Zal je net zien. De garantie termijn is koud afgelopen en nu doen zich twee storingen voor. De ene betreft de achteruitrij-parkeersensoren (geeft een constante piep i.p.v. een onderbroken piep) en de andere storing is de blower die niet meer functioneerd.
Dat laatste wordt een dure grap. Bij de Renaultdealer wist men me te vertellen dat de motor vaak vast komt te zitten door corrosie, dus lekwater (regenwater) wat bij de ventilatiemotor kan komen en daardoor dat motortje laat corroderen (verroesten). Hij had het over € 400,- aan kosten....
De kosten zitten voornamelijk in (de)monteren van het binnenwerk.
Ik ben absoluut niet auto technisch en kan me verwonderen over de kosten van bepaalde reparaties. Sommige reparaties lijken klein maar kosten een berg (zoals deze) en sommige lijken juist groot maar vallen qua kosten dan weer mee (komt bij mij altijd heel weinig voor .....).
Reparatiekosten zijn altijd vervelend, want je krijgt alleen terug wat je eerder al had.
Groeten,
Richard
Vel Satis 2.0T 2002 Privilege (en die rijdt lekker ... zalig gewoon)
De kosten zijn inderdaad fors. Je kunt overwegen om te kijken wat je zelf kunt doen. Als je een blower van de sloop haalt en twee uurtjes zelf klust, heb je waarschijnlijk hetzelfde resultaat. Mocht je dat doen, wel ff fotootjes maken natuurlijk. Altijd weer handig voor anderen!
Gompie schreef:Zal je net zien. De garantie termijn is koud afgelopen en nu doen zich twee storingen voor. De ene betreft de achteruitrij-parkeersensoren (geeft een constante piep i.p.v. een onderbroken piep)
Ik heb dit sinds dit weekend ook, en al eens over de sensoren geveegd zonder resultaat. Ben je er al achter wat het probleem is?
Wat de sensoren betreft, let op. Er wordt gezegd, dat de hele bumper er af moet, dan komt het grapje van 4 sensoren (want ze vernieuwen het liefst alle vier tegelijk) ook op plm. €300,00. Bij mij is het gelukt in de garage zonder de bumper er af te halen de sensor te vernieuwen, kosten plm. € 60,00.
Nic schreef:Wat de sensoren betreft, let op. Er wordt gezegd, dat de hele bumper er af moet, dan komt het grapje van 4 sensoren (want ze vernieuwen het liefst alle vier tegelijk) ook op plm. €300,00. Bij mij is het gelukt in de garage zonder de bumper er af te halen de sensor te vernieuwen, kosten plm. € 60,00.
Bij mij rechts achter kunnen vervangen zonder bumper te demonteren. Kost 106 euro (er was ook een continu piepend signaal bij het in achteruit schakelen)
C. Dewaele
ik las het bericht over de sensoren.
ik heb zelf ook problemen gehad met de sensoren en heb het zelf opgelost.
ze kunnen bij het uitlezen van de sensoren exact zien welke sensor defect is dus niet alle 4 vervangen!behalve natuurlijk als de rekenunit kapot is welke de storing veroorzaakt.
Het vervangen van de sensor is een fluitje van een cent en de bumper hoeft hiervoor niet gedemonteerd te worden.
het enigste wat gedaan moet worden is de beschermplaat onder de bumper los te halen dezezit met een paar schroefjes vast.
voor degene die op zoek is naar achteruitrijsensoren ik heb nog 3 goede liggen van mijn oude bumper ik weet dat ze ongeveer 60euro per stuk kosten maar dat hoef ik er niet voor te hebben.
Heb trouwens mijn hele bumper vervangen door een schadeongeval en weet dus hoeveel werk het is om het geheel te vervangen!
gr Mike Provoost
Vandaag kreeg ik 'm weer terug. De blower is weer gemaakt.
De oorzaak is dus lekkend regenwater....
Daardoor komt de motor vast te zitten.
Ik ben weer € 395,- armer....
O ja, die sensor heb ik niet laten maken (voor € 220,-)...Pfff
Heer Provoost, U heeft een PB
Zo!! Weer terug in Nederland (na 4200 km gereden te hebben naar Toscane en omgeving).
We zijn wat vroeger terug dan de bedoeling was, maar dat komt doordat m'n dochter een belangrijke presentatie heeft wat we eigenlijk niet willen missn.....
Weer on topic:
Ja ik weet welke sensor het is (de 2e van rechts)
Sjonge! Dit forum heeft toch al een hoop mensen blij gemaakt....
Ik dus alwéér! Die sensor van de heer Provoost heb ik ontvangen en dat scheelt een berg €€€€€-tjes met de dealer. Mike (zo heet hij), HARTELIJK DANK!!
Ik heb ook de problemen met de blower gehad. Bij mij bleek de oorzaak een vestopte waterafvoer te zijn die onder de vooruit zit waardoor water lekte naar de voetenruimte van de passagiers. Zie ook mijn eerdere item over dit onderwerp. Het schijnt een Velsa kwaal te zijn, dus kijk hiernaar als je het prbleem niet wilt terug krijgen.
Bij mij is de ventilator overigens voor de helft van de prijs vervangen door de Renault dealer. In en uitbouwen kostte een uurtje. De door jou genoemde prijs lijkt me dus aan de hoge kant.
Vel Satis 2.2 dci privilege, 11/2002 van 2007 - 2010 ingeruild bij 299.000 km.
Sinds 2010 een 2.2 dci phase II privilege automaat. Gekocht met 83.000 km en ingerruild bij 165.000 km.
Vanaf 10/2011 een 2.2. Dci phase II initiale automaat.