Leeftijd VS'ers
Mijn vrouw viel voor de Vel Satis toen ze 42 was, en kocht een vuurrode (de verkoper probeerde dat nog te ontraden: "zou u die kleur niet eerst eens in het echt bekijken?"). Inmiddels zijn we alweer 8 jaar verder, vorig jaar viel ze voor een cc-tje, óók vuurrood (en maar twee jaar jonger, dus gelukkig niet echt het "groene blaadje" cliché), en sindsdien mag ik (54) de Vel dagelijks gebruiken.
65-JZ-ST 3,5 V6 La femme en rouge
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Nou ik heb je bijna ingehaald.....68 jaar inmiddels. Al meer dan een halve eeuw sleutelen achter de rug sinds ik op mijn 16e verjaardag een tweedehands bromfiets kreeg, waar wel het nodige aan moest gebeuren.....en uiteraard op mijn 18e mijn eerste auto van ons huismerk..
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 139700.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
Nou ik heb je bijna ingehaald.....68 jaar inmiddels. Al meer dan een halve eeuw sleutelen achter de rug sinds ik op mijn 16e verjaardag een tweedehands bromfiets kreeg, waar wel het nodige aan moest gebeuren.....en uiteraard op mijn 18e mijn eerste auto van ons huismerk..
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 139700.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Hahaha!!! Inhalen gaat moeilijk... Zeker bij twijfel moet je niet inhalen. Het enige wat je kunt doen is wachten.
Ik begon ook al zo vroeg met sleutelen. Met 14 jaar een oude Cyclemaster. Daarna een Vicky, toen HMW, NSU, Royal Nord (!).
Ik wou dat ik DIE nog had... Zucht. En daarna brak het autotijdperk aan met een Eend van 1959. Heel veel mee gereden. Van Noordkaap tot Gibraltar. Ik heb nog wel eens getwijfeld of ik niet weer zo'n oude Ribbelkap zou kopen en dan weer netjes maken en daarmee weer te gaan toeren. Maar ja, de top was 85 en dat kon toen nog net. Ik zou er niet meer aan moeten denken om met die snelheid tussen het verkeer naar Basel toe te moeten zitten. Want NATUURLIJK ging je over de Autobahn. Dat schoot op, vooral je achter een dikke vrachtwagen kon hangen die rond 87-88 km/uur reed. Nou,ik kap er mee. Morgen een lekker ritje naar Bordeaux voor de boeg. Mijn Velletje is sinds eergisteren voorzien van 2 nieuwe binnenste stuurkogels en 1 nieuwe fuseekogel. Nieuwe remvoerinkjes voor en de airco staat weer op peil. Daar was al twee jaar niet naar gekeken dus het werd tijd. In die tijd ongeveer 35% van de vulling verloren dus dat viel alleszins mee. De airco "deed" het nog wel maar het hield niet over. Dan is een goeie checkup beslist weer aan de orde. Bovendien weet je dan ook wat over de algehele conditie van de airco. Groet aan allen die dit lezen en veel verdere veilige kilometers

Ik begon ook al zo vroeg met sleutelen. Met 14 jaar een oude Cyclemaster. Daarna een Vicky, toen HMW, NSU, Royal Nord (!).
Ik wou dat ik DIE nog had... Zucht. En daarna brak het autotijdperk aan met een Eend van 1959. Heel veel mee gereden. Van Noordkaap tot Gibraltar. Ik heb nog wel eens getwijfeld of ik niet weer zo'n oude Ribbelkap zou kopen en dan weer netjes maken en daarmee weer te gaan toeren. Maar ja, de top was 85 en dat kon toen nog net. Ik zou er niet meer aan moeten denken om met die snelheid tussen het verkeer naar Basel toe te moeten zitten. Want NATUURLIJK ging je over de Autobahn. Dat schoot op, vooral je achter een dikke vrachtwagen kon hangen die rond 87-88 km/uur reed. Nou,ik kap er mee. Morgen een lekker ritje naar Bordeaux voor de boeg. Mijn Velletje is sinds eergisteren voorzien van 2 nieuwe binnenste stuurkogels en 1 nieuwe fuseekogel. Nieuwe remvoerinkjes voor en de airco staat weer op peil. Daar was al twee jaar niet naar gekeken dus het werd tijd. In die tijd ongeveer 35% van de vulling verloren dus dat viel alleszins mee. De airco "deed" het nog wel maar het hield niet over. Dan is een goeie checkup beslist weer aan de orde. Bovendien weet je dan ook wat over de algehele conditie van de airco. Groet aan allen die dit lezen en veel verdere veilige kilometers
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.