Hallo allemaal,
Begonnen met Renault 12 TL, daarna in volgorde 5 Le Car, 5 GT, 25 GTX, daarna uitstapje naar Fiat Cinquecento, Brava, Marea station, Multipla 1.9 JTD en sinds afgelopen maandag terug naar Renault en wel een VS 3.0 V6 DCI Initiale 2-2002 (gekocht bij een Opel-dealer). Na de eerste proefrit was ik verkocht. Wat een dijk van een wagen, zeg! Gekocht met 6 maanden Bovag-garantie en nu eerst maar even de tijd nemen om deze auto 'onder de knie' te krijgen, met al die elektronische snufjes. Na een paar dagen rijden in de VS viel mij een paar dingen op. De ruitenwisserbladen komen tegen de raamstijlen aan, wat een vervelend lawaai maakt. De cruisecontrol werkt niet en een lichtje van het knopje van de linkerraambediening brand niet. Krijg de indruk dat de auto door een Renault garage eerst uitgelezen moet worden. Graag jullie advies !!!
Met vriendelijke groet,
Fam. Visser
Wederom smoorverliefd
Nou, zeer gefeliciteerd dan maar...
...en dat je veel plezier eraan mag beleven! (en natuurlijk ook welkom hier!)
Die cruisecontrole is dus even het grootste mankementje. Daar kan je voor terug gaan (Bovaggarantie) Dat lampje zal er wel buiten vallen, maar misschien nemen ze dat ook wel mee. De ruitenwisser kan vrij makkelijk versteld worden, dus dat is wellicht ook service.
Even terug gaan dus (naar de Opeldealer) en misschien sturen ze je dan door naar een Renaultdealer voor de cruisecontrole (maar betalen het wel). Succes.

Die cruisecontrole is dus even het grootste mankementje. Daar kan je voor terug gaan (Bovaggarantie) Dat lampje zal er wel buiten vallen, maar misschien nemen ze dat ook wel mee. De ruitenwisser kan vrij makkelijk versteld worden, dus dat is wellicht ook service.
Even terug gaan dus (naar de Opeldealer) en misschien sturen ze je dan door naar een Renaultdealer voor de cruisecontrole (maar betalen het wel). Succes.
Een tip mijnerzijds zou zijn: als de ruitenwissers worden verwijderd van de as maak van de gelegenheid gebruik om te kijken of er veel vuil (blad e.d.) in de bak onder de voorruit zit. Dat kan je er dan makkelijk uithalen (ook uit de beide uitstroomopeningen), aangezien verstopping tot wateroverlast in het interieur kan leiden.
Wat betreft de cruise control, deze werkt bij mijn VS ook (af en toe) niet, ik heb ontdekt dat het euvel vooral bij lagere snelheden optreedt en dat is misschien verklaarbaar, omdat ze beneden een bepaalde snelheid (ik meen 30 km/uur) sowieso niet werkt.
Er kunnen overigens wel meer problemen optreden die spontaan lijken te "genezen". Het mechanisme van de zijruiten kan soms wat haperen (raam kan niet in een keer open of dicht geschoven worden), in dat geval kan het gedurende meer dan 3 seconden vasthouden van de ruitbediening helpen (zie verder het instructieboekje). Er ziet veel functionaliteit in de VS, ik kan me daarover nog altijd verbazen!
Veel plezier en veel comfortabele kilometers met jullie VS gewenst.
Wat betreft de cruise control, deze werkt bij mijn VS ook (af en toe) niet, ik heb ontdekt dat het euvel vooral bij lagere snelheden optreedt en dat is misschien verklaarbaar, omdat ze beneden een bepaalde snelheid (ik meen 30 km/uur) sowieso niet werkt.
Er kunnen overigens wel meer problemen optreden die spontaan lijken te "genezen". Het mechanisme van de zijruiten kan soms wat haperen (raam kan niet in een keer open of dicht geschoven worden), in dat geval kan het gedurende meer dan 3 seconden vasthouden van de ruitbediening helpen (zie verder het instructieboekje). Er ziet veel functionaliteit in de VS, ik kan me daarover nog altijd verbazen!
Veel plezier en veel comfortabele kilometers met jullie VS gewenst.