Zoals ik al eerder aankondigde ben ik een nieuwe en gelukkige VS rijder.
Het is een VS 3.5 V6 Initiale Paris in de kleur grijs/blauw met een beige leren bekleding en interieur geworden.
Op wat kleine dingetjes na verder helemaal in orde. De linker buitenspiegel werkt niet helemaal zoals het moet en een lichte beschadiging rechtsachter op de bumper. Dat is allemaal netjes te verhelpen. En een probleempje met de Cabasse CD-speler. Ik kan geen CD's laden. Het display geeft steeds ERR CD1 en doet dan verder niets. Het lijkt er op alsof de CD niet voor de opening komt om eruit gegooid te worden. Er zit volgens mij ook geen CD in.
Dit is waarschijnlijk iets voor het "Sleutel" topic.
Maar verder is er een blijde rijder toegevoegd aan dit forum!
Gelukkige nieuwe Vel Satis rijder.
Gelukkige nieuwe Vel Satis rijder.
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
VS-rijder en ex Safrane rijder.
Als ik zo rond kijk op het forum zijn er aardig wat mensen die voorheen een Safrane reden en nu een Vel Satis. Zullen we een lijstje maken?
Ik ben dus nummer één en ik heb naast de VS 3.5 ook nog een Safrane diesel uit 2000.
Wie volgt?
Ik ben dus nummer één en ik heb naast de VS 3.5 ook nog een Safrane diesel uit 2000.
Wie volgt?
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Toeval?
Savvie, wij zijn dan op dezelfde manier bezig. Ik heb ook eerst een Phase I en daarna drie Phase II Safrana's gehad. De laatste, een 2.2DT uit 2000, heb ik nog. Is dat toeval?
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Ik ken je naam trouwens niet van het safrane forum. zat je daar niet?
ja toeval ik weet niet. ik heb alleen benzine en lpg gereden.
de eerste was een 2.2 benzine, toen volgde een 2.0 op lpg, daarna een 2.5 op benzine en als laatste had ik een 3.0 op lpg.
de laatste vond ik toch het fijnst rijden.
Mijn allereerste safrane staat niet meer bij de rdw geregistreerd al een paar jaar trouwens, dus die zal gesloopt zijn, of in de export gegaan?
de 2.0 staat ook niet meer bij het rdw geregistreerd en is vermoedelijk ook gesloopt. de 2.5 rijd nog rond en de 3.0 is niet gesloopt maar staat met een vervallen apk ergens nu....wat dat betreft ben ik wel heel nieuwsgierig, wat de koper met de auto aan het doen is.
nu dus velsatis. ik ben 5000 km verder sinds aanschaf half februari.
de auto is heel anders geveerd als een safrane. kan het niet echt vergelijken eigenlijk.
wat ik wel merk aan deze 3.5 is dat je niet ongestraft het gaspedaal in kunt trappen. je moet dat echt gecontroleerd doen. echt zoveel pk'tjes, had ik zowiezo al nog nooit gehad, maar dat is best heftig!
1 ding vind ik wel jammer; de automaat werkt fantastisch, maar de overbrenging vind ik niet super.
Ik loop altijd tegenhet feit aan dat ik bij 50 rijden (50 op de teller), nog in een te lage versnelling sta. en als ik dan 54 rij op de teller, dan gaat hij 1 verder.
of de teller wijkt wat af? maar als ik net dus even harder rij om 1 versnelling hoger te gaan, dan zit ik alweer tegen de bumper van mijn voorganger aan....
herkent iemand dit trouwens??
ja toeval ik weet niet. ik heb alleen benzine en lpg gereden.
de eerste was een 2.2 benzine, toen volgde een 2.0 op lpg, daarna een 2.5 op benzine en als laatste had ik een 3.0 op lpg.
de laatste vond ik toch het fijnst rijden.
Mijn allereerste safrane staat niet meer bij de rdw geregistreerd al een paar jaar trouwens, dus die zal gesloopt zijn, of in de export gegaan?
de 2.0 staat ook niet meer bij het rdw geregistreerd en is vermoedelijk ook gesloopt. de 2.5 rijd nog rond en de 3.0 is niet gesloopt maar staat met een vervallen apk ergens nu....wat dat betreft ben ik wel heel nieuwsgierig, wat de koper met de auto aan het doen is.
nu dus velsatis. ik ben 5000 km verder sinds aanschaf half februari.
de auto is heel anders geveerd als een safrane. kan het niet echt vergelijken eigenlijk.
wat ik wel merk aan deze 3.5 is dat je niet ongestraft het gaspedaal in kunt trappen. je moet dat echt gecontroleerd doen. echt zoveel pk'tjes, had ik zowiezo al nog nooit gehad, maar dat is best heftig!
1 ding vind ik wel jammer; de automaat werkt fantastisch, maar de overbrenging vind ik niet super.
Ik loop altijd tegenhet feit aan dat ik bij 50 rijden (50 op de teller), nog in een te lage versnelling sta. en als ik dan 54 rij op de teller, dan gaat hij 1 verder.
of de teller wijkt wat af? maar als ik net dus even harder rij om 1 versnelling hoger te gaan, dan zit ik alweer tegen de bumper van mijn voorganger aan....
herkent iemand dit trouwens??
Dat herken ik ook wel met m'n nieuwe 3.5 V6 automaat. Ik schakel dan meestal handmatig. Dat lost het probleem ook op.
De vering is inderdaad totaal anders, maar daarmee niet minder prettig.
Ik sta sinds okt. 2004 ingeschreven als lid van het Safrane forum onder dezelfde naam. Ik zag dat jij iets later was ingeschreven.
Ik ben toch wel blij met al die PK-tjes ook al kost dat meteen veel brandstof. Daarom heb ik vandaag een afspraak gemaakt om er gas in te bouwen. Dat scheelt dan weer de helft aan brandstof kosten.
De vering is inderdaad totaal anders, maar daarmee niet minder prettig.
Ik sta sinds okt. 2004 ingeschreven als lid van het Safrane forum onder dezelfde naam. Ik zag dat jij iets later was ingeschreven.
Ik ben toch wel blij met al die PK-tjes ook al kost dat meteen veel brandstof. Daarom heb ik vandaag een afspraak gemaakt om er gas in te bouwen. Dat scheelt dan weer de helft aan brandstof kosten.
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.