Ze is mooi!!!!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Ankie en Joop

Ze is mooi!!!!

Bericht door Ankie en Joop »

Hallo leden van het forum.

Sinds vrijdag 15 oktober jl. zijn wij de trotse bezitters van een Vel Satis 2.0 T Exception automaat uit 2006. Stomtoevallig eigenlijk. We gingen kijken naar een Laguna automaat . We waren op zoek naar een grote, want we hebben zo af en toe heel wat te vervoeren (huisje in Frankrijk). Toen we de laguna zagen, viel de auto mij zeer tegen. Zeg maar gewoon: ik vond er niks aan. Mijn man was wat meer gecharmeerd van de auto. Hij ging samen met de verkoper naar onze oude auto om te zien wat de waarde ervan zou zijn. Ik bleef achter, ik keek nog wat rond in de showroom. Toen ik zo'n beetje alle auto's had gezien, was mijn man nog niet terug. Ik ben toen maar richting onze oude auto gelopen. Halverwege zag ik de verkoper bij een hele mooie blauwe auto staan en mijn man zat achter het stuur. Toen ik dichterbij kwam werd die auto in mijn ogen nog mooier en toen ik binnen keek was ik verkocht. Binnen een kwartier hadden we de Vel Satis gekocht. Beetje spontaan, dat wel. We kenden de auto helemaal niet
(voorheen reden we veel Engels en de laatste jaren Frans: Citroën). Eenmaal thuis ben ik terecht gekomen op dit forum. Ik schrok me dood van de belevenissen van jullie. Wat een ellende hebben jullie meegemaakt met die auto. Maar...hoe lovend spreken jullie over de Vel Satis. Hoeveel reparaties de auto ook heeft gehad, jullie blijven lyrisch! Vanaf aankoop tot de aflevering (twee weken) was ik toch wel erg nerveus. Stel, dat we ook zo'n reparatiegevoelige auto hebben gekocht. Toen we haar (ze is zo mooi, per definitie dus vrouwelijk) gingen halen schrok mijn man behoorlijk. "Allemachtig", kreunde hij, "wat is dat een ENORME auto!" Hij was helemaal vergeten hoe groot ze was. Bij aflevering hebben we de complete reparatiegeschiedenis uitgeprint meegekregen. De auto bleek een leaseauto geweest te zijn. En de berijder was een medewerker van Renault Den Haag. Dus de VS was goed onderhouden.
Tot nog toe geen problemen (100km mee gereden ongeveer) gehad, ze rijdt super geweldig en we zijn beretrots!

Met vriendelijke groet,

PS. Leuk forum!
Vel Satis 2.0 T Exception automaat 2006
40-TF-GS - donkerblauw
Heino

Bericht door Heino »

Hoi Ankie,

Gefeliciteerd met jullie mooie nieuwe auto. In de wetenschap/geruststelling dat jullie een Vel Satis Phase II hebben die véél betrouwbaarder is dan een Phase I én het feit dat je Bovag-garantie hebt (wellicht óók van de "topoccasion"?), zul je het fijne rijden van de Vel Satis steeds meer gaan waarderen.

Ik heb krek dezelfde (wel een schakelversie) als jullie en ik ben er heel erg tevreden over. Vrijwel alle kleinigheden zijn tot nu toe door de dealer onder garantie opgelost.

Veel plezier met je auto!
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
ToineL

Bericht door ToineL »

Hoi Ankie en Joop
Leuk aankoop verhaal van jullie VS. Ik hoop dat jullie er veel rijplezier aan mogen beleven. De onderhoudskosten kunnen inderdaad in de papieren lopen, maar het comfort en de fijne rij eigenschappen maken veel goed! :D
ToineL
VS 2.0T Privilege 07-NH-VD 2003
Gompie

Bericht door Gompie »

Welkom hier!!

