Nieuwe rijder

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Jarl

Nieuwe rijder

Bericht door Jarl »

Hallo allemaal,

Na veel informatie te hebben ingewonnen en dit hele forum te hebben uitgeplozen heb ik ook een Vel Satis aangeschaft. Het enthousiasme op deze site heeft me overtuigd en over de streep getrokken.
Het is een 3.5 V6 Initiale uit 2003 geworden in de bijzondere kleur Vert Amande. Ik vind de kleur de VS erg goed staan.
Nog een weekje wachten en ik kan van start!
Naast de VS heb ik nog gekeken naar een Espace maar deze was me toch te doorsnee.

Om maar gelijk aan de leeftijdpoll mee te doen: ik ben 35.
De VS wordt onze gezinsauto waarin we 3 kleine kinderen gaan vervoeren. Tot op heden deden we dat in een Grand Scenic maar deze auto is het nooit geweest voor ons.

De VS is voorzien van fijne opties als het schuifkanteldak (minder groot dan in de GS :? , maar vooruit) en een trekhaak.

Afbeelding
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande
Gompie

Bericht door Gompie »

Je kon geen betere 'gezinsauto' kiezen!
(Wij noemen het trouwens een 'voiture')

Welkom hier en heel veel veilige km!!! :D
cvangelder

Bericht door cvangelder »

Van harte gefeliciteerd en welkom hier!!!
Vel Satis 3.5 V6 Intiale:
Van 2005 tot 2015 83-LD-FV Vert Abisse
Van 2015 tot heden 2-ZRP-49 Angora Beige
isla

Bericht door isla »

Hallo, gelukkig ik ben niet de nieuwste meer, en uiteraard welkom (mag ik dat als rookie al roepen??). Ik hoop dat je veel veilige km's met jouw voiture mag sturen.

Vandaag maakte ik een hele bizarre situatie mee, ik reed weg bij een tankstation en zag nog net een Vel Satis wegschieten. Kort daarna staan we samen voor een stoplicht. Die auto had dezelfde letterkombinatie in zijn kenteken en daar waar er bij mij 09 voor de letters staat, was dat bij hem 10!!
tot 06-11-2010: Renault Vel Satis 3.0dci initiale 2003; 09-LK-VJ
ws

Bericht door ws »

gefeliciteerd ; zal wel moeite hebben met slapen die laatste nacht voor je hem op gaat halen :roll:
Vel Satis 2.0T
Jarl

Bericht door Jarl »

Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom hier.
Leuk dat er zoveel liefhebbers zijn voor deze auto.

Ik ben de laatste tijd ook erg gespitst op andere VS-en in het verkeer Isla.
Er gaan dagen voorbij dat je er geen ziet.
Zaterdag zag ik er maar liefst twee binnen een paar uur. Een rode (heel zeldzaam heb ik begrepen) en een hele jonge zwarte (jonge VS-en ook zeldzaam heb ik begrepen).
Als ik jullie zie rijden ga ik zeker zwaaien! :)
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande
sander

meeting

Bericht door sander »

19 april is er een meeting in de achterhoek, zie topic meetings! Dan zie je er nog meer bij elkaar.
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...
Edgar

Bericht door Edgar »

Hai, welkom!

Zéér goede keus!! (ik spreek uit ervaring :wink: )

Gr Edgar
3.5 V6 Initiale
Jarl

Bericht door Jarl »

Thx voor de tip Sander.
Had ik uiteraard al opgemerkt en zelfs al in mijn agenda gezet.
Ik hou nog even een slag om de arm dus meld me nog niet aan bij dat topic.
Die maandag vertrek in nl voor een week op vakantie dus moet even zien hoe het uitkomt. Als het enigzins in te passen is kom ik en dat laat ik dan ruim op tijd, binnen een paar weken, weten.
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande
46920

Bericht door 46920 »

En hoe bevallen de eerste kilometers. Machtig he, die 3,5 V6. Zo'n trekkracht bij een behoorlijk zware auto. Ik heb ook een open dak. Als het dadelijk weer wat mooier weer wordt, moet je maar is het dak open doen, de automaat op handschakeling zetten, als eerste bij het stoplicht opstellen, bij groen rechter voet naar beneden en de auto verder het werk laten doen: je wordt getracteerd op een waar orkest :lol:

Bericht door Jarl »

Die eerste kilometers heb ik gisteren pas gereden. Auto opgehaald vanaf het werk en daarna naar huis gereden. Een wereld van verschil met de Scenic automaat daarvoor. Heerlijke rust en ontspanning. Wat wel effe tegenviel thuis was de twee kinderzitjes en de maxicosi een plaatsje geven op de achterbank. Erg lastig met de gordels. Ga maar snel eens op zoek naar een verlegstuk voor het gordelslot want zo blijft het acrobatiek.
Ik zal je tip wel eens ter harte nemen. Hoewel ik wel denk dat de auto met name tot z'n recht komt bij het kilometervreten ipv bij het sprinten :lol:
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande
Edgar

Bericht door Edgar »

Bedoel je de lengte van de gordel?

Ik heb namelijk geen last, vind het zelfs erg gemakkelijk gaan een kinderstoel plaatsen in de VS.

En hoe beviel het verbruik? :lol:
3.5 V6 Initiale
Jarl

Bericht door Jarl »

Ha Edgar,

Nee niet de lengte van de gordelwant die is prima.
Wij hebben twee kinderzitjes en een maxicosi te plaatsen. Dat is totaal zo breed dat je niet meer bij de gordelsluitingen kan. Deze zou je dus een stuk moeten verlengen. Hopelijk kan ik hier iets voor vinden anders blijft het een enorm gepiel.

Het verbruik voldeed aan de verwachting: 11,1 l, dat over ca 100km waarvan delen stad. Vakantieritten moeten toch wel 1:10 mogelijk maken. Dat is overigens hetzelfde verbruik als de Grand Scenic, dus zo beschouwd valt het allemaal wel mee.
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande
Heino

Bericht door Heino »

Dat van die gordelsloten achterin, dat klopt: :cry:
Het is een ontzettend vervelend gedoe, omdat de gordelsloten niet op 1/3 en 2/3 van de breedte zitten, maar op andere plaatsen. :cry:

Bij ons gaat dat zo: (de jongste van 3 rechts achterin, de middelste van 5 linksachterin en de oudste van 8 in het midden achterin.
Wij hebben op de buitenste zitplaatsen de kinderstoeltjes staan en in het midden een stoelverhoger. We beginnen met de stoelverhoger naar voren geschoven, zodat de gordelsluitingen vrijkomen. Als de ouders eerst bij de buitenste kinderstoelen de gordels vastmaken en daarna de stoelen naar buiten trekken, kan de stoelverhoger erin en kan je meteen de gordel van de middelste stoel omvouwen naar buiten en naast de stoelverhoger duwen. Het kind in het midden kan dan zichzelf vastmaken.

In de Laguna was het al een crime, maar dit is nog erger!

Positief is weer wel dat de kinderen veel meeer ruimte voor de voeten hebben.
Als ouders merk je dat meteen, omdat je geen voeten in je rug voelt duwen. :lol:

De kinderern zelf zitten veel liever in de Vel Satis als in de laguna. :lol:
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
sander

gordelverlengers

Bericht door sander »

op marktplaats staan gordelverlengers voor een nissan primera, misschien is het iets. http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...
Plaats reactie