RobK schreef: ↑25 dec 2018, 23:33
Hallo Anne, ik lees net je bericht en grote klasse dat je deze klus op je neemt. Dat je dan niet zoveel van de VS af weet is geen probleem. Er zit een hoop kennis onder de leden. Ik rijd nu 10 jaar VS en t is geen probleemloze voiture maar om nu in een degelijke Audi of Volvo te gaan rijden, dat is toch wel het toppunt van degelijkheid en zekerheid.t Leven moet toch een beetje avontuurlijk zijn?
Fijne dagen en veel plezier met het onderhoud van de site. Rob
Een Audi of Volvo zijn ook verre van degelijk hoor. Die kennen heel veel problemen vooral de nieuwere modellen. Lees maar eens over vervuilings en kettingproblemen bij de TFSI's.
Daarbij komt, de werkplaatstarieven en onderdelenprijzen liggen bij Audi en Volvo stukken hoger dan bij Renault.
Kortom, een Renault is zo gek nog niet. Misschien niet probleemloos, maar welk merk is dat wel?
Ik ben momenteel op zoek naar een geschikte Vel Satis. Toevallig ook de afweging gemaakt voor een Volvo S60 of S80 van dezelfde leeftijd.
Ik heb er meerdere proefgereden en bij iedere Volvo haperde er wel iets. 1x zelfs compleet stil komen te staan tijdens een proefrit met een S80 2.4. Na er op de snelweg mee gereden te hebben begon de motor opeens onregelmatig te lopen en wilde continue afslaan. Was niet meer mee te rijden.
Een keer een Vel Satis en 2X een Espace proef gereden. Beide de 2 liter turbo en die liepen eigenlijk perfect en vertoonden ook geen rare gebreken.
Bijkomend voordeel is ook nog eens dat een Vel Satis stukken goedkoper in de aanschaf is dan een S60/S80 en daarbij ook nog eens de modernere wagen is die, vind ik, lekkerder rijdt. Gek genoeg hadden de Renaults waar ik mee reed minder rammels dan de Volvo's. Ik voelde me echt als een koning op de weg in die Renaults en de 2 liter heeft echt veel kracht en loopt heerlijk.
Ik ben echter wel van plan voor een Vel Satis 3.5 te gaan. Qua verbruik scheelt het niet zo veel in vergelijk met de 2 liter en de 3.5 heeft minder onderhoud nodig hoor ik overal. Geen turbo die stuk kan gaan en ook geen distributieriem die je om de zoveel tijd dient te vervangen. Het schijnt een zeer betrouwbare motor te zijn die 3.5 Nissan.
Ik ga komend jaar verder op zoek en wens iedereen hier nog fijne feestdagen en een prettige jaarwisseling!