Grillige cruisecontrol
Grillige cruisecontrol
De laatste tijd merk ik dat de cruisecontrol wel eens wil uitvallen. Dit gebeurt, voor zover ik kan merken, als ik naar links knipper en het stuur iets naar links draai. Denk aan het verwisselen van baan op de snelweg. Het gebeurt maar soms, niet elke rit, soms wel 3x per rit maar ook vaak niet. Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar het lijkt me iets met een contactje ofzo in het stuur. Kan iemand hier chocola van maken en advies geven over een mogelijke oplossing?
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
138.400km ---------> 216.000km
Ai, wellicht een knik in je stuurlint (de flexibele folie die achter je stuur opgerold zit en de commando's van de knoppen op je stuur overbrengt naar de auto)?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Re: Grillige cruisecontrol
Hey Skyfox, ik heb hetzelfde euvel gehad, bleek slecht contact in linkerachterlicht (slechte massa). Auto denkt dat je gaat remmen, dus uit die cruisecontrol. Bij mij hielp een schuurpapiertje en contactspray. succes
Vel Satis 3,5 privilege aut. met witte trekhaakdop!
80-T..
80-T..
Hoi, ik heb het ook gehad, ongeveer twee jaar geleden, soms wel, soms niet werkende cc. Bij mij was het een schakelaartje bij het koppelingspedaal. Het schakelaarje schakelt de cc uit als je de koppeling in trapt. Schakelaar vervangen, probleem over. Het rempedaal heeft uiteraard ook zo een schakelaar.
Ik ga zeker eerst even die massa checken. Gezien het af en toe gebeurd als ik ook m'n knipperlicht gebruik lijkt me dat de makkelijkste check. Anders inderdaad dat stuurlint (laten) controleren binnenkort.
Knopje bij het rempedaal ken ik idd, maar gezien het bij het sturen gebeurd zal dat em bij mij niet zijn.
Thx voor alle suggesties tot zover! Ik hou jullie op de hoogte.
Knopje bij het rempedaal ken ik idd, maar gezien het bij het sturen gebeurd zal dat em bij mij niet zijn.
Thx voor alle suggesties tot zover! Ik hou jullie op de hoogte.
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale - 2002
@skyfox: in ieder geval fijn dat je het euvel hebt gevonden. Tsjaa t is alweer enige tijd geleden, vlgs mij heb ik de lamp van het remlicht opgeschuurd, de contacten + en - van de fitting ook. Er zit ook een centrale bout ergens in de buurt op het chassis geschroefd, ik zou die ook ff losmaken en met contactspray weer
vastdraaien. Oja als test heb ik, richtingaanwijzer al knipperend, het lampje van het remlicht vastgepakt en zo bewogen dat deze niet meer meegloeide tijdens het knipperen. succes
vastdraaien. Oja als test heb ik, richtingaanwijzer al knipperend, het lampje van het remlicht vastgepakt en zo bewogen dat deze niet meer meegloeide tijdens het knipperen. succes
Vel Satis 3,5 privilege aut. met witte trekhaakdop!
80-T..
80-T..
Het grootste printspoor op de print van de achterlichten verbindt alle lamp-buitenkanten met elkaar. Dat is het massaspoor. Op de plek van een breed stuk boor je een gaatje van 4 mm door het spoor en de print heen. Dan maak je met een boutje en een moertje een draad op dit printspoor vast, wat je goed verbindt met de carrosserie. Probleem voor altijd opgelost.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.