Ik heb mijn Vel Satis gekocht / in de lease omdat.......

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Huijbers

Ik heb mijn Vel Satis gekocht / in de lease omdat.......

Bericht door Huijbers »

In dit topic kan iedereen aangeven waarom je de Vel Satis hebt gekocht.

Ook leuk om te weten is hoe je op dit forum bent gekomen?
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Huijbers

Bericht door Huijbers »

De Vel Satis had ik op de Autorai gezien toen deze net op de markt was en was direct verkocht. Ik was student en wist dat ik deze wagen voorlopig of ooit niet kon veroorloven. Ik heb het idee dus direct weer uit mijn hoofd gezet.

Volgens mij kwam Seat met het prototype van de nieuwe Toledo uit, omstreeks half 2003. Deze was gespoten in twee kleuren lak, rood en zilver. Direct dacht ik deze moet ik hebben, want ik herken een oude liefde. Toen in 2005 mijn werkgever aangaf dat ik een nieuwe auto mocht kiezen was de keuze heel eenvoudig, een Toledo. Ik heb de Toledo direct uit het boekje besteld zonder een proefrit of in het echt gezien te hebben. Mijn voorkeur voor de Toledo was mede gebaseerd op het controversiële design en de gelijkenis van de kofferbak met die van een Vel Satis. Ik zag niet een Toledo voor de deur staan, maar een “poor mans Vel Satis”. De rijeigenschappen zijn natuurlijk niet vergelijkbaar, maar je kan niet alles hebben :D .

Mijn loopbaan verliep voorspoedig en er werd van werkgever gewisseld. De “poor mans Vel Satis” werd ingeruild voor een Scenic en daarna een BMW 118d. De Toledo was kaal en alle opties op de andere andere lease wagens maakte het rijden vooral aangenaam. Maar het design van de (poor mans) Vel Satis bleef mij aanspreken.

De Saab 9-5 uit 2000 die ik privé reed begon kuren te vertonen en veranderde in een Money Pit. Maanden lang was ik aan het kijken naar diverse auto’s in de hogere klasse. Bij nagenoeg elke zoektocht kwam steeds de Vel Satis in de zoekresultaten. Geen 5 / 7 serie, E-klasse, X of S type, V70 of A6 uit de jaren 2001 tm 2003/4 geven mij het gevoel dat een Vel Satis mij gaf. Toen mijn vriendin en ik naar Den Bosch gingen zag ik de afslag naar de garage waar de wagen te koop stond. We zijn even gaan kijken en 30 minuten later was de Vel Satis van mij.

Nu de BMW aan zijn kilometergrens begint te komen is het tijd om een nieuwe lease wagen uit te kiezen. Een Toledo blijft voor mij de kleine stiefbroer van de Vel Satis en misschien staan er binnen kort twee prachtige, karaktervolle en individualistische wagens voor mijn deur.
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
cvangelder

Bericht door cvangelder »

Mijn reden om een Vel Satis te rijden? Mijn allereerste auto was al een Renault. Een 3-tje. (Da's een 4 met een 3 bak, grilletje nog los van de koplampen) Gekocht van een klasgenoot voor 125 gulden. Daarmee eignlijk mijn gehele studententijd overleefd.
Zo gaan de jaren en de verschillende andere merken voorbij en na wat avontuurtjes met Saab (NOOIT MEER!!!!!) en Volvo, in 1997 bij de zoektocht naar een V70 een bordeauxrode Safrane 2.0 ( RS-XX-33) tegengekomen en toen was de beslissing al gauw genomen. terug bij Renault dus. Deze in 2000 ingeruild tegen een crepuscule blauwe Safrane 2.5 ltr. (82-FV-RZ) Wat een wagen.. wow, Samen 3 fijne jaren doorgemaakt en dan houdt die stijgende lijn niet op he? Meteen na de introducie van de Vel Satis proefgereden en in 2003 werd ik de eigenaar van de VS 3.5 V6 Initiale full options (83-LD-FV) waar ik inmiddels 107000 probleemloze kilometers mee gestuurd heb. Wat heet gestuurd...gezoefd, genoten!
Dat was zo'n beetje mijn verhaal.
Vel Satis 3.5 V6 Intiale:
Van 2005 tot 2015 83-LD-FV Vert Abisse
Van 2015 tot heden 2-ZRP-49 Angora Beige
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Leuk om te lezen... Saab tja daar kan ik over mee praten. Mijn 9-5 had de bijnaam "money pit" en de garage wist mijn kenteken uit hun hoofd!
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
jw

klik met VS

Bericht door jw »

