
De zoektocht naar mijn Vel Satis... GEVONDEN!
Vandaag de eerste proefrit gemaakt met een Vel Satis. Wat een plezier om in te rijden! De iets hogere zit, de ruimte om je heen maar vooral, ja vooral die heerlijke stoelen. Ik weet nu zeker dat er een VS gaat komen. Jammer alleen dat deze is afgevallen.
Een aantal dingen in de advertentie spraken me aan: handbak, gunstige kilometerstand, onderhoudshistorie, cabasse radio en het donkere interieur (persoonlijk niet zo weg van de beige variant). Na een vriendelijke ontvangst de auto rondom bekeken en al snel overgegaan tot de proefrit. De auto reed strak, remproef ging goed maar hoe langer ik in de auto zat hoe meer ik de auto begon te ruiken. Geen benzine of olie maar... natte hond.
Een parkeerplaats opgezocht en de kofferbak nog eens goed bekeken. Yup, haren. Nu vind ik honden leuke beesten maar die lucht van natte hond in de auto is niet iets waar ik echt blij van wordt (en mijn vriendin helemaal niet). Tweede punt van kritiek was toch wel de staat van het interieur. Het meubilair was mooi schoon maar de pook en een aantal andere plekken van het kunststof waren toch wel redelijk beschadigd. Nu hoeft een tien jaar oude auto van mij niet krasvrij te zijn maar ik vond het net iets te veel.
Voor mij genoeg redenen om even verder te kijken. Gelukkig heb ik er nog twee op mijn verlanglijstje staan. Vrijdag is de volgende proefrit. Fingers crossed!
Een aantal dingen in de advertentie spraken me aan: handbak, gunstige kilometerstand, onderhoudshistorie, cabasse radio en het donkere interieur (persoonlijk niet zo weg van de beige variant). Na een vriendelijke ontvangst de auto rondom bekeken en al snel overgegaan tot de proefrit. De auto reed strak, remproef ging goed maar hoe langer ik in de auto zat hoe meer ik de auto begon te ruiken. Geen benzine of olie maar... natte hond.
Een parkeerplaats opgezocht en de kofferbak nog eens goed bekeken. Yup, haren. Nu vind ik honden leuke beesten maar die lucht van natte hond in de auto is niet iets waar ik echt blij van wordt (en mijn vriendin helemaal niet). Tweede punt van kritiek was toch wel de staat van het interieur. Het meubilair was mooi schoon maar de pook en een aantal andere plekken van het kunststof waren toch wel redelijk beschadigd. Nu hoeft een tien jaar oude auto van mij niet krasvrij te zijn maar ik vond het net iets te veel.
Voor mij genoeg redenen om even verder te kijken. Gelukkig heb ik er nog twee op mijn verlanglijstje staan. Vrijdag is de volgende proefrit. Fingers crossed!
De prijs zal uiteindelijk wel uitmaken of een mankementje 'aanvaardbaar' is.
Toen ik de mijne kocht bleek de lederen bekleding van de pook te lelijk voor woorden. Bij de Renaultdealer nog geinformeerd naar een nieuwe knop, maar daar kon ik bijna de VS van aanschaffen. Later er zelf een rubber hoes over heen getrokken (niet verder vertellen, maar het was eigenlijk een stuk binnenband van een fiets) en de knop was weer als nieuw (en nog beter ook met dat rubber)...
En je kan natuurlijk altijd nog op een sloop dát onderdeel aanschaffen wat verbetering behoeft.
Sterkte met zoeken!
Toen ik de mijne kocht bleek de lederen bekleding van de pook te lelijk voor woorden. Bij de Renaultdealer nog geinformeerd naar een nieuwe knop, maar daar kon ik bijna de VS van aanschaffen. Later er zelf een rubber hoes over heen getrokken (niet verder vertellen, maar het was eigenlijk een stuk binnenband van een fiets) en de knop was weer als nieuw (en nog beter ook met dat rubber)...

En je kan natuurlijk altijd nog op een sloop dát onderdeel aanschaffen wat verbetering behoeft.
Sterkte met zoeken!
Ik heb nog een middenconsole (tussen de voorstoelen) liggen, mag je gratis meenemen.Geronimo schreef:Vandaag de eerste proefrit gemaakt met een Vel Satis. Wat een plezier om in te rijden! De iets hogere zit, de ruimte om je heen maar vooral, ja vooral die heerlijke stoelen. Ik weet nu zeker dat er een VS gaat komen. Jammer alleen dat deze is afgevallen.
Een aantal dingen in de advertentie spraken me aan: handbak, gunstige kilometerstand, onderhoudshistorie, cabasse radio en het donkere interieur (persoonlijk niet zo weg van de beige variant). Na een vriendelijke ontvangst de auto rondom bekeken en al snel overgegaan tot de proefrit. De auto reed strak, remproef ging goed maar hoe langer ik in de auto zat hoe meer ik de auto begon te ruiken. Geen benzine of olie maar... natte hond.
Een parkeerplaats opgezocht en de kofferbak nog eens goed bekeken. Yup, haren. Nu vind ik honden leuke beesten maar die lucht van natte hond in de auto is niet iets waar ik echt blij van wordt (en mijn vriendin helemaal niet). Tweede punt van kritiek was toch wel de staat van het interieur. Het meubilair was mooi schoon maar de pook en een aantal andere plekken van het kunststof waren toch wel redelijk beschadigd. Nu hoeft een tien jaar oude auto van mij niet krasvrij te zijn maar ik vond het net iets te veel.
Voor mij genoeg redenen om even verder te kijken. Gelukkig heb ik er nog twee op mijn verlanglijstje staan. Vrijdag is de volgende proefrit. Fingers crossed!
Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt


