Vel satis gekocht
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Mijn frans is misschien ietsie beter maar Google vertaal-service kan misschien helpen om de essentie eruit te halen.
Het is overigens jammer dat zo veel VS rijders in het zuiden zitten. Voor zover ik weet zit er bij mij in de buurt (Blaricum) niets. Misschien zou het leuk zijn om eens een meeting te houden.... Skyfox zit in Den Haag. Is ook erg actief. Hij zou graag eens willen rijden in mijn automaat om te vergelijken want hij wil ook de kleppen vervangen van zijn automaat.
Het is overigens jammer dat zo veel VS rijders in het zuiden zitten. Voor zover ik weet zit er bij mij in de buurt (Blaricum) niets. Misschien zou het leuk zijn om eens een meeting te houden.... Skyfox zit in Den Haag. Is ook erg actief. Hij zou graag eens willen rijden in mijn automaat om te vergelijken want hij wil ook de kleppen vervangen van zijn automaat.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Kan je idd gewoon doen. Misschien dat ik hem ook niet laat flushen maar ook gewoon ga aftappen en bijvullen. Maar dan wel een stuk of 3 keer. En dan doe ik de kleppen vervangen en ook de b4 servo cover waar ze op het volvo forum over praten.stripedkrijn schreef:Ja, en hangt er ook vanaf of het een lange afstands-auto is geweest of veel stadswerk... Veel stadswerk is veel schakelmomenten met alle invloeden op de rembanden.
Maar als ik er nu weer mee aan de gang zou gaan dan tapte ik gewoon af zonder te flushen en ik zou opmeten wat er uit is gekomen en dat vulde ik dan gewoon aan met nieuwe olie.
Als je dat dan in totaal twee keer zou doen bij warme olie, dan moet het toch heus wel voldoende zijn in vergelijking met oude olie. Ik denk dat er dan misschien 3 tot 4 liter per keer uit zou komen en de rest blijft dan in de koppelomvormer hangen en die verdunt dan weer met de nieuwe olie. Eindresultaat wisschien 3/4 nieuw en 1/4 oude olie. Ik denk dat het bakje dat heerlijk zou vinden.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
Laguna 2.0T Initiale 2008
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Is goedkoper ook denk ik... kun je misschien een linkje geven naar dat Volvo stukje over die b4 servo cover??
Gaat dat over die gaatjes boren waarna je dan makkelijk die servo's kunt afstellen? Of ga je dat servo voor de 4e trap vervangen.
Gaat dat over die gaatjes boren waarna je dan makkelijk die servo's kunt afstellen? Of ga je dat servo voor de 4e trap vervangen.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
Dat gaat over het schakelen van de 2 naar 3.stripedkrijn schreef:Is goedkoper ook denk ik... kun je misschien een linkje geven naar dat Volvo stukje over die b4 servo cover??
Gaat dat over die gaatjes boren waarna je dan makkelijk die servo's kunt afstellen? Of ga je dat servo voor de 4e trap vervangen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1191713
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
Laguna 2.0T Initiale 2008
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Heb je dan ECHT problemen met opschakelen en terug? Ik had dat ook voordat ik die drie kleppen had vervangen maar dat is nu helemaal weg. Ik denk dat het misschien komt omdat bij kalmpjes-aan wegrijden vanaf bv. een stoplicht, de bak dusdanig geprogrammeerd is dat die derde trap min of meer wordt overgeslagen zodat je dan van 2 "direct" opschakelt naar 4. Dat gaf bij mij bijna altijd een hard shift maar dat is nu over omdat de bak zeg maar "sneller" schakelt en daardoor het toerental in die schakelpauze niet zo kan oplopen. Ja, is een beetje Mickey Mouse uitgelegd, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.... 

VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
Ik heb alleen dat hij doorslipt van opschakelen van 2 naar 3.stripedkrijn schreef:Heb je dan ECHT problemen met opschakelen en terug? Ik had dat ook voordat ik die drie kleppen had vervangen maar dat is nu helemaal weg. Ik denk dat het misschien komt omdat bij kalmpjes-aan wegrijden vanaf bv. een stoplicht, de bak dusdanig geprogrammeerd is dat die derde trap min of meer wordt overgeslagen zodat je dan van 2 "direct" opschakelt naar 4. Dat gaf bij mij bijna altijd een hard shift maar dat is nu over omdat de bak zeg maar "sneller" schakelt en daardoor het toerental in die schakelpauze niet zo kan oplopen. Ja, is een beetje Mickey Mouse uitgelegd, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....
Als hij schakelt naar 3 gaat de toeren omhoog om daarna na 3 sec weer omlaag te gaan.
Volgensmij slaat mijn automaat helemaal niet de 3e over.
Hij gaat gewoon van 2 naar 3 en dan naar 4.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
Laguna 2.0T Initiale 2008
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Wat ze in Amerika een flare (up) noemen... daar staat ook ergens iets over geschreven op die Rosta-site maar daar moet ik induiken. Dat wordt niet eerder dan morgen want ik kruip zometeen in de mand!! Zzzzzz..... enz. Is that allright with you??
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
Haha daar heb ik absoluut geen problemen mee.stripedkrijn schreef:Wat ze in Amerika een flare (up) noemen... daar staat ook ergens iets over geschreven op die Rosta-site maar daar moet ik induiken. Dat wordt niet eerder dan morgen want ik kruip zometeen in de mand!! Zzzzzz..... enz. Is that allright with you??
Maar zoals ze over de b4 servo cover praten zou dat het ook kunnen zijn.
Ik ga morgen ook wel even verder zoeken.
Welterusten alvast

Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
Laguna 2.0T Initiale 2008
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum