Als Peugeot liefhebber ben ik eigenlijk meer toevallig in bezit gekomen van een Vel Satis Privilege 2.0 T.

Als hobby rij ik een Peugeot 504.
Dagelijks rij ik in een Peugeot 508 SW en begin dit jaar de benzine uitvoering ingeruild voor een hybride, maar die mag minder gewicht trekken. Om meerdere redenen was ik op zoek naar tijdelijke auto ‘voor erbij’ met trekhaak die minimaal 1600 kg mag trekken en het moest in ieder geval Frans zijn.
Bij garagebedrijf in de buurt waar ik goede ervaringen mee heb stond deze blauwe Vel Satis met 230.000 km. Altijd daar in onderhoud geweest en ik ben de 2e eigenaar.
Electronica zwak punt maar dat wist ik vooraf en was de prijs ook naar (radio werkt niet, airco werkt maar niet aankomen want dan schiet het alle kanten op, ruitbediening moeizaam). Gisteren bij openen ruit brak staalkabeltje van ruitbediening en verdween ruit in de deur. Noodreparatie gedaan en vastgeplakt. Binnenkort maar laten repareren. Ben benieuwd hoe het is met onderdelen voorziening.
Maar belangrijker is dat de auto mooi loopt en met geladen aanhanger ligt het goed stabiel op de weg en daar ging het om. Ben dus best tevreden.