Hallo beste mensen,
Morgen hoop ik in het bezit te zijn van mijn eigen VS. (Die van Hans 21-LV-SH). Ik kon mijn Laguna schappelijk inruilen en was al geruime tijd op zoek naar een VS.
PS Hans waarom heb je hem weggedaan eigenlijk? Is het raampje links alweer in orde of moet ik daar morgen naar kijken.
Ik ga ervan uit dat de auto van een liefhebber is geweest en de nodige zorg heeft gehad. Het blijft toch een gokje op een jongensdroom.
Voor jullie stats: 42 jaar vrouw en een tweeling.
Ik ga morgen genieten hoop ik!
Nieuwe gebruikerhoop ik
Gefeliciteerd met de aankoop, leuk te horen dat 'onze' VS in handen is gekomen van een VS-liefhebber. Wij hebben hem niet weggedaan voor het comfort en het rijgenot maar omdat we de wagen te onbetrouwbaar vonden. Als je zelf niet technisch bent, ben je altijd afhankelijk van de garage: over de service van Renault en onze dealer DORZO was ik over het algemeen wel tevreden (de in rekening gebrachte kosten waren altijd wel overzienbaar dit in tegenstelling tot wat ik vroeger wel eens bij Fiat heb meegemaakt). In het afgelopen jaar is de auto drie keer door een bergingsbedrijf in opdracht van de Renaultdealer opgehaald omdat ie niet wilde starten, dat probleem is uiteindlijk wel opgelost. De ramen aan de bestuurderszijde doen het nog niet goed en ook de airco werkt niet optimaal (is wel dit voorjaar opnieuw gevuld). Het slot van de achterklep is afgelopen winter vervangen. Verder regelmatig elektronische storingen die weer verdwijnen als er opnieuw gestart wordt. Omdat mijn echtgenote vooral doordeweeks met de auto reed was haar wens voor een betrouwbare wagen doorslaggevend om naar iets anders te kijken. Dit is een Hyundai Sonata geworden uit 2007, een 2.0 CRDI met weinig kilometers (nog geen 25.000) en nog een jaar fabrieksgarantie. Tot nog toe bevalt die ook prima, alleen hebben we wat comfort betreft wel iets ingeleverd, zoals de stoelen en de automatische handrem (ik begin er nu een beetje aan te wennen dat ik de handrem weer moet aantrekken).
Vlak voor het inruilen zijn we met de VS en onze caravan nog naar Bretagne geweest. Lekker gereden over de Franse wegen. De VS is een prima caravantrekker, alleen het aansluiten van het stroom en de afbreekkabel vergt wat moeite.
Vlak voor het inruilen zijn we met de VS en onze caravan nog naar Bretagne geweest. Lekker gereden over de Franse wegen. De VS is een prima caravantrekker, alleen het aansluiten van het stroom en de afbreekkabel vergt wat moeite.
ex-owner Renault Vel Satis 2.2DCi Expression 2003, 21-LV-SH (de VS is nu in handen van Heronimus)
Aankoopdag!
Ik zal erop letten. Tnx Hans voor de info!
Jeroen
Jeroen
Nieuw baasje
Ik heb hem gekocht. Na wat onderhandelen over wat kleinigheden hoefde ik slechts 2100 euro bij te leggen naast mijn oude laguna (235000, 2002)
Direct doorgereden naar de renaultspecialist in eindhoven (Hallenweg, aanrader!) Deze heeft hem voor mij op de brug gehad: Prima turbo, distriutieriem vervangen op 122000 droge motor. (Dank je wel Hans)
Ik heb nog wel wat kleinigheden:
Hoes van versnellingsbak lekt (wordt gerepareerd)
Aircoproblemen (zoals Hans al meldde)
linkerportierraam (zit in het knopje)
Ik heb echter ook een vervelende slepend geluid linksvoor wanneer er kracht op de motor komt en alleen in versnelling. Het lijkt de aandrijfas. Weet iemand hier iets van. Renaultspecialist kon het niet traceren...
Daarnaast is het lampje van de Climate control kapot maar er circuleert hier ergens een handleiding om dat snel te verhelpen.