Ladies and gentlemen, we got him!
Een nette auto, een fijne proefrit en een positieve aankoopkeuring waren de ingrediënten voor een koopovereenkomst.
Wat me het eerste opviel (t.o.v. mijn proefrit in Arnhem) was de visuele staat van de auto. Weinig lakschade aan de buitenkant maar vooral een heel verzorgd interieur. Schoon, nauwelijks krasjes en bovenal geen natte hondelucht. Enige wat niet goed werkte was de klep van de koffiebekerhouders. Ik vermoed een gesprongen veer.
De auto reed prima. Geen gekraak of gepiep, geen trillingen in het stuur en een superkoude airco. Alle elektrische onderdelen leken te werken en ik was zelfs enigszins verrast door de navigatie. Voor een 10 jaar oud systeem vindt ik het, op de ietwat trage opstart na, zeker bruikbaar.
De auto na de proefrit naar een andere garage gereden voor een aankoopkeuring. De monteur heeft naast een proefrit de auto uitgebreid bekeken en uiteindelijk kwam er één (APK) afkeurpunt naar boven: de handrem werkte op slechts één wiel. Aangezien de auto met nieuwe APK wordt verkocht was dit voor mij geen reden om de VS te laten staan.
Teruggekomen bij de garage was de deal snel gemaakt. De zoektocht is voorbij. Hopelijk vanaf volgende week een paar hele mooie, probleemloze jaren Vel Satis! Eigen foto's volgen wanneer ik de auto in bezit heb, voor nu een sneak preview:
VS 2.0t Priviliege 2002 - 153.690 km


Een nette auto, een fijne proefrit en een positieve aankoopkeuring waren de ingrediënten voor een koopovereenkomst.
Wat me het eerste opviel (t.o.v. mijn proefrit in Arnhem) was de visuele staat van de auto. Weinig lakschade aan de buitenkant maar vooral een heel verzorgd interieur. Schoon, nauwelijks krasjes en bovenal geen natte hondelucht. Enige wat niet goed werkte was de klep van de koffiebekerhouders. Ik vermoed een gesprongen veer.
De auto reed prima. Geen gekraak of gepiep, geen trillingen in het stuur en een superkoude airco. Alle elektrische onderdelen leken te werken en ik was zelfs enigszins verrast door de navigatie. Voor een 10 jaar oud systeem vindt ik het, op de ietwat trage opstart na, zeker bruikbaar.
De auto na de proefrit naar een andere garage gereden voor een aankoopkeuring. De monteur heeft naast een proefrit de auto uitgebreid bekeken en uiteindelijk kwam er één (APK) afkeurpunt naar boven: de handrem werkte op slechts één wiel. Aangezien de auto met nieuwe APK wordt verkocht was dit voor mij geen reden om de VS te laten staan.
Teruggekomen bij de garage was de deal snel gemaakt. De zoektocht is voorbij. Hopelijk vanaf volgende week een paar hele mooie, probleemloze jaren Vel Satis! Eigen foto's volgen wanneer ik de auto in bezit heb, voor nu een sneak preview:
VS 2.0t Priviliege 2002 - 153.690 km


Van harte met je aankoop.
Maar 1 dingetje valt me op:
is dat een "gewone" tunerlist radio/cd speler die er in zit?
Moet dat normaal niet het oudere cabasse systeem zijn bij een privilege?
Maar 1 dingetje valt me op:
is dat een "gewone" tunerlist radio/cd speler die er in zit?
Moet dat normaal niet het oudere cabasse systeem zijn bij een privilege?
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
Dank!
@Bompie: dat is een goeie. Ben ik toch nog iets vergeten te controleren. Op leren bekleding en het Cabasse systeem na zitten de meeste snufjes er wel op. Elektrisch verstelbare stoelen met verwarming, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, xenon. En is die alu striping in het interieur ook niet typisch Privilege?
@Bompie: dat is een goeie. Ben ik toch nog iets vergeten te controleren. Op leren bekleding en het Cabasse systeem na zitten de meeste snufjes er wel op. Elektrisch verstelbare stoelen met verwarming, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, xenon. En is die alu striping in het interieur ook niet typisch Privilege?
VS 2.0T Privilege 2002
pfff,terug een foutje van mij blijkbaar
Is idd enkel bij de Initiale standaard,de cabasse.
Op onderstaande link kan je bij uitrusting de verschillen goed zien.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id4=29427
Maar ondanks dat,nogmaal proficiat en suc6 met je aankoop.

Is idd enkel bij de Initiale standaard,de cabasse.
Op onderstaande link kan je bij uitrusting de verschillen goed zien.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id4=29427
Maar ondanks dat,nogmaal proficiat en suc6 met je aankoop.

When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder