Ik heb het nog even prcies voor je nagekeken: 233,18 eur voor vervangen ventilatormotor incl arbeid en btw
voor het openmaken/ontstoppen van die waterafvoer onder de vooruit was ik 68 euro kwijt.
Zijn die bij jou wel open? Anders kun je binnenkort weer je ventilator vervangen en dat is niet nodig.
Vel Satis 2.2 dci privilege, 11/2002 van 2007 - 2010 ingeruild bij 299.000 km.
Sinds 2010 een 2.2 dci phase II privilege automaat. Gekocht met 83.000 km en ingerruild bij 165.000 km.
Vanaf 10/2011 een 2.2. Dci phase II initiale automaat.
Na de ventilatormotor/blower met contactspray en af en toe een paar klappen met de hamer een levensverlenging van 2 jaar gegeven te hebben, dacht ik toch eens aan vervanging nu de rammel eraan weer is teruggekomen. Bij de dealer onbetaalbaar en de sloperijen durven tegenwoordig alles te vragen: €150 voor een tweedehandsje! Even zoeken op internet: www.karosserieteileshop24.de . Voor €81 spiksplinternieuw inclusief verzendkosten. En snort nu naar alle tevredenheid in de 3.0dci. Dus liefhebbers van grote luxe auto's en lage kosten, doe er je voordeel mee als ook jouw ventilator het begeeft.
Ik had ook een kapotte blower. de garage melde mij dat dit ongeveer 500 euro zou kosten om te repareren.
Ik heb een ruilexemplaar gekocht voor 75 euro en was binnen 5-10 min klaar en ik ben in het geheel niet technisch.
De renault garage vraagt veel te veel voor dit soort klusjes.
Afgelopen week deed de blower het niet. Gisteren, koud weer, laag zonnetje was het gewoon gevaarlijk door de beslagen ramen. Met hulp van dit forum het pollenfilter er uit gehaald, was behoorlijk vuil. pollenfilter schoongemaakt, maar de blower deed het nog niet. Toen heb ik met mijn hand door het gat van het pollenfilter de blower een zet gegeven, nu draait hij weer, maar voor hoe lang?
Maar even kijken wat er de komende dagen gebeurt. Wat denkien jullie, vervangen? Ik ga in ieder geval even kijken naar de link hierboven.
de blower een een fluitje van een cent om hem er uit te halen.
rechts onder de bkleding weghalen deze zit met klittenband en ik geloof 1 plug. als deze verwijderd is kun je het huis zien zitten.
de motor zit met een paar parkers rondom vast met dopje 8 kun je deze loshalen ,dan zit hij vast met een bajonet sluiting als je hem iets draait valt hij in je handen dan alleen de stekkerverbinding loshalen en voila je hebt hem in handen.
ik had als eerste een sloopexemplaar uit de gezamenlijke koop van een vel satis.Deze begaf het na een klein half jaar, begon te piepen.
oude gedemonteerd ,even goed kijken dan kun je de ronde fan er af halen en heb je alleen de motor in je handen(kost wel wat moeite).
de motor heb ik gereinigd met contact reiniger en ook goed losgedraaid door met een tang het asje te draaien.
draait nu alweer geruime tijd probleemloos .
ook heb ik diverse aanbieders op het net gezien die een nieuwe aanbieden voor rond de €100,-
Gezien de verschijnselen (stilstaan zonder te verbranden en weer gaan draaien als je hem een zetje geeft), zijn de koolborstels versleten. Die pak je er zo uit (vaak een schroefje los of dopje losmaken) en die kan je gewoon los krijgen: de afmetingen zijn bepalend: als ze bv. 5 x 7 mm zijn (ik roep maar wat), passen alle koolborstels die óók 5 x 7 mm zijn. Ik denk dat je en goede kans maakt bij een automaterialenzaak of een Handyman of zo.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
was het maar zo makkelijk de motor is gesealed bij de koolborstels kom je niet.
het is vaak wat condens en andere rommel wat de sleepringen van het motortje doen corroderen.
als je de fan er af hebt zitten er gaten op de kop van het motorhuisje.
ik heb zelf via die gaten electro spray gespoten echt doorweekt en daarna de boel schoongespoten met perslucht ook dan het asje van de motor goed rondgedraaid dat de spray echt overal komt je kan ook een accu boormachine in laag toerental het motortje laten draaien.
dat het motortje af en toe stilstaat komt door een gecorodeerd stukje sleepring , als de borstels echt af zijn zit er helaas niets anders op als de motor te vervangen
Thx allen, vandaag heeft hij het goed gedaan, zonder problemen. Ik kijk het even aan maar ga denk ik dan over op vervanging. Ik hoor geen bijgeluiden meer.
In ieder geval weet ik nu hoe ik vrij snel bij de motor kan, dus als hij weer vast zit hoef ik niet door te rijden onder gevaarlijke omstandigheden zoals zondag. (Moet hij wel blijven draaien als hij een zetje heeft gekregen natuurlijk)
Vandaag is hij toch weer vastgelopen, ik ga hem vervangen. Uitbouwen gaat heel makkelijk.
Via ebay een nieuwe besteld in Duitsland, op dezelfde site als hierboven ook al genoemd is. Voor in totaal 90 euro heb ik hem straks thuis.
Ook nog bij Renault nagevraagd: oem voor 270 euro....
Hij zit er alweer ruim een week in, en we zitten weer warm en kijken door heldere ruiten.
De vervangende motor is made in Vietnam, ziet er prima uit en past in een keer. Pas toen ben ik de oude motor gaan openen ( en later slopen), die was behoorlijk gecorrodeerd. Waarschijnlijk na een lekkage omdat de afvoerbuizen verstopt waren.
Nog bedankt!