VelSatis onderdelen

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
ferreman

VelSatis onderdelen

Bericht door ferreman » 10 dec 2012, 14:13

Hoi allen,

geen geld, iemand nog op zoek naar 18" velgen?

Ik wil de lederen bekleding graag hebben. Kan echter niets met die hele bak. En 750 is me te duur.

Zou mooi zijn om hem als club te kopen voor onderdelen :).

http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... um=1&pos=1

Xenonlampen of sproeiertjes, Navi, Cabasse auditorium, Navi-CD, 18"met banden, afgebroken roostertjes / schakelaartjes, kapotte fan etc... iedereen zoekt wel wat toch?
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt
Afbeelding

Gompie

Bericht door Gompie » 11 dec 2012, 10:47

Tsja, .... Is een goede optie als sloopauto....

Maar ja, wie wil 'm stallen en als 'clubmember' er voor zorgdragen.
Zou te mooi zijn :wink:

Kijk, als iedereen vooraf een kleine donatie doet (tientje?) heb je een mooi begin......
En als je een onderdeel nodig hebt krijg je een tientje korting, of zo.
De prijs van een onderdeel kan dan bv. 50% (of minder) van de reguliere sloopprijs.
Maar ja, er moet wel iemand de ruimte hebben.

Nog mooier: Een sleutelloodsje (met clubhuis of barretje) erbij.

:D

ferreman

Bericht door ferreman » 11 dec 2012, 12:18

Ik geef al 175 voor de bekleding... :)
Afbeelding

Bompie

Bericht door Bompie » 11 dec 2012, 12:26

Ik heb ook wel interesse in wat onderdelen....maar heb totaal geen ruimte om het voertuig te stallen.....
Als daar zouden zijn de velgen (deze van mij zijn exact dezelfde,maar zijn beschadigd door krassen)
Een paar parkeersensoren.
En eventueel het sproeisysteem vooraan van de xenons (lijkt niet volledig intact op de foto's)
En dit is toch wel al een middagje klussen om het er uit te krijgen denk ik.....en ik heb er niet veel verstand van hoe ik deze kan demonteren,dus kan best een dag of 2 worden... :lol: :lol: :? :?
Bedrag...200-300€..??
Of ergens een deal met de garage maken,dat de nodige onderdelen er uit gehaald worden voor de vraagprijs en dus klaar liggen....
En hij de rest van de wagen mag verkopen aan een schroothandelaar voor ik zeg maar wat ....100€...200€ als betaling voor zijn werk om het er uit of af te halen ?
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder

ferreman

Bericht door ferreman » 11 dec 2012, 14:02

We zitten nu op 175 van mij + 250 van Bompie op 425 Euro. Gaan we tegelijk langs en betalen contant dan gaat ie akkoord denk ik, tenminste als we nog iemand kunnen vinden voor 325 euro.
Afbeelding

ferreman

Bericht door ferreman » 11 dec 2012, 14:19

Wil trouwens ook wel tot 200 gaan inclusief bandenspanningsensortjes.

Misschien geeft iemand anders daar meet voor, maar dan zitten we al op 450 euro.

Niemand een bumper, of middenconsole nodig? :)

Ik heb weer hobby-zin....
Afbeelding

Bompie

Bericht door Bompie » 11 dec 2012, 22:57

Ferreman,als jij voor de velgen wil gaan,welke ik in mijn eerste post vernoemd had,dan moet het bedrag van me omlaag als de velgen er niet meer bij zitten,naar een 100 a 150€.
Ik bedoelde dus 200 a 300€ voor de velgen/een paar sensoren en eventueel het sproeisysteem voor de lichten vooraan (wat op het eerste zicht onvolledig is)
Indien alles in goede en werkende staat 300€.
Laatst gewijzigd door Bompie op 11 dec 2012, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Heino

Bericht door Heino » 11 dec 2012, 23:23

Ik heb belangstelling voor een paar onderdelen:

1. het achterklepslot valt op een beugel. Aan weerszijden van die beugel zitten twee plastic veerbelaste klepjes. Die zou ik wel willen hebben, omdat die bij mij weg zijn.
2. als je omgedraaid, dus vanuit de kofferbak tegen de achterklep omhoog kijkt, zit daar in het midden een afdekklepje in van pakweg 5 cm. Dat is bij mij weg en dat wil ik wel hebben.
3. de marters hebben mijn complete isolatie aan de onderzijde van de motorkap opgevreten. Die zit vast met clips. Als je die voor me hebt hou ik mij aanbevolen.
4. inmiddels zijn ze ook begonnen aan de isolatie tegen het schutbord aan. Ik weet niet of die los zit, c.q. los te maken is, maar anders hou ik mij ook daarvoor aanbevolen. (inmiddels heb ik een pieper, maar weet niet of die ze tegenhoudt...)

