Nieuwe lid

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Sjuutje1971

Nieuwe lid

Bericht door Sjuutje1971 »

Goedemorgen,

Wilde mij even voorstellen, Ik ben Remon Verzuu, 38 jaar en woon in IJsselstein en sinds gisteren ook eigenaar van een VS.. Kon mijn Mercedes inruilen nadat ik mijn oog had laten vallen voor dat franse schip. Nu moet ik misschien toegeven dat ik niet zozeer een Renault fan ben. Maar aan de andere kant bedenk ik ook gelijk dat dit wel mijn 4e Renault is!!! Na de R5 Turbo is er nog een Clio 16V en ben de trotse bezitter geweest van een Clio Williams. Dat was mijn snelle tijdperk, maar na een periode waar het haar dunner werd en de rimpels mijn gezicht kwamen verfraaien is het gedrag op de weg ook veranderd. Gelukkig. Nu ligt de uitdaging en beetje in het zuinige rijden, maar vooral ook comfortabel. Wat ik de meeste mensen hier hoor zeggen, is dat het moment dat je in deze auto gaat zitten je eigenlijk verkocht ben. Dat had ik ook inderdaad. Ik had de auto wel al eens gezien, ik denk een jaar of 5 geleden. Echter was het budget niet aanwezig. Maar na goed zoeken en wat geduld, heb ik een mooie gevonden een 2.2Dci uit 2003 met een redelijke km stand nog en alle boekjes erbij voor een leuke prijs. Geen garantie.. Daar zijn ze niet gek op, merkte ik al. Maar bij deze heb ik Tuv rapport waarbij enkele een opmerking over een schuin afgesleten band in stond. Dus ik dacht, dit moet ik maar doen. En zo geschiede het. Ik moet de auto nog leren kennen, Maar dat komt wel goed. Ik kan niet wachten om straks weer van mijn werk naar huis te rijden... Ben ook benieuwd wat collega's ervan vinden, niet dat het wat uitmaakt.. hahahaha.. Maar goed, ik had de afgelopen dagen al regelmatig deze site bezocht en verschillende verhalen gelezen. En gezien mijn gebrekkige technische kennis ben ik heel blij dat ik lid ben. Ik hoop niet dat ik het nodig heb, maar misschien brengt het me wel op ideeen. Zoals die dubbele uitlaat...Heel stoer. Nou voor zover mijn voorstelling tot de volgende keer.
Dit is echt een leuke site!!!
Heino

Bericht door Heino »

Hoi Sjtuutje1971,

Welkom bij de CS-club en welkom op deze site!
Gefeliciteerd met de mooie auto, ik hoop dat je er nog lang met veel plezier in mag rijden.
Alvast een paar tips om dat te ondersteunen:
- eerst motor opwarmen voordat je flink op het gas trapt
- motor effe stationair laten draaien voordat je hem uitzet (dan zakt het turbo-toerental tot ongevaarlijke waarden en hij wordt afgekoeld vóór het uitzetten van de motor)
- met argusogen de motortemperatuur bewaken
- tijdig olieverversen met de juiste olie
- geen ander type olie bijvullen.

En verder gewoon genieten......

Groetjes,

Hein.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Gompie

Bericht door Gompie »

Welkom hier hoor als nieuw lid.
De vele tips zorgen er voor dat je nóg meer geniet van de VS :wink:
Sebastiaan H

Bericht door Sebastiaan H »

Ook vanuit het zonnige Flevoland een hartelijk welkom!
Geniet ervan!! Je hebt in ieder geval een goede keuze gemaakt met de Velsatis!!! Denk maar zo....wat er ook gebeurt....iedere km die je rijdt zal de smile alleen maar groter worden!!!!
Ex-Renault VelSatis 2.0T Initiale '04
Sjuutje1971

Bericht door Sjuutje1971 »

[quote="Heino"]Hoi Sjtuutje1971,

Welkom bij de CS-club en welkom op deze site!

Alvast een paar tips om dat te ondersteunen:
- eerst motor opwarmen voordat je flink op het gas trapt
- motor effe stationair laten draaien voordat je hem uitzet (dan zakt het turbo-toerental tot ongevaarlijke waarden en hij wordt afgekoeld vóór het uitzetten van de motor)

CS... Ik denk dat VS bedoelde.. hahaha

Maar goeie tips inderdaad, alhoewel niet geheel onbekend, maar vooral voor het uitzetten moet je er idd weer even opletten... Oh en de auto is goed bevallen bij de collega, zeker toen ze er gingen zitten, en na een stukje rjden waren ze helemaal verbaasd..Hahaha
Dit is echt een leuke site!!!
Plaats reactie