Update van een jaar Vel Satis rijden

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

waander

Update van een jaar Vel Satis rijden

Bericht door waander »

We hebben inmiddels onze Vel Satis een klein jaar in ons bezit, en heeft ruim 35000km zonder morren afgelegd. Tot daar niets dan lof! Laatst begon er een lager toch wel erg hard mee te jammeren op de muziek volgens mijn vrouwtje, en ze vond dat hij een beetje schokkerig remde de laatste tijd. Toch maar even de dealer opgezocht....auauauauaua, dat viel even tegen.....

OK, we hebben een occasion gekocht (ex lease auto) waar de volledige onderhoudshistorie bij zat. Bleek zo een beetje de hele ophanging/stuurinrichting/remklauwen/remschijven winkel versleten te zijn, met alle kosten die erbij horen. De remmerij is normale slijtage, maar de rest werd ik toch niet zo vrolijk van...mauvaise surprise. Ik ben misschien verwend met mijn ster waar ik binnen 2,5 jaar 3 ton op zet zonder problemen qua ophanging en stuurinrichting, maar dat had ik met een KM stand van 152000 toch niet verwacht. Het blijft toch een auto die toen een kleine 40000 euries heeft gekost!

Maar goed, de reparatie is gebeurd, en o wat zoeft hij weer lekker. Maf he, dan ben je die rekening eigenlijk al weer gelijk vergeten! En ik heb de auto destijds in verhouding voor een spotprijs gekocht, dus moet ik deze kosten eigenlijk voor lief nemen. Heb ik nog steeds een relatief goedkope limo met alle confort en andere V S kwaliteiten!

Moraal van dit verhaal, ik ga er van uit dat we de komende 150000km wat dit beteft safe zitten. Dan denk ik dat ik geen reden van klagen mag hebben.

Ik houd jullie op de hoogte!
Plaats reactie