Hoera! Gisteren eindelijk de koop gesloten.
Mijn volvo 940 op LPG uit '98 naderde de 4 ton. Doet het nog prima, en toch kreeg ik zin in wat nieuws. Maar wat...
de Vel Satis trok al snel mijn aandacht, en na o.a. dit forum werd het al snel de enige optie. Veel meer auto voor je geld, en veel minder doorsnee dan V70, A6 of 5-serie.
Automaat en leer waren verplicht, en een beetje eigenzinnige kleur leek me leuk. Toen wat proefritten gemaakt. Wat een lekkere auto zeg. Wat rijdt dat soepel.
Na lang zoeken verwelkomen wij dan uiteindelijk (na de vakantie) een 2.0t, automaat, bordeaux rood uit 2004. Het is een Privilege met wat extra opties zoals beige leer en schuifdak.
Enige nadeel van de VS naast de Volvo 940 estate is de bagageruimte. De Volvo doet niet aan stroomlijn, en heeft daardoor een enorme laadruimte. Dus gaan we nog met de Volvo naar de franse camping om de dag na de vakantie de VS op te halen. (En hoe we dat volgend jaar doen weet ik ook nog niet; misschien skibox op het dak zetten, of huisje huren ivp tent meenemen).
Ik verheug me op de VS, en ga na de vakantie hier nog verder in het forum graven over aansluiten van ipod en carkit.
Groet van een (bijna) VS rijder.
Bordeauxrode VS op het forum
Bordeauxrode VS op het forum
VS 2.0t automaat - 2004 - Privilege - Bordeauxrood - Leer - Schuif/kanteldak
Ja, ik heb 'm. Gisteren opgehaald in Den Bosch.
Inderdaad, best een goede reden om terug te komen van vakantie. En ik ben helemaal blij met de VS.
Wat rijdt dat lekker, wat voelt dat goed. Het VS gevoel heeft me al helemaal te pakken. Het enthousiasme op dit forum klopt aan alle kanten.
Kleur is mooier dan ik me kon herinneren; bordeauxrood. Bij gaspedaal.nl is het de minst voorkomende kleur, heb ik net opgezocht. Er staan maar 2 rode VS-en te koop in een totaal van 600. In de brochure van 2008 is er ook geen rode VS meer ter krijgen.
Ik wilde graag een niet-standaard auto, en ik geloof dat het gelukt is. Vreemd dat zo weinig mensen die kleur mooi vinden, want kids van 7 en 5 en ik zijn er dol op. Vrouw ook.
Wat een luxe. Wat een leuke knopjes. Wat een hoop te ontdekken. Ga nu het forum afstruinen naar het aansluiten van m'n iPod (of het vervangen van de radio) en de beste carkit.
Groet van (eindelijk) een VS genoot,
JW
Inderdaad, best een goede reden om terug te komen van vakantie. En ik ben helemaal blij met de VS.
Wat rijdt dat lekker, wat voelt dat goed. Het VS gevoel heeft me al helemaal te pakken. Het enthousiasme op dit forum klopt aan alle kanten.
Kleur is mooier dan ik me kon herinneren; bordeauxrood. Bij gaspedaal.nl is het de minst voorkomende kleur, heb ik net opgezocht. Er staan maar 2 rode VS-en te koop in een totaal van 600. In de brochure van 2008 is er ook geen rode VS meer ter krijgen.
Ik wilde graag een niet-standaard auto, en ik geloof dat het gelukt is. Vreemd dat zo weinig mensen die kleur mooi vinden, want kids van 7 en 5 en ik zijn er dol op. Vrouw ook.
Wat een luxe. Wat een leuke knopjes. Wat een hoop te ontdekken. Ga nu het forum afstruinen naar het aansluiten van m'n iPod (of het vervangen van de radio) en de beste carkit.
Groet van (eindelijk) een VS genoot,
JW
Rood is idd een hele mooie kleur voor de Vel Satis. Het geeft net een beetje extra. Gefeliciteerd met je aanwinst. In April / Mei wanneer de meeting is bekijk ik hem graag live
Even een kritische noot. Waar haalt Gaspedaal.nl zijn cijfers vandaan?
