De vorige Laguna2 1.9 dCi was een leuke auto en heeft ons in 10Dkm slechts 1x laten staan. Oorzaak? De elektrische diesel opvoerpomp welke op de rechter chassisbalk ligt. Navraag bij dealer 394€ meneer zonder montage. Ik viel bijna van me stoel. Enkele slopers gebeld maar die wisten niet wat ik zocht. Uiteindelijk via internet in de UK een pomp besteld voor 43€ incl. verzenden naar NL

Pompje gemonteerd binnen een uur en vroem weer lopen als de beste.
Maar wij cq ik wilde toch graag een maatje groter rijden...........
Na wat speurwerk een nette Vel Satis 2.2 dCi Expression op de kop getikt met 225Dkm. Bouwjaar 11-2004 en ziet er netjes uit in de kleur beige angora metallic.
Fijne kilometervreter hoor

Ondanks de negatieve verhalen over de 2.2dCi toch voor deze motor variant gekozen omdat de 3.0 ook niet vrij is van problemen (zakkende cilinderwanden)
Is het een gok? Ja dat denk ik wel maar goed welke gebruikte auto is dat niet.
Problemen? Na het lezen van het boekje wel een paar puntjes die aandacht mogen hebben. Leer van versnellingspook is weg maar hiervoor al een site gevonden om het leertje te bestellen. En voor 9,80 incl. Verzenden is dat probleem al opgelost.
Ander probleem is wat hardnekkiger denk ik, de spiegels klappen niet naar binnen of naar buiten met de verstelschakelaar. Nu vermoed ik zelf dat de schakelaar is overleden. Dus wie er 1 over heeft in de buurt van Breda graag

Draaiknop kantelfunctie bestuurdersstoel is spoorloos, ligt helaas ook niet onder de stoel zelf dus die moet ik ook nog eens 1 aanschaffen, hiervoor geld ook mocht je er 1 hebben graag zelfs.
En als laatste de 3 Knops kaart, keyless functie werkt geheel niet. Nu vermoed ik dat de oplaadbare batterij is overleden dus of hiervoor moet ik een nieuwe batterij vinden met nieuwe behuizing of een nieuwe card bestellen en laten inleren aan de auto.