Vooraf vragen ze meestal of je vermogen/koppel wil of meer zuinigheid.
Bij een goede chiptuning wordt een sessie op de vermogenstestbank gemaakt, waarbij het vermogen en koppel bij elk toerental wordt gemeten. Daarna wordt een nieuwe "lege" chip geplaatst en wordt de lucht/brandstofhoeveelheid specifiek voor jouw motor en met in acht name van voldoende veiligheidsmarges ingeprogrammeerd. Daarna wordt opnieuw een koppel/vermogenskromme doorlopen en kan je zien wat de tuning heeft opgebracht.
Ergens op dit forum staat een verhaal van een lid dat dit heeft laten doen, compleet met prijs en garantie. Zoek maar eens op "tuning"....
De prijs was volgens mij 500 Euro.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.