Wat dat moet kosten komen we wel uit. (Ik heb geen idee, doe maar een voorstel ...)
8) :D
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Hans61

Bericht door Hans61 » 12 dec 2012, 10:19

Hein, even off-topic. Marters hebben een gruwelijke hekel aan de lucht van die toilet verfrissers, die je met zo'n plastic beugeltje aan je toiletpot hangt. Ik las dat van iemand die veel in bosachtigie gebieden op vakantie gaat en er dan een onder zijn motorkap hangt. Je ruikt het binnen in de auto niet.
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 132400.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018

ferreman

Bericht door ferreman » 12 dec 2012, 12:02

Bompie schreef:Ferreman,als jij voor de velgen wil gaan,welke ik in mijn eerste post vernoemd had,dan moet het bedrag van me omlaag als de velgen er niet meer bij zitten,naar een 100 a 150€.
Ik bedoelde dus 200 a 300€ voor de velgen/een paar sensoren en eventueel het sproeisysteem voor de lichten vooraan (wat op het eerste zicht onvolledig is)
Indien alles in goede en werkende staat 300€.
Goed nieuws, ik wil de velgen NIET
Afbeelding

ferreman

Bericht door ferreman » 12 dec 2012, 12:03

Heino schreef:Ik heb belangstelling voor een paar onderdelen:

1. het achterklepslot valt op een beugel. Aan weerszijden van die beugel zitten twee plastic veerbelaste klepjes. Die zou ik wel willen hebben, omdat die bij mij weg zijn.
2. als je omgedraaid, dus vanuit de kofferbak tegen de achterklep omhoog kijkt, zit daar in het midden een afdekklepje in van pakweg 5 cm. Dat is bij mij weg en dat wil ik wel hebben.
3. de marters hebben mijn complete isolatie aan de onderzijde van de motorkap opgevreten. Die zit vast met clips. Als je die voor me hebt hou ik mij aanbevolen.
4. inmiddels zijn ze ook begonnen aan de isolatie tegen het schutbord aan. Ik weet niet of die los zit, c.q. los te maken is, maar anders hou ik mij ook daarvoor aanbevolen. (inmiddels heb ik een pieper, maar weet niet of die ze tegenhoudt...)

Wat dat moet kosten komen we wel uit. (Ik heb geen idee, doe maar een voorstel ...)
8) :D
Lol, die onderdelen ga ik niet vinden op E-bay... Neem anders gewoon de hele achterklep :)
Afbeelding

Bompie

Bericht door Bompie » 12 dec 2012, 13:38

Als we aan de som komen zal iemand ook moeten onderhandelen met de garage - ivm hoe we de onderdelen geleverd krijgen,of we alles zelf moeten demonteren of niet (liefst niet),wat met de rest van het voertuig moet of mag gebeuren enz.....(Ferreman-Heino ?)
En dan moeten we ook een gezamelijke datum van afhalen/betalen afspreken.
Of enig idee iemand wat hier nog te koop is?
koffiehoek/viewtopic.php?t=1147&start=0 ... highlight=

André Vos

Bericht door André Vos » 12 dec 2012, 20:29

dan wil ik wel de voorbumper en misschien 1 pdc sensor ( als er nog 1 over is) ook wel interesse in het passagiers slot. en als de velgen over zijn wil ik die ook wel hebben 300 euro?
Vel Satis Privilege 2.2dci 2003 Nu een initiale phase 2

Bompie

Bericht door Bompie » 12 dec 2012, 20:45

André Vos schreef:dan wil ik wel de voorbumper en misschien 1 pdc sensor ( als er nog 1 over is) ook wel interesse in het passagiers slot. en als de velgen over zijn wil ik die ook wel hebben 300 euro?
André : sorry,maar de velgen zijn reeds door mij besproken. :oops:
Je zou graag de bumper vooraan hebben zeg je,is dit inclusief de wasinrichting voor de xenons? Want die had ik graag gehad ,zie voorgaande post's.
Wat die sensoren betreft,ik heb aan een 2 tal achtersensoren voldoende,dus kan je er gerust ook 2 hebben.

ferreman

Bericht door ferreman » 12 dec 2012, 21:50

Ik wacht nog even af hoe dit verder ontwikkelt, ik wil best bellen...
Afbeelding

Plaats reactie