Beste allen,
Verleden week heb ik een Vel Satis Expression 3.5 V6 AUT aangeschaft via Renault Dealer van Ramshorst in Nijkerk. De auto heeft 192.000km gelopen en is met 6 mnd bovag geleverd. Ik heb deze auto mede door al jullie positieve ervaringen aangeschaft. Eerst heb ik een tijd lang gezocht naar een Volkswagen Passat 2.3 V5, maar prijstechnisch is deze Vel Satis toch een stuk interessanter, op het brandstofverbruik na natuurlijk. In de eerste week ervaren dat dit een extreem comfortable auto is voorzien van alle gemakken, en dit is de Expression, de minst luxe uitvoering weliswaar met Parking Distance control en electrisch verstelbare stoelen als opties. Wel blij met de 6 mnd garantie, want de spoorstangen achter rammelen en moeten vervangen worden alsmede de automatische handrem die een storing heeft indien deze er handmatig afgehaald wordt. Verder is voor eventuele twijfelaars het advies: Als je twijfelt over de aanschaf van een Vel Satis, gewoon DOEN, je krijgt er een heleboel auto voor terug !
Verder een persoonlijke noot voor de profielen van Vel Satis rijders: Ik ben 35 jaar, zelfstandig ondernemer en woonachtig in Amersfoort.
Nieuwe Vel Satis bezitter
Nieuwe Vel Satis bezitter
Vel Satis Expression 3.5 V6 automaat Zwart
Proficiat!....en welkom hier!
Tip: Die Bovaggarantie dekt alle electronische storingen (behalve de radio). De VS heeft op dat punt soms haar nukken, dus maak goed gebruik van de garantieperiode. Bij twijfel: langs gaan. Ook voor ieder rammeltje of haperende werking.
Zijn ze te nonchalant of afwijzend bij de garage, dan is corresponderen met de BOVAG vaak de reddende optie. Die garage's willen daar liever niet mee geconfronteerd worden.
Succes!

Tip: Die Bovaggarantie dekt alle electronische storingen (behalve de radio). De VS heeft op dat punt soms haar nukken, dus maak goed gebruik van de garantieperiode. Bij twijfel: langs gaan. Ook voor ieder rammeltje of haperende werking.
Zijn ze te nonchalant of afwijzend bij de garage, dan is corresponderen met de BOVAG vaak de reddende optie. Die garage's willen daar liever niet mee geconfronteerd worden.
Succes!
Bedankt voor de tip. Helaas ben ik inmiddels al 3 x naar de garage teruggeweest en staat de auto daar nu. Automatische handrem werkt niet meer, de motortemperatuur loopt op tot STOP en de stabilisator stangen achter rammelen. Ik wacht af wat ze doen, maar blij ben ik inmiddels niet meer....
Motortemperatuur is misschien een kapotte sensor.
Kapotte handrem is misschien een electronisch defect.
Stabilisatorstang is vaak het probleem van de rubbers (na 5 jaar verharding van het rubber)
Het is natuurlijk nooit leuk als je terug moet met de VS, maar aan de andere kant is het wél weer prettig dat deze storingen verholpen zijn. De (statistische) kans dat je weer een keer terug moet wordt steeds kleiner....Toch
Kapotte handrem is misschien een electronisch defect.
Stabilisatorstang is vaak het probleem van de rubbers (na 5 jaar verharding van het rubber)
Het is natuurlijk nooit leuk als je terug moet met de VS, maar aan de andere kant is het wél weer prettig dat deze storingen verholpen zijn. De (statistische) kans dat je weer een keer terug moet wordt steeds kleiner....Toch

Je hebt helemaal gelijk. Dit is echter waar iedereen je voor waarschuwt bij de laatste generaties Renault (vanaf 2001) en als dit dan bewaarheid wordt baal je wel even. Ik weet overigens zeker als alles in orde gemaakt is dat ik weer geniet van het comfort.