Tsja, zo´n forum wordt ook gebruikt om er wijzer van te worden en hij wordt intenser gebruikt als je een mening wilt polsen of een probleempje hebt.
Toegegeven, de VS heeft t.o.v. andere auto´s bovenmatig te veel electraprobleempjes. Maar die vallen weg tegen al dat comfort.
En als ik je vertel dat ik naast m´n VS ook een lease-auto heb, een Citroen C5 station, het nieuwste model, en tóch m´n VS er naast hou voor de prive-kilomerters, zegt dat genoeg....... :wink:
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Als echte liefhebber (rij nu mijn derde VS) wens ik jullie veel plezier. Wonen jullie trouwens in Oosterheem, zag er van de week een staan.
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
sander

Bericht door sander »

Welkom hier op het forum!
OUD-Renault VS rijder 84-JN-JF
miv 22-12-2011...
Ankie en Joop

Heel hartelijk dank voor alle aardige welkomstwoorden.
Voor Huybers: we wonen in Meerzicht.
Voor Heino: Klopt, naast de Bovag hebben we een Topoccassion garantie (kaart Privilège).
Voor Toine: We zullen nog even moeten afwachten wat de kosten zullen zijn. Voorlopig nog garantie.
Voor Gompie: Dat je je VS gewoon naast de C5 houdt, zegt inderdaad heel veel. Ik schreef al in mijn verhaaltje, hoe lyrisch jullie allemaal zijn over de VS. Dat geeft toch wel enige indicatie over de rijeigenschappen van de VS.
40-TF-GS - donkerblauw
sander

Bericht door sander »

Ankie en Joop schreef:Heel hartelijk dank voor alle aardige welkomstwoorden.
Voor Huybers: we wonen in Meerzicht.
Voor Heino: Klopt, naast de Bovag hebben we een Topoccassion garantie (kaart Privilège).
Voor Toine: We zullen nog even moeten afwachten wat de kosten zullen zijn. Voorlopig nog garantie.
Voor Gompie: Dat je je VS gewoon naast de C5 houdt, zegt inderdaad heel veel. Ik schreef al in mijn verhaaltje, hoe lyrisch jullie allemaal zijn over de VS. Dat geeft toch wel enige indicatie over de rijeigenschappen van de VS.
Nu zit je idd vast aan je VS, bij inruil levert ze maar een schijntje op. Kun je maar beter doorrijden en dat is geen straf!!
miv 22-12-2011...
Ankie en Joop

Sander schreef: Nu zit je idd vast aan je VS, bij inruil levert ze maar een schijntje op. Kun je maar beter doorrijden en dat is geen straf!

He dat is nou vervelend. "...levert een schijntje op.....
Zo goedkoop was die VS niet. Zijn dus inderdaad verplicht net zo lang ermee te rijden tot ze op is! Haha. Lijkt me geen straf idd.
40-TF-GS - donkerblauw
isla

Bericht door isla »

Gefeliciteerd met jullie voiture, veel veilige km's naar La Douce.
Ik wens je toe dat je geen stamgast hoeft te worden bij de lokale garagehouder in dat land.

Verder heeft Sander geen gelijk wat de inruilwaarde betreft, ik kreeg er onlangs zelfs meer voor terug dan ik er zelf voor betaalde!!!
tot 06-11-2010: Renault Vel Satis 3.0dci initiale 2003; 09-LK-VJ
sander

Bericht door sander »

Ligt er dan wel weer aan waar je de vs op inruilt!
miv 22-12-2011...
Ankie en Joop

hallo Isla,

Bedankt voor het welkom en de zeer bemoedigende woorden.
Ook ik hoop dat we geen klant worden van de lokale dealer in La Douce. Dat lokale valt tegen trouwens. Is minimaal 20 km verderop!

En Sander: ben nog steeds niet van plan haar in te ruilen hoor! Trouwens ik heb nog een week omruilgarantie. Hoop niet dat het nodig zal zijn.
40-TF-GS - donkerblauw
jeroenv635

Bericht door jeroenv635 »

lees ik het nou goed nog 1 in zoetermeer welkom welkom ,
oftewel volgende meeting in zoetermeer !!!!

jeroen
Vel Satis 3.5 V6 Initiale 88-XK-PL
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Tip voor onderhoud in Zoetermeer: Ik ga altijd naar Smits (industrie terrein Lansinghage) voor onderhoud, zo kan je de kosten een beetje drukken.
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Ankie en Joop

Jeroen: Met hoeveel zijn we in Zoetermeer? Ben benieuwd of we jou en/of Huybers eens tegenkomen. Zwaaien dan hè?

Huybers: Bedankt voor de tip.
40-TF-GS - donkerblauw
Plaats reactie