Ik ben al een tijd op zoek naar een Vel Satis 3.5.
Na jaren lang Safrane rijden houdt het nu op en stap ik over op een VS.
Misschien heb ik er één gevonden die me wel aanstaat.
Nu heb ik een paar vraagjes.
Hoort er bij de navigatie van een phase 1 ook een code zoals bij de radio het geval is? Of is die code misschien hetzelfde?
Er zitten twee slotkaartjes bij. Eén heeft een derde knop waarop staat "Lock+ Auto" De ander daar staat alleen "Lock". Wat is het verschil? Wat doet die Auto-Lock knop?
Alvast bij voorbaat dank voor een reactie.
Mag ik mij even voorstellen
Mag ik mij even voorstellen
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Nu een Lexus SC 430.
Welkom, welkom welkom hier.....
De navigatie eenheid is geïntegreerd met de radio/CD eenheid. Beiden hebben slechts één gemeenschappelijke code. Die staat op je aankoopfactuur (bij aanschaf bij een Renault-dealer), hij is (soms gratis) opvraagbaar bij de dealer op vertoon van de kentekenpapieren en hij is uitrekenbaar m.b.v. de cijfercode op de radiounit zelf.
Er zijn tweeknops kaarten en drieknops kaarten.
Bij de duurdere uitvoeringen is een "handsfree" optie geactiveerd: als de kaart binnen een bepaalde afstand van de auto komt, worden de deuren geopend zodra je een vinger voor de infrarood sensor in de deurgreep houdt. Als de kaart zich verwijderd van de auto, gaan alle portieren automatisch op slot.
De sensoren zitten op alle VS-en, maar de handsfree fucntie werkt alleen op de duurdere versies.
Jij hebt dus één handsfree kaart en één handmatige kaart. Het zou logisch zijn als jouw auto dus ook de handsfree functie heeft.
Je uitvoeringsniveau ("initiale e.d.") staan vermeld op de sticker aan de buitenzijde van de auto tussen voor- en achterportier op de middenstijl.
Het is handig om dit terdege uit te zoeken, omdat de auto in sommige omstandigheden óók op slot gaat als jij dat niet wilt (bv. na enige tijd, met de kaart nog in de auto, bij voorkeur tijdens het inladen op vakantie ....).

De navigatie eenheid is geïntegreerd met de radio/CD eenheid. Beiden hebben slechts één gemeenschappelijke code. Die staat op je aankoopfactuur (bij aanschaf bij een Renault-dealer), hij is (soms gratis) opvraagbaar bij de dealer op vertoon van de kentekenpapieren en hij is uitrekenbaar m.b.v. de cijfercode op de radiounit zelf.
Er zijn tweeknops kaarten en drieknops kaarten.
Bij de duurdere uitvoeringen is een "handsfree" optie geactiveerd: als de kaart binnen een bepaalde afstand van de auto komt, worden de deuren geopend zodra je een vinger voor de infrarood sensor in de deurgreep houdt. Als de kaart zich verwijderd van de auto, gaan alle portieren automatisch op slot.
De sensoren zitten op alle VS-en, maar de handsfree fucntie werkt alleen op de duurdere versies.
Jij hebt dus één handsfree kaart en één handmatige kaart. Het zou logisch zijn als jouw auto dus ook de handsfree functie heeft.
Je uitvoeringsniveau ("initiale e.d.") staan vermeld op de sticker aan de buitenzijde van de auto tussen voor- en achterportier op de middenstijl.
Het is handig om dit terdege uit te zoeken, omdat de auto in sommige omstandigheden óók op slot gaat als jij dat niet wilt (bv. na enige tijd, met de kaart nog in de auto, bij voorkeur tijdens het inladen op vakantie ....).

VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Goh, wat leuk die snelle reacties. Daar heb je nog eens iets aan!
Overigens was dat op het andere forum van de Safrane ook al zo.
Als ik het dus goed begrijp is de code van de radio voldoende om zowel de radio en de navigatie van een VS phase 1 te unlocken.
En waarom zitten er dan niet standaard twee keycards met "Auto-lock"
bij? Of is dat weer normaal?
En dan tot slot. Is het zelfstandig upgraden van de navigatie met kaartmateriaal van 2012 goed te doen?
Overigens was dat op het andere forum van de Safrane ook al zo.
Als ik het dus goed begrijp is de code van de radio voldoende om zowel de radio en de navigatie van een VS phase 1 te unlocken.
En waarom zitten er dan niet standaard twee keycards met "Auto-lock"
bij? Of is dat weer normaal?
En dan tot slot. Is het zelfstandig upgraden van de navigatie met kaartmateriaal van 2012 goed te doen?
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Nu een Lexus SC 430.