Een maand Vel Satis geproefd, en nu al verslaafd!

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
waander

Een maand Vel Satis geproefd, en nu al verslaafd!

Bericht door waander »

De eerste maand en een dikke 3000km verder, denk ik dat we een redelijk beeld hebben over hetgeen we gekocht hebben, en of de aanschaf ook aan de verwachting voldoet!!

Eigenlijk een kort en simpel antwoord: JA!!

Het leukste is misschien het spreekwoord: kinderen en dronken mensen zeggen de waarheid. Stel, je moet met je gezin, (pa, ma en 3 kids van 14-13-11 op pad. Links staat de E-klasse break, rechts de VS. Waar rent de jeugd naartoe???? OKOK, domme vraag misschien, maar het antwoord laat zich raden. Jamaar papa, dan zitten we lekker hoog en hebben we veeeeeeel meer ruimte. Kinderen zijn lekker practisch ingesteld en hebben lak aan imago! En wees nou eens eerlijk, als je op pad bent met zo een voiture, da's toch genieten, un vrai plaisir!!!

Ook in dagelijks gebruik alleen maar lof. Geen pannes of rare grappen, alleen vraag ik me af of het displaytje van de binnentemperatuur/airco regeling onverlicht is? Bij mij werkt die dus niet in het donker als de lampen van de auto aanstaan, dwz je kunt niet zien hoe hoog/laag de temperatuur staat ingesteld. Wie weet dit?

Qua verbruik zit ik op langere autobaanritten met een vaartje van rond de 130km/h op een kleine 7 liter/100 ( 1 op 14,5 ongeveer). Als ondersteuning van het rijgenot kan ik iedereen de nieuwste CD van Trijntje Oosterhuis van harte aanbevelen!
Op kortere stukjes denk ik dat hij een litertje meer lust, maar wat wil je als je 1800kg VS met wat mensen en andere troep moet meeslepen! Hij is dus wel een stukje gulziger als onze oude XM 2.1 TD, maar zit wel op het zelfde niveau als mijn ster (220 cdi maar dan wel met automaat).

En verder, heel veel lof! Bij de verjaardag van mijn vrouw moet ik nadenken wie er NIET een stukje heeft proef/meegereden met de VS. en de reacties waren heel grappig. In eerste instantie 'tjee wat een ding zeg' met een beetje de neus opgehaald, maar eens 'gezeten en gereden' krijg je dat zelfde zinnetje, maar dan wel met een heel andere intonatie!!! Over het uiterlijk zal je nooit iedereen op 1 lijn krijgen. Gelukkig maar!!!! Laat de rest maar lekker rondrijden in Japans/Koreaans of ander massablik (zonder afbreuk te willen doen van de kwaliteit!!!), kunnen wij gniffelend genieten vanuit onze Vel Satis!!!

Moraal van dit verhaal, wij hopen nog heel lang van onze aanwinst te genieten.
Gompie

Bericht door Gompie »

Ik denk dat je redelijk kernachtig omschreven heb wat we allemaal 'voelen'......... :wink:

En ja dat verbruik 1:14,5 .......Het voordeel van een Diesel :idea:
Velocite Satisfaction

Bericht door Velocite Satisfaction »

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn VS. Echter ik heb hetzelfde probleem met de display van de airco die onverlicht is......

Echter hij heeft het wel 2x gedaan dus het is toch een defect....

Geen idee of dat te repareren is en wat dat kost, heeft iemand van dit forum een idee ?
ex. owner Vel Satis 2.2 DCI
VELocité SATISfaction
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Diesel met een verbruik van 1:14,5 is netjes... Overigens gisteren naar Dusseldorf gereden en terug... op de terugweg een verbruik van 1:12,34 en dat voor een 2.0T 16V. De halve weg op de cruisecontrol gereden met een gemiddelde snelheid van 106 km per uur. Dat is dus het nieuwe rijden!
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
waander

Bericht door waander »

Bedankt voor de tip Velocité! That's what a forum is about!! Bij de volgende beurt kunnen de heren techneuten van de Renault garage zich ermee vermaken.
Erik

Bericht door Erik »

Van mijn VS werkt de display verlichting ook niet. Dit komt ook vaak voor, ook bij laguna's waar dezelfde display inzit. Oorzaak is een los contactje. Mijn garage gaat hem gewoon repareren kost ongeveer 25 euro. Op marktplaats staan ook regelmatig aanbiedingen voor het repareren. Vervangen is dus niet nodig.
Velocite Satisfaction

Wauw....maar 25 euro dan ga ik hem ook snel laten maken is dat bij de dealer of heb je een ander adresje ?
VELocité SATISfaction
Erik

Bericht door Erik »

Deze reparatie is niet bij de dealer, maar kan mischien ook wel?. Mijn garage liet het door een handige derde uitvoeren.
Op marktplaats staat hierover een advertentie onderde rubiek "onderdelen Renault laguna".
Tel. nummer van de reparateur in Ede is 06 10241430.
Velocite Satisfaction

Bedankt Erik , ik heb de advertentie gevonden.
Ik zal mijn garage eens vragen en anders deze man bellen :

Marktplaats
VELocité SATISfaction
Plaats reactie