mijn vel $atis

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
erretje
Contacteer:

mijn vel $atis

Bericht door erretje »

hallo allemaal :lol:
ik ben zins kort de eigenaar van een dikke velsatis 3.5 v6 uit 2002 met net iets meer dan een ton op de teller.heb lang gezocht en rond gekeken en getwijfeld ,wel/niet wel niet.was vanaf dag 1 toen het model uit kwam verliefd op het model .had al een Renault 25 in mijn bezit gehad ,was mijn aller eerste auto toen ik achttien was en ja dat gevoel is nooit meer weg gegaan.ben onder tussen pas 35 geworden hihihi dus dat is long time geleden

dus vandaar toch deze keuze .

ben benieuwt wat deze auto mij voor plezier gaat geven .
ToineL

Bericht door ToineL »

Hoi erretje

Welkom op het forum :D Ik hoop dat je veel rijplezier van je VS mag hebben, want als je deze forum side doorspit, zul je merken dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is. Je moet ook wel een beetje geluk hebben met je VS. Dus houd dat Renault gevoel vast en geniet van je geweldige VS

ToineL
VS 2.0T Privilege 07-NH-VD 2003
erretje
Contacteer:

Bericht door erretje »

ja ik was er van bewust dat het niet alleen maar top is met de renault ,maar heb ook een auto met een ster op de motorkap gehad en dat was ook echt bedroevend wat ik aan reparaties heb gehad .dus gellof me je moet gewoon geluk hebben met een auto .de eerste koelvloestof lekkage is al een feit ,dus
:evil: :evil:
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik heb een Vel Satis 15XZDR, 3 liter DCI bouwjaar nov. 2007. Er staat nu 141.000 km op de teller. Ik heb nooit bijzondere kosten gehad. Mijn vraag waarneer moet ik de Vel Satis verkopen? Is het nu tijd? Wat denken jullie wat zal ik voor de Vel Satis beuren? Het is een complete auto, leer enz. met alle toeters en bellen. De nieuwprijs was € 62.000,00
sander

Bericht door sander »

Volgens Carbase;

verkoop: (garage prijzen met garantie)

€ 14.200

inkoop:(bedrag dat je vangt bij inruil, ligt er wel aan waar je het op inruilt)

€ 9.500
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...
Bompie

Bericht door Bompie »

Yep....hoe spijtig het ook moge zijn.
Normale nieuwe wagens zijn niet echt een investering.
Dus verlies zal je lijden,en met een Vel Satis des te meer,daar hij
ondanks voor de liefhebbers (2%) een paleis op wielen is,
hij voor Jan met de pet (98%) slechts een vieze verschijning is.
Wat zich dan ook vertaald in een zeer lage inruilwaarde,ondanks zijn hoge aankoopsprijs.

Ik citeer hier even iets wat ik zelf meemaakte met mijn vorige Vel Satis:

Ik vroeg aan de Renaultgarage (grote dealer in Gent) wat mn "Velleke" nog waard was ,gewoon uit nieuwschierigheid,zonder aankoop nieuwe of andere wagen (kwestie om appels met appels te kunnen vergelijken,condities zijn zeer uiteenlopend bij aankoop nieuwe of tweedehandswagen)
Zijn comment na de wagen grondig bekeken te hebben (ook al is de wagen daar aangekocht en steeds onderhouden geweest bij dezelfde garage door vorige eigenaar en ook door mij)
Wagen is een normale tweedehands nu en volgens boekje nog 8500€ waard, maar vermits een Vel Satis een zeer moeilijk verkoopbare wagen is kon hij er maar 6500€ voor geven ook al heeft ie maar 93000 km op de teller en een uur voordien een onderhoud gehad met vervanging van distributieriem (twv 980€).
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
ToineL

Bericht door ToineL »

Wij, VS liefhebbers, zijn net zo zeldzaam als de auto zelf. Leuk toch dat er toch nog van die "gekken" zijn die zo'n geweldige auto willen rijden ondanks de enorme afschrijving. Dat onderscheid ons juist van de "kudde dieren". :wink:
ToineL
VS 2.0T Privilege 07-NH-VD 2003
Gompie

Bericht door Gompie »

Ik heb m'n 'Velleke' (leuk woord) nu zo'n 6 jaar en in die 6 jaar (behoudens 'gewoone slijtagezaken') geen extra kosten gehad.

De VS kostte in 2002 zo'n € 38.000,- (meen ik) en ik kocht 'm in 2006 (met 90000 km op de teller voor € 12000,-
In die vier jaar heeft de vorige eigenaar dus een slordige € 24000 afgeschreven (€ 6000,- per jaar).

Mijn afschrijving is een stuk gunstiger:
Gekocht dus voor € 12000,-
Nu zou 'ie nog zo'n € 3000,- waard zijn (met 190000 km op de teller).
Een afschrijving van zo'n € 9000,- is 6 jaar, dus ong. € 1500,- per jaar.

Nou, dat vind ik geen gekke afschrijving..... :wink:

En o ja ERRETJE, welkom hier!! :D
Plaats reactie