En als laatste kan ik de koffiehouders niet uit krijgen. Hoe krijg ik in godsnaam dat klepje open zonder er van alles af te breken?
Ik zal me regelmatig laten horen hier en de ervaringen delen.
Grt Jeroen
Direct doorgereden naar de renaultspecialist in eindhoven (Hallenweg, aanrader!) Deze heeft hem voor mij op de brug gehad: Prima turbo, distriutieriem vervangen op 122000 droge motor. (Dank je wel Hans)
Ik heb nog wel wat kleinigheden:
Hoes van versnellingsbak lekt (wordt gerepareerd)
Aircoproblemen (zoals Hans al meldde)
linkerportierraam (zit in het knopje)
Ik heb echter ook een vervelende slepend geluid linksvoor wanneer er kracht op de motor komt en alleen in versnelling. Het lijkt de aandrijfas. Weet iemand hier iets van. Renaultspecialist kon het niet traceren...
Daarnaast is het lampje van de Climate control kapot maar er circuleert hier ergens een handleiding om dat snel te verhelpen.
En als laatste kan ik de koffiehouders niet uit krijgen. Hoe krijg ik in godsnaam dat klepje open zonder er van alles af te breken?
Ik zal me regelmatig laten horen hier en de ervaringen delen.
Grt Jeroen
Re: Nieuw baasje
Induwen...dan springen ze vanzelf naar buiten. Net als het middelste vakje.heronimus schreef: En als laatste kan ik de koffiehouders niet uit krijgen. Hoe krijg ik in godsnaam dat klepje open zonder er van alles af te breken?
Vel Satis 3.0 dCi initiale, powered by Alpine.
Versleten mechaniekje
Koffiehouder was een versleten mechaniek. Heb ik verwijderd daarmee is het veersysteem niet actief maar werkt perfect.
Grt
Grt
Re: Versleten mechaniekje
Airco problemen. er is maar een plaats in NL die erlvoor de meest redelijke prijs oplossingen aanbied. Ik heb er de volgende ervaringing mee.
Mijn MB 300 airco kapot. reparatie bij Mercedes de pomp alleen toendertijd 1800 gulden ex. het zou me alles bij elkaar incl vadertje staat 2800 guldens kosten
De volgende was een keten ik meen Autotemp 1400 gulden. voor een revisie compressor en afvullen. De Eindhovens Radiatoren Fabriek ERF vertelde me dat ze de compressoir konden reviseren en ik heb iets minder dan 600 gulden moeten betalen. Ik kom er al 20 jaar en laat er elke 2 jaar mijn airco een beurt geven.
Prima bedrijf ook als je een nieuwe radiator wilt.
Het is in Franrijk straat. ze hebben ook in Maastricht een vestiging.
Mijn MB 300 airco kapot. reparatie bij Mercedes de pomp alleen toendertijd 1800 gulden ex. het zou me alles bij elkaar incl vadertje staat 2800 guldens kosten
De volgende was een keten ik meen Autotemp 1400 gulden. voor een revisie compressor en afvullen. De Eindhovens Radiatoren Fabriek ERF vertelde me dat ze de compressoir konden reviseren en ik heb iets minder dan 600 gulden moeten betalen. Ik kom er al 20 jaar en laat er elke 2 jaar mijn airco een beurt geven.
Prima bedrijf ook als je een nieuwe radiator wilt.
Het is in Franrijk straat. ze hebben ook in Maastricht een vestiging.
VS Initiale 3CDI
met blauw leren salon, houten lambrizering, en water/methanol injectie
met blauw leren salon, houten lambrizering, en water/methanol injectie
Heronimus, nogmaals gefeliciteerd, ik wens je heel veel rijplezier. Het schermpje van de airco was ik vergeten maar het lampje brandde bij mij regelmatig wel. De koffiehouder in het dashboard kwam er uit als je er een harde tik tegen gaf. Het geluid dat je hebt gehoord ken ik niet.
ex-owner Renault Vel Satis 2.2DCi Expression 2003, 21-LV-SH (de VS is nu in handen van Heronimus)