Tja, eigenlijk bij VS uitgekomen omdat de rest het niet was. Ik heb zelf nooit renault gereden, mijn vrouw heeft wel even een leasemegane gehad, maar daar had ik niets mee. Tijdens mijn studententijd eerst een ouwe mercedes 300d, en via de mitsubishi galant naar de vierkante volvo's. 244, 245, 745, 945, allemaal op lpg.

Sinds de introductie van de "gestroomlijnde" volvo's (V70) is het merk mij te mainstream gewoon geworden. De eerst serie ging nog, maar daarna kreeg ik een ander (minder) volvo gevoel. En tjongejonge, wat rijden er veel van die v70 dingen rond zeg.

Ruimte en luxe vind ik erg fijn. De 2e hands 940 uit '98 had alle opties, leer, automaat, heerlijk. Maar na zes jaar en 400.000 kreeg ik zin in wat nieuws. In elk geval ruim en leer en automaat. En liever geen 13 in een dozijn. Maar wat verder? 2e hands Mercedes E, BMW 5 en Audi A6 vond ik erg duur en standaard leasebakken. Saab 9-5 wel mooi, maar een proefrit overtuigde niet. Jaguar en Lexus wel gaaf, maar sedan heeft minder ruimte. Topmodellen van Japanners was het ook niet, en toen ontdekte ik de VS.

Ik weet nog dat ik de eerste zag. Op een rotonde. Meteen gegrepen door het aparte karakter. Niet direct supermooi, wel superbijzonder. klik. (karakter belangrijker dan looks?).

Na bezoek op dit en het duitse forum werd ik steeds enthousiaster en een tijdje later was het zover. Proefrit gemaakt en verkocht. Heerlijk.
VS 2.0t automaat - 2004 - Privilege - Bordeauxrood - Leer - Schuif/kanteldak
Bompie

Bericht door Bompie »

kort en krachtig : het max aan wagen en luxe voor het minimum in aankoopprijs op de tweedehandsmarkt.

bij aankoop toen :63000 km op de teller ,4 jaar oud ,expression versie met beige leder ,dual airco ook regelbaar achteraan....en dit allemaal voor 12500€.... zulke dingen zijn bij de concurentie nu eenmaal niet te vinden in dit segment.

Dat was mn conclusie na dagen surfen en vergelijken op het net.
En dan natuurlijk het eerste gevoel bij het instappen en indrukken van de startknop en de navolgende testrit niet te vergeten....de starende blikken van mensen naar je (ook al was dit misschien ingebeeld).

Mn wagen daarvoor was een Astra F stationwagon Sport en elke rit op een niet asfaltbaan riep telkens de vraag op wat er nu zou losrammelen en met dit "nieuwe beestje" leek het alsof je op een wolkje door het landschap verplaatste.

Maar ook moet ik toegeven dat de overgang naar de VS ook zn minpunten heeft,maar dit is met zoveel dingen het geval.
Ik bedoel dan, feeling naar het bochtenwerk toe...maar ja het is dan ook geen sportwagen he....
En om maar te zwijgen over de eerste parkeer ervaringen (60cm langer en 16cm breder dan mn Astra'ke)

Soms mis ik dat sportief rijden wel,maar de rust ,comfort en de prestige uitstraling maken veel goed.
Daarom heb ik me voorgenomen dit VS'ke zo lang mogelijk te koesteren,
maar dan wel op voorwaarde dat hij dit doet zonder dat er het ene probleem na het andere opduikt ,want dan gaat ie de deur uit. :oops: :roll:
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
Plaats reactie