Nieuw en uit Almere >> 1 jaar later

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
isla

Nieuw en uit Almere >> 1 jaar later

Bericht door isla »

Hallo, ik heb me kort geleden op dit forum aangemeld onder de nickname "isla".
Sinds een week ben ik in het bezit van een Vel Satis 3.0 dci uit 2003. Ik heb al een redelijke Renault geschiedenis achter me, te weten: 9GTD; 12TS; 20TD; 25GTD/ 25TurboDX; Safrane 2.2VI; Safrane 2.5 20V.
De Vel Satis hoort gewoon in dat rijtje thuis.
Verder info over mij: ik ben 58 jr, al 34 jr met dezelfde vrouw getrouwd, heb 2 zonen met bijbehorende schoondochters en een paar kleinkinderen.
Ik heb een tweede huis in Normandië en sinds ik in 1995 door een auto ongeluk (met de 25TurboDX) in de wao terecht gekomen ben, verblijf ik in de zomermaanden grotendeels in het franse land.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door isla op 09 mar 2010, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
MvC

Bericht door MvC »

Hoi Isla,
Ik woon ook in de polder ( Zeewolde) en rij sinds meer dan een jaar een VS 2.2 dci.
Vrij wel zonder problemen. Ben afgelopen week op wintrsport geweest op 3/4 tank terug gereden gemiddeld 1 op 15
Misschien kunnen naar het treffen in april samen op rijden en misschien zien we elkaar wel in de polder op de weg
groetjes mvc
Renault Vel Satis 2.2DCi Privilege 2002
69-JH-SH 260000 KM (verkocht)
Volvo C 30 R-Design
Gompie

Bericht door Gompie »

Hallo Isla!

Welkom hier en we lezen graag hoe de VS je bevalt!

Gr,
Erik
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Beste Isla,

Welkom en gefeliciteerd met je prachtige VS. Zelf rijd ik ook de 3.0 V6 en kan je zeggen dat je een heel aantal heerlijke km's tegemoet gaat.

Grt.

Jochem
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
cvangelder

Bericht door cvangelder »

Hartelijk welkom op dit forum en in de club van liefhebbers waarde stadsgenoot! Veel VS genoegens toegewenst!
Groeten
Chris.
Vel Satis 3.5 V6 Intiale:
Van 2005 tot 2015 83-LD-FV Vert Abisse
Van 2015 tot heden 2-ZRP-49 Angora Beige
isla

Bericht door isla »

Dank voor alle begroetingen! :D
Inmiddels ben ik al weer 1,5 maand de tevreden bestuurder van de VS. Voor een paar garantieklusjes is de auto terug gehaald door de verkoper (Volvo dealer Dronten) nadat de auto voor het uitlezen van een bepaalde storing naar de lokale Renault dealer was geweest. Toen ik bij de Renault dealer weg reed, wist ik meteen weer waarom ik daar al vele jaren geen klant meer ben. Triest zoals daar met klanten omgegaan wordt en hoe de klant daar ronduit opgelicht wordt. :evil:
tot 06-11-2010: Renault Vel Satis 3.0dci initiale 2003; 09-LK-VJ
Edgar

Bericht door Edgar »

Welkom!

Mooie foto's van een mooie wagen!

De Volvo dealer is toch Schaap? Die staat goed bekend.

En als je het hebt over de Renault dealer in Almere... daar heb ik idd ook géén goede ervaringen mee :x

Groet Edgar
3.5 V6 Initiale
isla

Bericht door isla »

Klopt, bij Schaap heb ik mijn auto gekocht. Een bedrijf dat absoluut weet wat service inhoudt. Voor de garantieklus wordt de auto in Almere opgehaald en een leenauto neergezet, tja zo kan het ook.
De Renault dealer in Almere, daar heb ik geen goed woord voor over. Ik was er al jaren niet meer geweest en wist niet wat ik zag. Twee verschillende balies waarachter in totaal iets van zes mensen zaten!!!!!!!! Je ziet de teller al tikken op het moment dat je de deurklink vasthoudt. Ik had geen gebruiksaanwijzing voor mijn audiosysteem, zonder blikken of blozen werd daar € 21,-- voor gevraagd :evil: .
Voortaan zoek ik mijn geluk weer bij Stam in Hilversum of de kleine dorpsgarage in Normandië.
isla

Bericht door isla »

Inmiddels is de VS alweer ruim één jaar in mijn bezit. Jammer genoeg kan ik niet zeggen dat ik er al een jaar mee rond gereden heb. Van de soap rondom de vervanging van de motor hebben jullie elders in dit forum getuige mogen zijn. Maar sindsdien rijd ik meestal weer met een brede smile in mijn auto rond.
De andere motor heeft inmiddels alweer 12.000 km achter de wielen en doet zijn werk zoals het hoort. Af en toe slingert "Bep onder de kap" wat verontrustende mededelingen de auto in. Markeringslicht defekt was een standaard kreet, die is sinds zondag verdwenen nu de LED stadslichten er in zitten. Maar als je dat vier maanden lang iedere keer na het starten gehoord hebt, dan mis je nu ineens iets. Verder vertelt ze me af en toe dat het "laadstroomcircuit defekt" is, maar geen enkele garage kan enige storing ontdekken. Ook heeft ze me al meerdere keren verontrust met de mededeling "injektiesysteem buiten werking". De eerste keer gebeurde dat op 200 mtr van de Renaultgarage in Bodegraven, die kon echter niets ontdekken.
Een week geleden is de auto in Normandië op de brug geweest om een nieuw bevestigingsklemmetje om de uitlaat te zetten en werd de auto meteen even helemaal nagelopen en uitgelezen. Daar wisten ze meteen wat de melding van het injektiesysteem veroorzaakte. Dat schijnt de middelste gloeibougie op de eerste rail te zijn, die wordt bij mijn volgende trip naar Normandië vervangen. Ik had verwacht dat dit gevolgen voor het starten zou hebben, maar dat schijnt bij het dci systeem nauwelijks het geval te zijn.
Wel was het deze winter nodig om de originele accu te vervangen, maar verder gaat het echt probleemloos.
De auto doet waar ik hem voor gekocht heb, maar nooit heb ik in kunnen schatten dat de genotsfaktor ten opzichte van de Safrane, in een veelvoud kon toenemen!! Nu op naar meer heerlijke kilometers.
Gompie

Bericht door Gompie »

Een hele geschiedenis die uiteindelijk er niet voor gezorgd heeft dat je de VS minder bent gaan waarderen.... :wink:
Plaats reactie