Vel Satis 1250,-

Renaults Vel Satis of onderdelen daarvan

Plaats reactie
ws

Vel Satis 1250,-

Bericht door ws »

Mijn VelSatis gaat er uit voor de liefhebber. (onderdelen)
2002 model, 2.0 turbo Privelege blauw metallic creme lederen interieur.
Auto heeft nu 231.000km gelopen en is aan groot onderhoud toe wat mij te duur wordt : distributie, katalysator.
Komt momenteel niet door de apk ivm defecte katalysator.
Banden op lichtmetaal zijn goed. Tevens winterbanden op stalen velg.

Ik verkoop geen onderdelen los
Laatst gewijzigd door ws op 08 aug 2014, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vel Satis 2.0T
Hans61

Bericht door Hans61 »

Succes met de verkoop, het is vaak beter een realistische afweging te maken over de waarde van de auto en de (verwachte) kosten. Ook mijn VS moet in het najaar een nieuwe distributie met alles er op en er aan en de achterste remschijven zijn matig. De voorbanden zijn ook weer aan vervanging toe.
Wat de katalysator betreft: was de afkeur een verrassing of waren er al voortekenen dat ie het begeven had.
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Gompie

Bericht door Gompie »

Ik heb een tijdje geleden voor dezelfde afweging gestaan. Keek toen naar een recente auto met vergelijkbare opties als de VS. Kwam er toen achter dat ik minstens 20.000 Euro moest meenemen om enigszins maar een beetje in de richting te komen qua opties en ruimte. Ik heb toen besloten ongeveer 2000 Euro in de VS te steken en nu kan ik weer 100000 km vooruit ......... (en in mijn kilometers is dat ongeveer 3 jaar)
Daarna zien we wel weer! Ik denk dat ik tegen die tijd (na een kleine 12 jaar) wel aan een nieuwe (andere) auto toe ben..... :wink:
Gompie

Bericht door Gompie »

oeps....dubbel post.... :wink:
Laatst gewijzigd door Gompie op 07 aug 2014, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans61

Bericht door Hans61 »

Op zich ben ik het met je eens. Probeer maar eens een gelijkwaardige auto te vinden voor een redelijke prijs. Ik heb mijn VS bijna 4 jaar geleden gekocht voor €5500 en inmiddels 48000 km mee gereden. Geen grote reparaties gehad, trouwens ook niet met de acht andere Renaults die ik in de loop der jaren heb gehad. Qua afschrijving en kosten was deze VS zijn investering dus meer dan waard, zelfs als ik de restwaarde nu op 0 zou zetten. Daarom zou je je kunnen afvragen of je weer een aanzienlijk bedrag aan onderhoud wil besteden of naar iets anders moet uitkijken.
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Gompie

Bericht door Gompie »

Iedere auto heeft een afschrijving (behalve een Bugatti bijvoorbeeld..haha). In de regel mag je zo'n 1500 Euro als jaarbedrag uittrekken voor de afschrijving. Dit nog buiten de kosten van banden, remmen en andere reguliere onderhoudskosten. Bij deze reguliere onderhoudskosten hoort ook de distributieriem.

Ik rij nu bijna 9 jaar de VS.
Toen gekocht voor 13.000 Euro (goed 3 jaar oud incl. een jaar Bovaggarantie t.w.v. 1500 Euro, dus na een afschrijving van 25.000 Euro in de eerste 3 jaar!!! Maar ja dat heeft de Leasemaatschappij van toen voor z'n kiezen gehad).

Laatst uitgerekend dat ik tot nu toe (inclusief banden, onderhoud en reparatiekosten) ongeveer 4500 Euro heb uitgeven.
Dat maakt een totaalinvestering van 17.500 Euro.
Nu is de VS nog 2500 waard dus heb ik 9 jaar voor 15.000 Euro mogen rijden, dat is dus gemiddeld 1666 Euro per jaar INCLUSIEF ALLE REPARATIEKOSTEN

Als je zo alle bedragen op een rij zet dan lijkt het veel, maar afgezet naar wat een auto mag kosten, vind ik dat meevallen..... :wink:

En bedenk dat de VS wel in de A-klasse valt en dat deze luxe ook betaald moet worden bij z'n concurrenten. Sterker nog, ik denk dat de concurrenten stukken duurder uit zijn.....

(eerlijkshalve moet ik dus wel zeggen dat de aanschaf destijds een koopje was)
FastEddy

Bericht door FastEddy »

@Gompie: dat was inderdaad een werelddeal. Zelf heb ik mijn VS (nieuw 58.000) gekocht bij een leeftijd van 27 maanden, een kilometerstand van 80K en een prijs van 31K.
Een relatie van mij uit de leasewereld rekende mij voor hoe het afschrijven gaat bij leasemaatschappijen voor deze klasse van auto's:
1 jaar oud: -25%
2 jaren: -40%
3 jaren: -60%
Er bestaan sites waarbij je kunt inschrijven voor de aankoop van vrijkomende leaseauto's. Niks voor mij, ik gok niet graag. Deze leasauto's komen vaak in handen van snelle handelaren die ze rap doorverkopen aan andere handelaars; de laatsten nemen vooral de Duitse merken af en zetten er dan een hele hoge prijs op ("tja meneer, dan hebt u wel een echte A, of B of M").
Enfin, dat speelt allemaal niet (meer) bij onze VS'en.
Zelf blijf ik er gewoon in rijden. Zijn waarde zal hooguit 1.000 zijn, maar de kosten om haar te laten lopen zijn een fractie van de prijs die ik zou moeten neertellen voor een andere 2e hands van een jaartje of drie oud. En omruilen tegen een A, B of M van eenzelfde leeftijd? Dat is hetzelfde als dat ik weer een pak van mijn opa zou gaan dragen...
Keep 'm rollin...!
Plaats reactie