Goedemorgen, ineens doet de elektrische bediening van mijn bestuurdersstoel het niet meer. Het lijkt wel dat ik relais hoor "klikken" wanneer ik de knoppen indruk, maar helaas geen beweging. De stoelverwarming doet het overigens wel.
Heeft iemand hier ervaring mee ? wellicht de motor deffect ? (wanneer dit het geval is, is een motor van een stoel makkelijk zelf te vervangen ? of wordt het toch echt garage werk ?)
Ik hoop dat iemand bruikbare tips voor me heeft.
Electrische bestuurdersstoel reageert niet meer ?
misschien is het de zekering; deze bevindt zich aan de rechterkant achter het dashboardkastje. Zie de werkplaatshandleiding MR353VELSATIS8 en dan het onderdeel 81C-15. Het is zekering F34 van 15 ampere. Ik denk dat het dashboardkastje er even uit moet maar misschien kan je er van onder af bij.
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Dit probleem heb ik vanmiddag ook gehad. Dankzij dit forum wist ik waar ik moest zoeken. Dashboardkastje met vijf schroefjes losschroeven en demonteren. Daarna met een spiegelHans61 schreef:misschien is het de zekering; deze bevindt zich aan de rechterkant achter het dashboardkastje. Zie de werkplaatshandleiding MR353VELSATIS8 en dan het onderdeel 81C-15. Het is zekering F34 van 15 ampere. Ik denk dat het dashboardkastje er even uit moet maar misschien kan je er van onder af bij.
Overigens wel een achtelijke plaats voor een zekeringkast.....
Vel Satis Phase I 2.0 Turbo Privilege automaat 144.000 km zwart 2003 en Twingo II 1.2 16v wit 2010.
(voorheen Scenic II 2.0 Dynamique de Luxe)
(voorheen Scenic II 2.0 Dynamique de Luxe)
-
StefanVelSatis
Re: Electrische bestuurdersstoel reageert niet meer ?
Dit probleem zal ook aan de hand zijn bij de Vel Satis 3.5 V6 die ik gisteren ben wezen bekijken in Apeldoorn.mbenschop schreef: ↑23 okt 2012, 08:03 Goedemorgen, ineens doet de elektrische bediening van mijn bestuurdersstoel het niet meer. Het lijkt wel dat ik relais hoor "klikken" wanneer ik de knoppen indruk, maar helaas geen beweging. De stoelverwarming doet het overigens wel.
Heeft iemand hier ervaring mee ? wellicht de motor deffect ? (wanneer dit het geval is, is een motor van een stoel makkelijk zelf te vervangen ? of wordt het toch echt garage werk ?)
Ik hoop dat iemand bruikbare tips voor me heeft.
Ook bij die Vel Satis werkte de electrische verstelling van de stoel niet meer. Bij het indrukken van de knopjes op de stoel hoorde ik inderdaad de relais wel tikken.
Een éénvoudige fix dus. Dat is goed om te weten.
- Bijlagen
-
- Schermopname_11-12-2025_19410_bestand.renaultvelsatis.nl.jpeg (214.25 KiB) 79 keer bekeken
Re: Electrische bestuurdersstoel reageert niet meer ?
Fijn dat het zo eenvoudig weer werkt. 
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.