De banden (met velgen) had ik al een paar weken geleden uit de opslag gehaald, maar van monteren was het nog niet gekomen.
Direct bij wiel 1 ging het mis. Ik kreeg met geen mogelijkheid een bout los!!
Grrrr....
Nou ja, dan maar alles de auto in en naar de dichtstbijzijnde bandendealer.
Alles monteren kost daar 25 piek.
De zomerbanden werden er af gehaald en de winterbanden kwamen uit de kofferbak.
Staat die monteur naar de banden te kijken en hij wijst me er op dat er op twee van de 4 toch wel te weinig profiel zit.
Tsja.... Dat moet minimaal 4 mm zijn (in Duitsland/Oostenrijk) En het was 3 mm
Maar.... Hij kon wel een paar bijna nieuwe leveren voor een schappelijk prijsje.
Uiteindelijk kreeg ik twee prima banden voor totaal 100 piek (incl. monteren andere banden)
Een monteur aan de gang....
Bij het loshalen van het ventiel ging het meteen mis. Hij draaide de inhoud dol. Ik had nog gezegd dat er sensoren op zitten, maar het kwaad was al geschied.
Werd sportief opgevat. Ik kreeg gratis een nieuwe (bedrijfsongevalletje).
Band gemonteerd ...deze was klaar.
Band twee ging beter. Band er op klaar. Even oppompen. Gaat het weer mis!!! Hier had de monteur ook de inhoud dolgedraaid.....!
Band er af, nieuwe sensor er op, Klaar....
Twee sensoren naar de kl#ten maar door de onhandigheid van de monteur beiden gratis gekregen. (nieuwprijs rond de 75 Euro per stuk!!)
Dat vond ik toch wel heel netjes van ze.
Ze hadden ook kunnen zeggen, Ja meneer de boel zit vastgecorrodeerd dus dat is uw risico....
Dus 2 banden nieuw, twee sensoren nieuw en twee gemonteerd en dat alles voor 100 piek!
Daar werd ik toch een beetje blij van....