Nieuwe Vel Satis eigenaar.

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Vel Satis of over jezelf

Plaats reactie
Robbert.

Nieuwe Vel Satis eigenaar.

Bericht door Robbert. »

Ik zal me even netjes voorstellen hier. Mijn naam is Robbert Pruim , 41 jaar en automonteur van beroep. Ik woon in Valthermond , dat ligt in de Veenkoloniën "voor degene die nu de wenkbrauwen fronsen" vlakbij het welbekende Ter Apel.

Ik heb m'n hele autocarrière lang al een zwak voor vreemde auto's. Van een Oldsmobile Alero , MGF , Chevrolet Corsica tot een Nissan Maxima. Daar tussendoor nog een rijtje Rovers en Mitsubishi's. De laatste twee merken lopen wel als een rode draad door alles. Echter twee jaar geleden kocht ik voor mijn partner een Grand Scenic 3 uit 2010 voorzien van een 2.0 afkomstig van Nissan. Met die wagen heb ik veel gereden en is op wat standaard onderhoud na een uitstekende auto met z'n doordachte details , ruimte en comfort.

Een bevriende garagehouder stuurde me een foto van een Vel Satis welke hij in Almere had gekocht. Toen de Vel Satis op de markt kwam was ik 19 en stond ik regelmatig bij de Renault in Emmen mij te vergapen aan deze excentriekeling. Nu 22 jaar laten mag ik me eigenaar noemen van een Phase 2 voorzien van de 3.5 V6 van Nissan. Wagen heeft 165.000 op de teller en behoeft enige aandacht vanwege lang stilstaan en achterstallig onderhoud.

Daar ben ik inmiddels mee begonnen. Schokdempers achter , accu , nieuwe banden , remmen uit elkaar halen , alle filters en vloeistoffen , sensoren inlaatspruitstuk en diverse rubberen slangen en leidingen , achterraam wat niet werkt. Daarnaast nog veel cosmetisch werk. Echter de basis is prima en dat is wat telt. Mooi project en heb er veel zin in deze prachtige Franse slee weer strak op de weg te zetten en lekker van al het comfort te gaan genieten.
Ontstijg de grijze massa.
Heino

Re: Nieuwe Vel Satis eigenaar.

Bericht door Heino »

Welkom hier en veel (rij)plezier toegewenst! :D
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
eipmiw

Re: Nieuwe Vel Satis eigenaar.

Bericht door eipmiw »

Van harte welkom! Deze zomer nog twee weken op vakantie geweest in buurt van Vlagtwedde met mijn VelSatis. Een prachtig stukje Nederland daar! Succes met je project.
Plaats reactie