Ik ken twee rode VS een 3.5 uit 2002 staat bij Autohaag Zeeuw (ex auto van een forum lid) en eentje die op marktplaats stond een 2.0t expression uit 2004 in Arnhem. Nu ik even op autotrack kijk zie ik er ook weer een staan. Met die van jou erbij zijn het er al vier.
Even een kritische noot. Waar haalt Gaspedaal.nl zijn cijfers vandaan?
Ik ken twee rode VS een 3.5 uit 2002 staat bij Autohaag Zeeuw (ex auto van een forum lid) en eentje die op marktplaats stond een 2.0t expression uit 2004 in Arnhem. Nu ik even op autotrack kijk zie ik er ook weer een staan. Met die van jou erbij zijn het er al vier.
Scenic 1.5 dCi Conquest
EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Veel later, maar niet minder gemeend: Gefeliciteerd! 
Erg exclusief inderdaad, die rode kleur! Zie inderdaad zelden een rode.
Dakbox (goedkoopste box van Halfords van een paar jaar oud) hebben wij er altijd op met de wintersport. Zit prima stabiel, je kan er uitstekend mee door Duitsland knallen en qua herrie valt het wel mee. Het maakt meer geluid dan normaal natuurlijk - je hoort wat suisen -, maar herrie kan ik 't toch niet noemen. Al voelt elk extra geluid in een Vel Satis natuurlijk wel sneller als herrie, als je zo gewend bent geraakt aan het stille interieur!

Erg exclusief inderdaad, die rode kleur! Zie inderdaad zelden een rode.
Zo'n trekhaakbox, daar had ik nog nooit aan gedacht. Je ziet het ook niet echt veel.Gompie schreef:Dan nog misschien een tip, t.a.v. de ruimte:
Een skibox is een idee...., maar dat geeft veel herrie.
Wat ook kan is op de trekhaak een box plaatsen (maximaal 50 kg).
Staat niet fraai maar is wél practisch....
Dakbox (goedkoopste box van Halfords van een paar jaar oud) hebben wij er altijd op met de wintersport. Zit prima stabiel, je kan er uitstekend mee door Duitsland knallen en qua herrie valt het wel mee. Het maakt meer geluid dan normaal natuurlijk - je hoort wat suisen -, maar herrie kan ik 't toch niet noemen. Al voelt elk extra geluid in een Vel Satis natuurlijk wel sneller als herrie, als je zo gewend bent geraakt aan het stille interieur!
Vel Satis 2.2 dCi Privilege (2003, 180.000 km)
- Noir Nacre met 18" Villa d'Este wielen, Navigatie, Lederen bekleding en afneembare trekhaak
- Noir Nacre met 18" Villa d'Este wielen, Navigatie, Lederen bekleding en afneembare trekhaak

Gaspedaal zoekt bij 8 autosites. Het is een overkoepelende site, die weer doorlinkt naar autotrack, autotelegraaf, autoscout etc. Theoretisch heb je daar dus het breedste aanbod.
Niet alle gegevens zijn altijd even betrouwbaar. Bij mijn zoektocht naar VS met leer en automaat vanaf 2004 kwam ik er geregeld eentje tegen die toch geen leer had bijvoorbeeld. Autotrack is dan meer betrouwbaar.
Dus er zullen inderdaad vast wel meer rode VS-en te koop zijn (en rondrijden). Blijft volgens mij toch een weinig (de minst?) voorkomende kleur.
En leuk om in april/mei elkaars bolides te bekijken. Ben benieuwd naar de verschillende uitvoeringen.
Niet alle gegevens zijn altijd even betrouwbaar. Bij mijn zoektocht naar VS met leer en automaat vanaf 2004 kwam ik er geregeld eentje tegen die toch geen leer had bijvoorbeeld. Autotrack is dan meer betrouwbaar.
Dus er zullen inderdaad vast wel meer rode VS-en te koop zijn (en rondrijden). Blijft volgens mij toch een weinig (de minst?) voorkomende kleur.
En leuk om in april/mei elkaars bolides te bekijken. Ben benieuwd naar de verschillende uitvoeringen.