Verlichting

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
albeba

Verlichting

Bericht door albeba »

Hallo allemaal.
Het is alweer even geleden dat ik wat heb achtergelaten op het forum, het volgende wil ik jullie niet onthouden :)

Sinds September vorig jaar ben ik in het bezit van een VS 2.2 DcI. Op 3 nieuwe gloeibougies na geen enkel probleem.
Eergisteren, PATS!!!! een lampje van het dimlicht kapot. ( niks geks toch? )
Ik ga naar de dealer, koop een lampje ( € 9,95 ) met de gedachte dat ga ik er zo eventjes inzetten.....
Niet dus :twisted: !!!
Geen mogelijkheid om de deksel er af te halen en het lampje te vervangen.
Om niet meteen naar de dealer te rennen heb ik de ( Touring ) ANWB gebeld met het feit dat mijn lamp kapot was en ik niet verder durfde te rijden ( Ik woon in België, maar was op bezoek bij mijn oom in Nederland ) toch makkelijk zo'n int. reisverzekering en het spaart je een hoop ( garage) kosten.
De vriendelijke mijnheer van de ANWB kreeg de "stuipen" toen hij mijn geliefkoosde VS op de oprit van mijn oom zag staan. Oh nee! riep hij uit toch niet die he? " wijzend op mijn VS "
Ja toch wel zei ik. De goede man begon meteen te bellen met een collega al kijkend of er toch een mogelijkheid zou zijn het ( toevallig in het dashboardkastje liggende :) ) lampje te vervangen.
Wat blijkt? De ANWB begint er niet aan om dat schijnbaar de hele bumper en de grill gedemonteerd moet worden om bij het kapje te kunnen wat geopend moet worden om het lampje te vervangen!

Tja dan straks toch maar even naar de dealer om het lampje te vervangen. Kosten € 70.- incl. Lampje, maar dat licht gelukkig nog in het dashboardkastje.

Groetjes Albert

ws

Bericht door ws »

wat een onzin ; het is even wat sleutelen maar je hebt de koplampunit er binnen 10 minuten uit.
de garages doen tegenwoordig net of al het sleutelwerk aan auto's Rocketscience is
Vel Satis 2.0T
Velocite Satisfaction

Bericht door Velocite Satisfaction »

Het is echt onzin om hiervoor de bumper te demonteren, ws heeft helemaal gelijk, het kan echt in 10 minuten.
ex. owner Vel Satis 2.2 DCI
VELocité SATISfaction
kiddieroach

Bericht door kiddieroach »

Hoe kan het dat de mensen van de ANWB het herstel als een moeilijke of een te lange klus (tijd) zien als het echt maar 10' duurt....

Grtjs
albeba

Koplamp

Bericht door albeba »

Vandaag bij Nico van Lieshout in V'waard geweest, nou ja ik niet vanwege tijd gebrek heb ik mijn vrouw gestuurd :D
Haar reactie op het koplamp verhaal: De volgende keer kunnen we het zelf want ik heb gezien hoe hij ( Nico) de lamp heeft vervangen. Binnen 5 :!: :!: minuten was het klusje geklaard. Incl. nieuwe remblokken achter. Zegge en schrijven 40 minuten alles bij elkaar, en dat voor een prijs die een fractie is dan die van de Renault dealer. ( Arend eat your heart out!! :twisted: )
Teejoo

Bericht door Teejoo »

Nou, ik kreeg mijn koplamp er toch niet echt ver uit, waardoor je ook niet goed bij het klepje kon. En ik ben normaal gesproken niet onhandig in dit soort zaken. Ik zal dus wel iets over het hoofd zien. Het blijft een belachelijk systeem.
Vel Satis 3.0 dCi initiale, powered by Alpine.
Plaats reactie