Ik zal eens kijken wat ik nog voor oud spul ik nog heb liggen. Ik weet dat ik nog een xp en een Windows 7 heb, maar welke configuratie?
3.5V6 Automaat Phase2 uit 2005 met 357.000km
Bijzonder vervelend allemaal. Voor Windows 7 schijn 32 bit te moeten hebben. Op 64 loopt dat systeem ook niet.
Ik zal eens kijken wat ik nog voor oud spul ik nog heb liggen. Ik weet dat ik nog een xp en een Windows 7 heb, maar welke configuratie?
Vel Satis 3,5 initiale phase I uit 11/2002 verkocht.
Mercedes A140 uit 2003.
Mercedes A140 uit 2003.
Zou op vista ook moeten draaien lees ik maar ik zou er toch 7 op zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=AWk-EXRdJfk
Dit is de link van het filmpje waarmee het mij lukte.
https://www.youtube.com/watch?v=AWk-EXRdJfk
Dit is de link van het filmpje waarmee het mij lukte.
Vandaag eens mijn CLIP systeem kunnen uittesten. Toch wel e.e.a. aan storingen uit t geheugen kunnen donderen die er niet meer toe deden maar ook een paar dingen gezien die me zorgen baren.
Lampje startknop blijkt defect.... ECHT WAAR!?!?! Zit er een diagnose systeempje op voor t lampje? Ik sta versteld.
Circuit hoogte sensoren voor en achter onderbroken.....hmmmmmmmm
Sensor voor rechts van parkeerhulp geeft storing
Sensor rechts binnen en buiten geeft storing (ik neem aan achter)
Deurgreep sensor links voor (heb ik gelukkig reserve)
En omdat de radio los gekoppeld is geeft hij een storing op de radio verbinding.
Gelukkig geen permanante storingen op de bak/motor
En toen ik alles bekeken had wilde ik de auto starten en bleek dat de accu (hoop ik) leeg is van een half uurtje testen. Of de accu was al slecht of het diagnosticeren trekt wel HEEL veel stroom.
Lampje startknop blijkt defect.... ECHT WAAR!?!?! Zit er een diagnose systeempje op voor t lampje? Ik sta versteld.
Circuit hoogte sensoren voor en achter onderbroken.....hmmmmmmmm
Sensor voor rechts van parkeerhulp geeft storing
Sensor rechts binnen en buiten geeft storing (ik neem aan achter)
Deurgreep sensor links voor (heb ik gelukkig reserve)
En omdat de radio los gekoppeld is geeft hij een storing op de radio verbinding.
Gelukkig geen permanante storingen op de bak/motor
En toen ik alles bekeken had wilde ik de auto starten en bleek dat de accu (hoop ik) leeg is van een half uurtje testen. Of de accu was al slecht of het diagnosticeren trekt wel HEEL veel stroom.
- E.M.Provoost
EINdelijk de tijd gevonden en eens gedacht aan het opsturen van de Cabasse uit de VS. Gisteren opgestuurd en vandaag al bericht van herstel.
Met een beetje geluk deze week nog muziek en telefoon terug in de VS.
Bedankt Richard
Nu alleen eens even de tijd vinden om die klepjes in te bouwen. Komt er maar niet van.
Met een beetje geluk deze week nog muziek en telefoon terug in de VS.
Bedankt Richard
Nu alleen eens even de tijd vinden om die klepjes in te bouwen. Komt er maar niet van.
Vandaag mocht ik de herstelde hoofdmodule van de Cabasse in ontvangst nemen van de post. Meteen er in gezet en NONDEJU ik heb weer geluid/radio/telefoon in de auto. HEERLIJK.
Richard, bedankt voor het herstellen en het origineel maken van de unit. Zit er weer netjes uit in het handschoenen vakje.
Binnenkort nog de kleppen vervangen van de automaat en deurpaneel rechts achter monteren (eigenlijk zou ik nog zo'n raam module moeten hebben) en ze is weer good-to-go.
Richard, bedankt voor het herstellen en het origineel maken van de unit. Zit er weer netjes uit in het handschoenen vakje.
Binnenkort nog de kleppen vervangen van de automaat en deurpaneel rechts achter monteren (eigenlijk zou ik nog zo'n raam module moeten hebben) en ze is weer good-to-go.
Van de week eens de stabilisator stangetjes vervangen. Zaten uiteraard muurvast geroest dus de zaag er in.
Nu zitten ze nieuw er op.
Meteen nieuwe remblokken er op, en een beurt met alle filters.
Man man man wat kom je slecht aan t oliefilter.
Helaas blijft de auto bonken (wel minder) over ongelijk wegdek.
Wat me ook opviel was dat de stang die tussen een subframe deel (alu) zit en het binnenscherm helemaal rot was. Dat moest ik demonteren om aan t oliefilter te komen.
Nu blijkt dat dat aluminium deel los zit. Geen idee waar dat voor is maar er blijft speling in zitten. Of dat te wijten is aan die stang???
Automaat nog niks mee gedaan. Is niet erger en ook niet beter geworden, moet wel.
Nu zitten ze nieuw er op.
Meteen nieuwe remblokken er op, en een beurt met alle filters.
Man man man wat kom je slecht aan t oliefilter.
Helaas blijft de auto bonken (wel minder) over ongelijk wegdek.
Wat me ook opviel was dat de stang die tussen een subframe deel (alu) zit en het binnenscherm helemaal rot was. Dat moest ik demonteren om aan t oliefilter te komen.
Nu blijkt dat dat aluminium deel los zit. Geen idee waar dat voor is maar er blijft speling in zitten. Of dat te wijten is aan die stang???
Automaat nog niks mee gedaan. Is niet erger en ook niet beter geworden, moet wel.