je andere hobby's

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Gompie

je andere hobby's

Bericht door Gompie »

Dat de VEL SATIS hobby nummer 1 is, weten we natuurlijk al....

Maar wat doen jullie zoal in de vrijetijd?
Sporten? Kunstzinnige zaken? Gezellig ..... tijdverdrijf?
Wat zijn je (of jullie, dus met partner) hobby's?
Verzamelingen? Aparte zaken....

:arrow: Noem eens wat...... :?:
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Laat ik de aftrap doen:

Naast mijn werk, vriendin en VelSatis heb ik nog een heel grote passie

WIELRENNEN Ongeveer 4 tot 5 keer per week sta ik op de pedalen. Ik heb begin dit jaar mijn fiets weer van de opgepakt na een jaar of 6 geen meter meer te hebben gefietst. Ik was direct weer verslaafd.
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Gompie

Bericht door Gompie »

Als 'topicbeginner' kan ik natuurlijk niet achterblijven.... :wink:

Naast het verzamelen van allerlei info rond de Vel Satis (later meer daar over in een aparte topic: 'mijn Vel Satis verzameling') ben ik een redelijk sportief manneke.

Zo speel ik 3 x per week en pittig partijtje squash, één keer per week ben ik te vinden op een golfbaan en fietsen (samen met m'n vrouw) doe ik ook graag.
Als er nog tijd over is maak ik nog graag (vaak ergens in het weekend) een motorrit op m'n Yamaha Vmax. Dan heb ik ook nog twee olttimer rijwielen met hulpmotor staan (resp. uit 1950 een Rex en 1951 een Mosquito) waar ik héél af en toe een oldtimer-meeting mee bezoek.

Kortom, genoeg waar ik me druk om kan maken, naast m'n gezin, m'n werk en andere doordeweekse zaken. :D
gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther »

Als administrator ook maar gelijk een duit in het zakje:

Naast het bijhouden van een aantal forums en maken van wat websites loop ik al 19 jaar, 4 keer per week de sportschool binnen voor wat krachttraining (nee, geen Jerommeke, gewoon lekker een beetje bezig zijn).

Zodra het weer er een beetje geschikt voor is, ben ik, net als Gompie graag met de motor onderweg. De meeste kilometers maak ik op m'n BMW R1100GS en af en toe een retourtje naar Cochem (Eifel, Duitsland) op m'n Kawasaki ZX-9R. Bij elkaar ruim 15.000 km per jaar.
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Cochem in de Eifel, daar ben ik van de zomer geweest. Het is een echt heel gezellig plaatsje. Ben je er geweest met de wijnfeesten? Mooie omgeving om met de racefiets en zeker ook met de motor. Je hebt wegen die niets onder doen voor de wegen in bv Toscane
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
46920

Bericht door 46920 »

Naast mijn vrouw en 2 kinderen, is mijn hobby auto's. Na eerst een Renault Alpine V6 Turbo uit 1988 gehad te hebben, heb ik deze vorig jaar ingeruild voor een Renault Avantime 3.0 V6 Privilege automaat uit 2003. Afgelopen zomer heb ik een heerlijke toertocht gemaakt door het limburgse landschap (omgeving Maastricht en Belgische Ardennen). Toertocht zelf gemaakt (met behulp van AutoOnRoute). Dat is misschien dan ook wel een hobby, het uitzoeken van leuke toertochten.

Bericht door Robert-J. »

Zoals bekend heb ik 2 mooie Renaults en daar ben ik lekker zoet mee, poetsen wassen en reparaties ;-)

Maar mijn echte hobby is; Hoofdtrainer bij een zwemvereniging en trainer / coach van het waterpolo dames team. Zelf speel ik ook nog waterpolo maar op een lekker laag nivo.
Gompie

Bericht door Gompie »

Robert-J. schreef:......... en reparaties
Ja daar weet ik inmidels ook alles van.... :wink:
Is het niet de VS, dan is het m'n motor wel.

Ik heb gisteren een flinke rit gemaakt, maar daar ging wel wat aan vooraf.
Zo dacht ik vrijdagmiddag, kom laat ik even de motor starten. Hij had alweer eventjes stil gestaan. Nou, er zat dus NUL spanning op de accu. Dat was wel vreemd, want normaal gesproken kan 'ie echt maanden lang staan zonder problemen.
Dan de acuulader er maar op.
Kijk ik zaterdag, heb ik na een lange nacht een heel klein beetje prik. Net genoeg om een lampje even te laten branden....Dat was dus niet goed.
Ik heb toen het e.e.a. van de motor gedemonteerd en ben op zoek gegaan naar en antwoord. Na een paar uur sleutelen, kwam ik er achter. Het bleek dat er een minime kortsluiting was ontstaan door een rafelend stroomdraadje. Dat maakte nèt voldoende aarding om de accu niet vol te laten lopen. Toen dat eenmal verholpen was, kon 'ie wer zonder problemen opgeladen worden.

Dit is 'm:

Afbeelding
gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther »

Stoere bak. En van die 145 pk krijg je wel erg lange armen. :wink:

Hier een plaatje van mijn brommertje een paar weken geleden in de Alpen:

Afbeelding
Gompie

Bericht door Gompie »

Een héle fijne tourmotor Gunther!