Na het vervangen van de accu klemmen en daardoor beweging van diverse kabels onder de accu komt er een foutmelding van het inspuit systeem.
In de Renault garage reeds twee keer de stekkers van een een of ander smoorklephuis schoon gemaakt, maar pas kwam voor de derde keer de melding na een 2 uur durende rit en 10 minuten met uitgeschakelde motor weer. Hij ging echter weg na afkoelen.
Heeft iemand een slim idee?
Melding Inspuitsysteem defect
Melding Inspuitsysteem defect
Phase 1-V6-Initiale 39-JR-KB
Phase II V6 Initiale 36-TL-GL
Phase II V6 Initiale 36-TL-GL
Re: Melding Inspuitsysteem defect
Kabels onder de accu checken?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Re: Melding Inspuitsysteem defect
Heeft de dealer nog een foutcode vermeld. Dit is een algemene foutmelding die vele oorzaken kan hebben. Ik zou wel eens willen weten waarom men hardnekkig de stekker van het gasklephuis als oorzaak ziet. Het kan ook zijn dat het gasklephuis zijn basisinstellingen kwijt is door het afkoppelen van de accu. In een van de werkplaatsbestanden over inspuitstoringen staat dat je het gasklephuis kan inleren door de auto 30 seconden op contact te zetten, 20 seconden van contact af, daarna weer op contact en starten. Baat het niet het zal ook niet schaden...
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 aug 2021, 00:25
- Locatie: Schiedam
Re: Melding Inspuitsysteem defect
Als onze dame bij de 3,5 L zegt “inspuitsysteem defect, raadpleeg uw renaultdealer” is een mogelijkheid dat er bij uitlezing van de ECU motormanagement foutcode P1042 te zien is. Bij Nissan is dat P1800. Het is dan een storing in het cirquit van de Variable Intake Air System (VIAS) solenoid. Dit magneetklepje stuurt een vacuum actuator aan in de linker zijkant van het inlaatspruitstuk. Het klepje zit links boven op het inlaatspruitstuk vast met een M6 boutje. Dit klepje is dan waarschijnlijk elektrisch stuk (spoeltje doorgebrand). Zie het filmpje https://m.youtube.com/watch?v=nRmERGJkogM
Renault €180. AliExpress €17. Succes
Renault €180. AliExpress €17. Succes
VS 3,5 V6 24v Initiale 2002 sinds 12/08/21
VS 3,5 V6 24v Initiale 2003 sinds 30/10/21
VS 3,5 V6 24v Initiale 2003 sinds 30/10/21
Re: Melding Inspuitsysteem defect
Dat men vast houdt aan de gasklep stekker (bij een diesel is er een smoorklep maar niet bij de 3.5 benzine) is dat na het schoonmaken van de stekker de boel weer normaal loopt. Dit fenomeen is 3 keer opgetreden. Ik laat binnenkort de gasklep en bijbehorende stekker vervangen.
De laatste keer dat het optrad was na een rit van 2 uur in warme omstandigheden en dan na een kwartier uit weer starten.
Daar is overigens geen foutcode van achtergebleven?????
Groet, Robert
De laatste keer dat het optrad was na een rit van 2 uur in warme omstandigheden en dan na een kwartier uit weer starten.
Daar is overigens geen foutcode van achtergebleven?????
Groet, Robert
Phase 1-V6-Initiale 39-JR-KB
Phase II V6 Initiale 36-TL-GL
Phase II V6 Initiale 36-TL-GL
Re: Melding Inspuitsysteem defect
Een nieuw gasklephuis voor de 3.5 kost rond de 1000€. Ik zou die gok niet nemen, zeker niet als de diagnose niet op een foutcode is gebaseerd. Vraag eens een second opinion bij een (andere) renaultspecialist.
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral