koplamp demonteren ?

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
PE1MTF

koplamp demonteren ?

Bericht door PE1MTF »

Beste forummers,

Om een kapot stadslichtlampje te vervangen moet ik de koplamp (gedeeltelijk) demonteren. Daarover heb ik het nodige gelezen op het forum, inclusief de instructie in de werkplaatshandleiding (del 8-80B). Ik krijg alleen de gril niet verwijderd, omdat ik de vergrendeling (D en E volgens de handleiding) niet vind.

Kan iemand me helpen met dit deel van de demontage aub ??

Alvast dank,
Frank
VS 3.5 V6 Initiale, Prins VSI G3
Hans61

Bericht door Hans61 »

Onderaan de grille, kan je op twee plaatsen achter de verticale spijlen een kleine opening voelen. Met een lange dunne schroevendraaier druk je daar een soort van pal naar beneden terwijl je gelijktijdig aan de grille trekt. Moet lukken is goed te doen. Daarna de koplamp losschroeven, zodat ie iets naar voren kan schuiven. Leg eerst even een zachte doek tussen bumper en onderkant koplamp i.v.m. mogelijke beschadigingen.
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
PE1MTF

Bericht door PE1MTF »

Juist ja, zo moet het dus.
De gril zat heel erg vast, dus ik kon drukken wat ik wilde, maar er geen beweging in te krijgen. Maar toen, na veel moed, beleid en trouw, kwam hij eindelijk los. Toen de lamp, die kwam prezies zoals je zegt "een klein stukje" naar voren. Mijn hemel wat een gefröbel. Hoe iemand dat zo kan ontwerpen is me een raadsel.

Eind goed al goed. de lamp is vervangen.

Dank voor de hulp.

Frank.
VS 3.5 V6 Initiale, Prins VSI G3
André Vos

Bericht door André Vos »

en er zijn nog moeilijkere bereikbare lampen in de auto (-: de koplamp is in verhouding nog een simpel klusje
Vel Satis Privilege 2.2dci 2003 Nu een initiale phase 2
Plaats reactie