3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
WillemV

Bericht door WillemV »

Bijzonder vervelend allemaal. Voor Windows 7 schijn 32 bit te moeten hebben. Op 64 loopt dat systeem ook niet. :cry:

Ik zal eens kijken wat ik nog voor oud spul ik nog heb liggen. Ik weet dat ik nog een xp en een Windows 7 heb, maar welke configuratie?
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002 verkocht. :cry:
Mercedes A140 uit 2003.
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Na wat zoekwerk en een filmpje van youtube ben ik er achter gekomen, je moet eerst een register bestandje laden (stond niet in de handleiding online) en een mapje kopieren naar t bureaublad en dan pas installeren, nu doet ie t (tot nu toe)
WillemV

Bericht door WillemV »

Mooi dat je het systeem hebt geïnstalleerd.

Mijn xp is een home versie. De Windows 7 blijk een vista home te zijn. Het wordt nog een uitdaging om een clip te laten draaien .
Mercedes A140 uit 2003.
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Zou op vista ook moeten draaien lees ik maar ik zou er toch 7 op zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=AWk-EXRdJfk
Dit is de link van het filmpje waarmee het mij lukte.
Ashvan

Bericht door Ashvan »

Ik heb windows 10 64bit, maar je kan via vmware workstation gewoon een virtuele windows xp erop laten draaien met de clip software erop. Dan heb je geen multiboot en dat soort dingen nodig.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Klopt ook maar mijn laptop is van 2005-2006 en daar draait geen WIN10 meer op. Werkt nu allemaal met dubbelboot op XP en Win7 en alle software (Peugeot planet en CLLIP) doen t dus ik laat t zo.
Ashvan

Bericht door Ashvan »

Windows 10 was natuurlijk een voorbeeld. Kan net zo goed windows 7 of wat dan ook zijn. Maar als alles werkt dan inderdaad zo laten.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Vandaag eens mijn CLIP systeem kunnen uittesten. Toch wel e.e.a. aan storingen uit t geheugen kunnen donderen die er niet meer toe deden maar ook een paar dingen gezien die me zorgen baren.

Lampje startknop blijkt defect.... ECHT WAAR!?!?! Zit er een diagnose systeempje op voor t lampje? Ik sta versteld.
Circuit hoogte sensoren voor en achter onderbroken.....hmmmmmmmm
Sensor voor rechts van parkeerhulp geeft storing
Sensor rechts binnen en buiten geeft storing (ik neem aan achter)
Deurgreep sensor links voor (heb ik gelukkig reserve)
En omdat de radio los gekoppeld is geeft hij een storing op de radio verbinding.
Gelukkig geen permanante storingen op de bak/motor

En toen ik alles bekeken had wilde ik de auto starten en bleek dat de accu (hoop ik) leeg is van een half uurtje testen. Of de accu was al slecht of het diagnosticeren trekt wel HEEL veel stroom.
E.M.Provoost

Bericht door E.M.Provoost »

Aloha,

klinkt bekend!
Met Clip spelen accu leeg haha
je kan ongeveer 20 minuten spelen dan accu leeg het vreet stroom.

de laatste versie van clip geeft al aan acculader aansluiten zeker met herprogrammeren.

Dus accu hoeft niet slecht te zijn het kost gewoon veel energie om te knoeien.

Gr Mike
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Inmiddels de accu weer aan de lader gehangen en die sloeg meteen op max uit. Ik heb ook ergens gezien dat de CLIP aangaf dat de lader er aan moest hangen.
Ik was al bang dat ik iets fout gedaan had en de auto niet meer startte.
MarcoW

Bericht door MarcoW »

EINdelijk de tijd gevonden en eens gedacht aan het opsturen van de Cabasse uit de VS. Gisteren opgestuurd en vandaag al bericht van herstel.
Met een beetje geluk deze week nog muziek en telefoon terug in de VS.
Bedankt Richard

Nu alleen eens even de tijd vinden om die klepjes in te bouwen. Komt er maar niet van.
WillemV

Bericht door WillemV »

Goed bezig, mijn autom.bak blijft nog even dicht. Er zij n andere prio's.
Mercedes A140 uit 2003.
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Vandaag mocht ik de herstelde hoofdmodule van de Cabasse in ontvangst nemen van de post. Meteen er in gezet en NONDEJU ik heb weer geluid/radio/telefoon in de auto. HEERLIJK.
Richard, bedankt voor het herstellen en het origineel maken van de unit. Zit er weer netjes uit in het handschoenen vakje.
Binnenkort nog de kleppen vervangen van de automaat en deurpaneel rechts achter monteren (eigenlijk zou ik nog zo'n raam module moeten hebben) en ze is weer good-to-go.
RichTrip

Bericht door RichTrip »

Graag gedaan, mooi dat het systeem weer werkt!
MarcoW

Bericht door MarcoW »

Van de week eens de stabilisator stangetjes vervangen. Zaten uiteraard muurvast geroest dus de zaag er in.
Nu zitten ze nieuw er op.
Meteen nieuwe remblokken er op, en een beurt met alle filters.
Man man man wat kom je slecht aan t oliefilter.
Helaas blijft de auto bonken (wel minder) over ongelijk wegdek.
Wat me ook opviel was dat de stang die tussen een subframe deel (alu) zit en het binnenscherm helemaal rot was. Dat moest ik demonteren om aan t oliefilter te komen.
Nu blijkt dat dat aluminium deel los zit. Geen idee waar dat voor is maar er blijft speling in zitten. Of dat te wijten is aan die stang???
Automaat nog niks mee gedaan. Is niet erger en ook niet beter geworden, moet wel.
Plaats reactie