Voor mijn VelSatis 3.5V6 Phase I ontbreekt op het kofferdeksel het embleem "VelSatis". Wie heeft voor mij een gaaf exemplaar, voor welke prijs?
Mijn vrouw en ik gebruiken deze auto nog steeds met veel genoegen als caravantrekker naar en door Frankrijk.
Graag reactie op Forum en/of Telefoon 040 2533802.
VelSatis embleem kofferdeksel gezocht
-
Okkiesenior-2
VelSatis embleem kofferdeksel gezocht
Dries, 90 jr, bezit vanaf 16-02-2018 mijn 2e VelSatis 3.5V6 Prestige phaseI als caravan trekker
Re: VelSatis embleem kofferdeksel gezocht
Het is niet 1 exemplaar, maar het zijn losse letters. Waarschijnlijk heeft een spuiter ze verwijderden niet teruggeplaatst. Je kan op de sloop ze vinden en afnemen met een goed Stanley mes. Maak eerst wel een mal met streepjes aan de bovenzijde en de benedenzijde, waar de letters beginnen en eindigen. Zo plak je ze met tweecomponenten lijm of zoiets op je eigen achterklep.
=== Velsatis 2005 en 2006, stand resp 300.000 en 30.000 km ===
Een beetje offtopic: ik zat even op gaspedaal.nl te kijken naar Vel Satissen: wát een verschil in auto's: de ene gekoesterd als een nieuwe en de ander is 10 jaar geleden voor het laatst gepoetst.
Jammer ...
Jammer ...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Ook even gekeken. Als je de ruimte hebt zou je die uit Den Helder als donor kunnen kopen. 500 Euro is geen geld natuurlijk. En ook nog een initiale!
De auto's uit Rucphen, Soesterberg en Twello staan al meer dan een jaar te koop. Geen goed teken natuurlijk. Aan de andere kant, de VS die ik nu heb heeft ook meer dan twee jaar in de showroom gestaan. Ik moest nieuwe banden kopen omdat hij te lang had stil gestaan:)
Zit je overigens weer te twijfelen?
De auto's uit Rucphen, Soesterberg en Twello staan al meer dan een jaar te koop. Geen goed teken natuurlijk. Aan de andere kant, de VS die ik nu heb heeft ook meer dan twee jaar in de showroom gestaan. Ik moest nieuwe banden kopen omdat hij te lang had stil gestaan:)
Zit je overigens weer te twijfelen?
-
StefanVelSatis
Die uit Den Helder is al verkocht zag ik.
Ben laatst nog wezen kijken in Amersfoort bij First Autoplaza. Die had een hele mooie Initiale te koop staan met de 2.0T motor.
Ding draaide ook super goed maar twijfelde toch omdat er geen aantoonbare onderhoudshistorie bij zat. Echter waren er wel tekenen van goed onderhoud te zien onder de motorkap. Zou deze niet goed zijn onderhouden dan kan zo'n auto natuurlijk ook niet zo perfect draaien met over de 3 ton op de teller.
Die bij De Groot in Soesterberg staat al een paar jaar te koop en staat daar al jarenlang onder het afdak weg te kwijnen. An sich was het een mooi exemplaar met lage km.stand waarvan de motor prima draaide, maar het schuifdak zat gewoon dicht gekit. Dat hoort natuurlijk niet. Ondertussen groeit er mos op het exemplaar en raakt deze auto in verval. Logisch ook, want ze blijven nog steeds de veel te hoge vraagprijs aanhouden.
Ben laatst nog wezen kijken in Amersfoort bij First Autoplaza. Die had een hele mooie Initiale te koop staan met de 2.0T motor.
Ding draaide ook super goed maar twijfelde toch omdat er geen aantoonbare onderhoudshistorie bij zat. Echter waren er wel tekenen van goed onderhoud te zien onder de motorkap. Zou deze niet goed zijn onderhouden dan kan zo'n auto natuurlijk ook niet zo perfect draaien met over de 3 ton op de teller.
Die bij De Groot in Soesterberg staat al een paar jaar te koop en staat daar al jarenlang onder het afdak weg te kwijnen. An sich was het een mooi exemplaar met lage km.stand waarvan de motor prima draaide, maar het schuifdak zat gewoon dicht gekit. Dat hoort natuurlijk niet. Ondertussen groeit er mos op het exemplaar en raakt deze auto in verval. Logisch ook, want ze blijven nog steeds de veel te hoge vraagprijs aanhouden.
Niet een beetje, maar echt off topic... Ik volg het aanbod ook al jaren en zie dat stofbeklede VS niet meer in trek zijn. Erger nog, omdat misschien wel meer dan de helft van bijzondere onderdelen buiten de motor niet meer via het Renault kanaal nieuw zijn te bestellen. We zitten met een extra gevolg van zo weinig verkochte VS: dat het niet uit kan om onderdelen op voorraad te houden bij garages of slopers. Het ding van den helder of Sneek op reserve zetten is ook lastig, als je geen loodsruimte hebt waar je benodigdheden kan demonteren en weer verder kunt laten staan. Uitzingen wordt het, zo lang het gaat. Dat is anders dan bij Mercedes, waar gegarandeerd onderdelen 30 jaar ter beschikking komen. Maar goed, Heino heeft afscheid ook (bijna) geaccepteerd, en Stefan dank voor bezichtiging de Groot met kennelijk schuifdak gekit...
=== Velsatis 2005 en 2006, stand resp 300.000 en 30.000 km ===
Tot mijn grote verbazing zag ik maandagavond hier vlakbij (in de wijk Zeswegen) ineens een zilverkleurige VS geparkeerd staan.
Het kan aan het weer hebben gelegen (dooi), maar hij zag er niet echt geweldig uit ...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.