Een nieuwe liefhebber!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
HJ2

Een nieuwe liefhebber!

Bericht door HJ2 »

Waarde forumgenoten,

Ik lees al een tijdje mee (een behoorlijk tijdje) omdat ik de Vel Satis een warm hart toedraag. Echter als gelukkige BMW rijder had ik geen zin om afscheid te nemen van mijn betrouwbare en rete-fijne 5 serie.

Nu ik echter ook als jonge vader door het leven ga, en mijn lieve wederhelft wat aangepaste eisen heeft qua vervoer (waar ik me wel in kan vinden :D ) zijn we vrijdag jl overstag gegaan en heb ik een Vel Satis aangeschaft. Nu ben ik trotse eigenaar van een 3,5 l initiale uit 2002! Voldoende reden dus om mezelf voor te stellen alhier.

Los van mijn liefde voor aparte luxe limo's heb ik ook nog een Lotus Elan (waarover hier meer: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 22&p=15002)

Sinds ik de Lotus rijd, doe ik ook alle onderhoud en reparaties zelf (om voor de hand liggende, nogal financiële redenen) Ik wil ook aan de VS veel zelf gaan doen, maar hij past helaas niet in de garage, laat staan op mijn poetsbrug

:(

Ik hoop hier veel op te kunnen steken over de VS en misschien wel wat mede sleutelaars te treffen! Ik beloof om af en toe wat foto's van klussen en klusjes te plaatsen.
Mocht iemand in de tussentijd belangstelling hebben voor een BMW 5 serie (e39) 523i in perfecte (echt!) technische conditie, let me know! :D

Tot de volgende post!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Heino

Bericht door Heino »

Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe auto...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Bompie

Bericht door Bompie »

Hey welkom en proficiat.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
HJ2

Bericht door HJ2 »

Beste VS-ers.

Gisteren heb ik dan afscheid genomen van de VS. Hij is verkocht aan iemand die er weer net zo veel plezier aan gaat beleven als ik.

Toch een pijnpuntje: De VS heeft net de 150.000 KM beurt gehad en meer, en was dus tip top in orde. Daarom had ik ook geadverteerd dat alle keuringen zijn toegestaan.

Hij is nog niet koud vertrokken of ik krijg al een telefoontje dat hij stil staat met oververhitte motor! Is dat een rotstreek of niet?

Ik begreep van de nieuwe eigenaar dat het alleen was bij stationair loop, dus ik vermoed een fan of connectie naar de fan of de thermo schakelaar die stuk is.

Heb er dus wel een beetje een rot gevoel bij, want zelf was ik er zo ingestapt om naar Frankrijk te rijden! Kent iemand bovenstaande probleem? Als ik de nieuwe eigenaar kan helpen, dan doe ik dat namelijk graag :-)

Overigens komt er weer een BMW terug! Omdat ik de VS motor wel leuk vond heb ik als pleister op de wonde een 3l (530i touring) op het oog.

Anyway, veel VS plezier gewenst, en als er een 530 naar je flasht, dan is dat geen BMW Aso, maar ik die je groet Haha!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie