Knop linker stuurstengel defect.

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
RichTrip

Bericht door RichTrip »

Hans61 schreef:lezen is in ieder geval niet je sterkste kant.....
Gezellig sfeertje zo.... :cry:

De TS heeft een probleem met een knop welke bij een systeem hoort wat alleen in een Phase II zit. Jij hebt een Phase I. Ik denk te lezen dat jij geen problemen hebt met een knop welke geen functie heeft.

Het zou kunnen dat ik inderdaad echt niet kan lezen, dus wellicht kun je het verduidelijken voor mij.
Hans61

Bericht door Hans61 »

het topic van Heino ging over de drukknop op het einde van de stengel van de lichtschakelaar. Jij voegde daaraan toe, dat je de draaischakelaar van de verlichting beter niet meer kan gebruiken. Die ervaring deel ik niet, vandaar dat ik aangaf, dat ik de knop waarmee je de parkeerlichten aanzet vaak gebruik; dat is uiteraard niet de drukknop waar Heino het over heeft.
Je reageert met een ironische opmerking en zo is mijn reactie daarop ook bedoeld. Het is nu eenmaal zo dat wie kaatst de bal kan verwachten....
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
hansel

Bericht door hansel »

Heren, zullen we het hier bij laten? De TS is geholpen. Einde discussie.
VS Phase II 2.0T Expression, 2006, TEB66 Gris Eclipse
Heino

Bericht door Heino »

En ik ben blij met het eindresultaat van al jullie reacties, want ik gebruik nu de functie van de centrale bediening in de middenconsole om te bellen.
Als ik in de volgende weken tijd en zin over heb ga ik eens kijken in de werkplaatsbestanden of daar de pinbezetting van de stengel-aansluiting in staat. Als ik die vind, maak ik een vervangend schakelaartje zodat de stemherkenning weer gaat werken.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
RichTrip

Bericht door RichTrip »

Er zit een aparte aansluiting voor deze knop welke buiten de standaard aansluiting zit. Als ik mij niet vergis, dan zijn het twee dunne zwarte draadjes. Prut kwaliteit.
Maar hierdoor kun je wel makkelijk een vervangende knop maken.

@Hansel: voor mij was de dicussie al afgelopen !
Plaats reactie