verwarming clima control

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
deucebigelow

verwarming clima control

Bericht door deucebigelow »

hallo , ik ben sinds 2 weken in het bezit van een vs 2002 2.2dci met 246000 op de teller , wat ik merk is dat mijn clima control niet werkt , als ik op gewoon stand blazen blaast er lucht uit , zet ik hem op automatisch dan doet de verwarming niets, en als ik de temp verlaag naar 16 begint hij wel te blazen en gaat de airco aan, zet ik hem terug warmer dan valt de airco uit en de blazer ook . iemand een idee mss de tempsensor ?

dank kevin
Heino

Bericht door Heino »

1.
Je kunt hem eerst eenvoudig en snel zelf systematisch uitproberen:
Zet alle lucht uitstroomopeningen in de auto op "volledig open", zet de blower op max en probeer dan achtereenvolgens uit of je de lucht vóór van alleen boven naar alleen beneden en alle tussenstappen daartussen kunt zetten (en of dat ook zo werkt) en of de recirculatieknop werkt.
Zet daarna bij warme motor de "Auto" stand weer aan en regel van daaruit de temperatuur naar max. Wordt nu de verwarming loeiheet? Zo nee, dan is de (aansturing van) je kachelkraan kapot.

2.
Als iets niet blijkt te werken, kan je dealer met een diagnosestekker de Climate Control unit uitlezen: dan weet je meteen wat er hapert.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Plaats reactie