ja ok ; achterin maar mijn vraag is nog steeds over dat geluid voorin
ik begin me er nu dermate aan te storen dat wanneer ze nu weer niet kunnen vinden wat er is ik maar eens aan een vervanger ga denken !!!
Ongehoorde bijgeluiden in de voortrein
Ik weet niet of het er mee te maken heeft: Bij mijn auto was dit voorjaar een van de fusee's vervangen omdat er speling op was. Kort daarna hadden we een korte vakantie in Belgie en hebben we in een week een kleine duizend kilometer gereden. Niet veel dus, maar de voorbanden waren aan de rand bijna helemaal doorgesleten, en in de bochten gedroeg ij zich erg vaag, hij gleed weg over de voorbanden. Terug naar de garage, die erg verbaasd keken, ze hadden de uitlijning gecontroleerd. Toen bleek de speling dus niet in de fusee te hebben gelegen, maar in het stuurhuis zelf. Meestal zit de speling bij de fusee's, maar het kan uiteraard ook aan de andere kant. De monteur is een kennis, en had dit nog nooit meegemaakt...
Normaal geloof ik dat niet zo, mar omdat ik hem ken ben ik geneigd het te geloven.
Ze hebben het opgelost zonder monteurskosten, ik heb wel de materialen moeten betalen, maar tegen inkoopsprijs. Het werk en de ksoten vallen mee, behalve dan de twee nieuwe voorbanden! De voorbanden had ik vorig jaar verbvangen, dus dat was wel zonde.
Denk dus ook aan het stuurhuis!
Normaal geloof ik dat niet zo, mar omdat ik hem ken ben ik geneigd het te geloven.
Ze hebben het opgelost zonder monteurskosten, ik heb wel de materialen moeten betalen, maar tegen inkoopsprijs. Het werk en de ksoten vallen mee, behalve dan de twee nieuwe voorbanden! De voorbanden had ik vorig jaar verbvangen, dus dat was wel zonde.
Denk dus ook aan het stuurhuis!
Denk zelf ook dat het met het stuurhuis te maken heeft aangezien het geluid met beide banden , zomer , winter is. Schokbrekers en fusees zijn verleden jaar vervangen dus daar kan het niet aan liggen
Ben benieuwd hoe het afloopt er moet wel een oplossing uitkomen want zo valt er niet fatsoenlijk meer mee te rijden
bedankt voor de reactie ,
Ben benieuwd hoe het afloopt er moet wel een oplossing uitkomen want zo valt er niet fatsoenlijk meer mee te rijden
bedankt voor de reactie ,
Vel Satis 2.0T
raar geluid
ik heb het toplager laten vervangen en daarmee was het geluid weg.ws schreef:Beste Ritchie
wat is er precies gerepareerd ? , ik denk nl. dat ik hetzelfde probleem heb
Het toplager is een onderdeel dat ergens bovenaan de veerpoot zit.
groet Richard
-
jeffrey179
Oud onderwerp, maar nog steeds actueel. Na mijn vorige bijdrage is de besturing 4 jaar probleemloos geweest. Sinds vorige maand waren er in toenemende mate rare geluiden bij het sturen. Ik begon me al zorgen te maken over de veiligheid van de auto. Na lang zoeken kwamen ze tot de conclusie dat de stuurkolom zelf rare geluiden maakte bij korte draaibewegingen, en aan het eind van de stuuruitslag een ander geluid was, dat was speling in het toplager van de veerpoot. Beide lagers zijn vervangen. Het is weer heerlijk stil, en voelt iets strakker aan.