Chiptuning
Chiptuning
Ik heb net eens even geinformeerd naar chiptuning voor een 2.0 T, het blijkt dat het aantal PK's van 163 naar 190 PK gaat, en het koppel van 270 NM naar 330 NM.
Kosten: € 499,- incl. btw en 3 jaar garantie.
Helaas, en daar ging eigenlijk mijn interesse naar uit, blijft het verbruik nagenoeg hetzelfde.
Zijn er hier mischien mensen die dit hebben laten doen, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ook weet ik niet welke invloed dit heeft op de levensduur van de motor!
Au revoir...........
Kosten: € 499,- incl. btw en 3 jaar garantie.
Helaas, en daar ging eigenlijk mijn interesse naar uit, blijft het verbruik nagenoeg hetzelfde.
Zijn er hier mischien mensen die dit hebben laten doen, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ook weet ik niet welke invloed dit heeft op de levensduur van de motor!
Au revoir...........
Nog een paar prijzen....
KLIK HIER
meer gegevens....
KLIK HIER
KLIK HIER
Chiptuning kan bij de volgende typen:
KLIK HIER
meer gegevens....
KLIK HIER
KLIK HIER
Chiptuning kan bij de volgende typen:
En DEZE doet het voor € 289,--
Renault Vel Satis 1.9 dCi
Renault Vel Satis 2.0 dCi
Renault Vel Satis 2.0 dCi
Renault Vel Satis 2.0 dCi
Renault Vel Satis 2.0 dCi
Renault Vel Satis 2.0 i 16V T
Renault Vel Satis 2.2 dCi
Renault Vel Satis 2.2 dCi
Renault Vel Satis 2.2 dCi
Renault Vel Satis 2.2 dCi
Renault Vel Satis 2.2 dCi
Laatst gewijzigd door Gompie op 09 mar 2008, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Chiptuning
Als het je puur om het gebruik gaat kun je altijd voor eco-tuning gaan. Ik dacht dat 5% minder verbruik wel haalbaar moest zijn. Je moet dan iig altijd voor maatwerk gaan. Powerboxen, geladen standaard software bij de goedkopere (mindere) tuners beloven vaak 10%...minder verbruik.. onhaalbaar! Buiten dat kan het bij geladen software of powerboxen zo zijn dat je zelfs minder PK's en NM's hebt als standaard... pas daar voor op. De "betere" powerboxen zijn zelfs duurder dan goede maatwerk tuning.Eelco schreef:Ik heb net eens even geinformeerd naar chiptuning voor een 2.0 T, het blijkt dat het aantal PK's van 163 naar 190 PK gaat, en het koppel van 270 NM naar 330 NM.
Kosten: € 499,- incl. btw en 3 jaar garantie.
Helaas, en daar ging eigenlijk mijn interesse naar uit, blijft het verbruik nagenoeg hetzelfde.
Zijn er hier mischien mensen die dit hebben laten doen, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ook weet ik niet welke invloed dit heeft op de levensduur van de motor!
Au revoir...........
Mocht er interesse zijn voor een group-buy kan ik wel wat regelen bij het tuningsbedrijf waar ik goede ervaringen mee heb. www.hartogtuning.nl
Dan krijg je maatwerk. Eco-tuning, of juist meer koppel onderin, evt als je caravan hebt. etc... Oja.. ik heb geen aandelen daar

Gr Edgar
3.5 V6 Initiale
Enkel voor diesels VelSatis:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php? ... r_engine=0
Algemene site voor mensen die hun camper/mobile home/vrachtwagen of zelfs tractor een extra'tje willen geven :
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?select_id=0
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php? ... r_engine=0
Algemene site voor mensen die hun camper/mobile home/vrachtwagen of zelfs tractor een extra'tje willen geven :
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?select_id=0
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
Begin daar aub NIET aan!Bompie schreef:Enkel voor diesels VelSatis:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php? ... r_engine=0
Algemene site voor mensen die hun camper/mobile home/vrachtwagen of zelfs tractor een extra'tje willen geven :
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?select_id=0
Je eigen auto tunen

www.hartogtuning.nl Maatwerk voor schappelijk prijs. IIG goedkoper dan steinbauer..
3.5 V6 Initiale
Edgar, daar kan je idd een gelijk halen ,maar :Edgar schreef:
Begin daar aub NIET aan!
Je eigen auto tunenTuning is vakwerk en moet je echt door een expert laten doen. Experts plaatsenm zowiezo géén powerboxen. Deze doen meer kwaad aan je auto dan dat je er plezier van hebt.
www.hartogtuning.nl Maatwerk voor schappelijk prijs. IIG goedkoper dan steinbauer..
De wilde cowboy verhalen over opgeblazen motoren,verwrongen aandrijvings onderdelen enz..
zal je idd steeds terugvinden ,maar dan ook meestal bij jongeren die dagdagelijks het maximum uit hun wagen willen halen met een chip,of powerbox opgevoerde wagen ,en soms naar mijn mening verhoogde onderhoudsintervallen aan hun laars lappen.
Als "oudere" weggebruiker die dit enkel in bepaalde situaties maar eens ten volle aanwend ,zal ik daar niet zo een last van ondervinden.
Ik wil hiermee niks afbreken aan het verschil tussen chip maatwerk en kant en klare powerboxen.
Maar voor wat ik er met een beetje geluk slechts voor betaald heb (100€ ipv 800€) kon ik maar eens de proef op de som nemen en het bevalt me goed,ondanks dat ik het nu al dusdanig gewend ben dat als ik eens flink op zn staart trap,het me niet eens meer opvalt.
Mn dagdagelijks stadsverbruik is 0.5l/100km gezakt en dat is mooi meegenomen.
En dit ook even meegeven ,de Velsatis ziet er niet uit als een stockcar en gedraagt zich zo ook niet ,en mn schakelverhoudingen (manuele 6bak) lenen zich daar ook niet toe (ik ging stukken vlotter uit de startblokken met mn oude Astra F 1.7 Tds Sport )
Dit zijn dus allemaal dingen waar men rekening moet met houden ,en niet plots denken dat men nu met een chip of powerbox aan boord in een F1 bollide zit.
Mijn ervaring kan je hier lezen : http://www.renaultvelsatis.nl/koffiehoe ... highlight=
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder