Automaatbak
Automaatbak
Wat zou een gereviseerde automaat kosten voor een Initiale 2.0 T uit 2008?
Re: Automaatbak
Kan zo maar 2500 Euro kosten.
Als je huidige VS goed rijdt en je hebt alleen maar het lampje dat soms gaat branden, dan zou ik niet gelijk aan een andere bak gaan denken.
Rijdt met het brandend lampje naar de Renault dealer zodat ze kunnen zien wat er precies mis is. Kan van alles zijn.
Je kunt beter een brandend lampje dan een slippende bak hebben.
Als je huidige VS goed rijdt en je hebt alleen maar het lampje dat soms gaat branden, dan zou ik niet gelijk aan een andere bak gaan denken.
Rijdt met het brandend lampje naar de Renault dealer zodat ze kunnen zien wat er precies mis is. Kan van alles zijn.
Je kunt beter een brandend lampje dan een slippende bak hebben.
R25 V6 Injection aut. LPG (1989)
Clio 1.4 RN (1993)
Clio 1.4 RN (1993)
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mei 2018, 19:03
- Locatie: Hippolytushoef
Re: Automaatbak
Ik heb destijds eens een bak van de sloop er in laten zetten, bak was c.a. 300 euro, het erin laten zetten was 700 euro inclusief een nieuwe radiator. Nieuwe olie had ik uit Duitsland voor weinig, (Aisin Warner) de bak is een AW50-55 (SU-1)die b.v. ook in een Volvo voorkomt. Let wel op de juiste codering van de bak omdat er verschillende van bestaan. Mijn vervangbak kwam uit een Renault Laguna van 2004 met 122000 km ze zitten ook in een Espace van rond die jaargangen. Soms kan het vervangen van de solenoïdes of het complete brein (incl solenoïdes) hulp bieden, is wel een stuk goedkoper. De bakken zelf zijn redelijk goed.
Renault Vel Satis 2.0T Privilege aut 2005 (P1) Vert Abysee, Beige Leder
Re: Automaatbak
Op advies van een andere Vel Satis rijder heb ik de remlichtschakelaar laten vervangen. Dit gedaan omdat de hele handel (bak en parkeersensors) het soms ineens weer doen maar bij het remmen in de fout gaan. De Renaultgarage weet ook niet wat het is. Ik wordt er een beetje moedeloos van.
Re: Automaatbak
Check viewtopic.php?f=3&t=326
Probeer vooral Bas Risseeuw eens.
Probeer vooral Bas Risseeuw eens.
R25 V6 Injection aut. LPG (1989)
Clio 1.4 RN (1993)
Clio 1.4 RN (1993)
Re: Automaatbak
Als ik jouw auto had, zou ik een half uurtje extra investeren met een kans dat je klachten verdwijnen:
Maak één achterlicht open en leg een extra massa aan op de printplaat, door een 3 mm gaatje te boren in het breedste spoor wat van lamp naar lamp loopt (het massaspoor): daar doe je een M3 boutje met moertje doorheen, waarmee je een kabelklemmetje bevestigd op het massaspoor. Het kabelklemmetje knijp je vooraf op een draad die je onder een blank deel carrosserie (moer) klemt.
Het is een kleine kans dat dit de oorzaak is, maar het zou een giller zijn als dit je klachten verhelpt.
Maak één achterlicht open en leg een extra massa aan op de printplaat, door een 3 mm gaatje te boren in het breedste spoor wat van lamp naar lamp loopt (het massaspoor): daar doe je een M3 boutje met moertje doorheen, waarmee je een kabelklemmetje bevestigd op het massaspoor. Het kabelklemmetje knijp je vooraf op een draad die je onder een blank deel carrosserie (moer) klemt.
Het is een kleine kans dat dit de oorzaak is, maar het zou een giller zijn als dit je klachten verhelpt.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Re: Automaatbak
Het vervangen van de rempedaalschakelaar heeft niet geholpen maar er blijft een duidelijk verband tussen de werking van de bak en parkeersensoren en het activeren van de remlichten.
Ik denk dat er sprake is van sluiting, kan best in een achterlicht unit zitten zoals Heino vermoed.
Ik zou eerst een mogelijke sluiting als volgt controleren: start de auto en laat deze stationair draaien in P of N, zonder voet op de rem. Terwijl je gewoon in de auto zit, meet je met een multimeter in de sigarettenaansteker de accuspanning. Tijdens het meten trap je op de rem, ik denk dat je dan een flinke spanningsdip ziet....
Ik denk dat er sprake is van sluiting, kan best in een achterlicht unit zitten zoals Heino vermoed.
Ik zou eerst een mogelijke sluiting als volgt controleren: start de auto en laat deze stationair draaien in P of N, zonder voet op de rem. Terwijl je gewoon in de auto zit, meet je met een multimeter in de sigarettenaansteker de accuspanning. Tijdens het meten trap je op de rem, ik denk dat je dan een flinke spanningsdip ziet....
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 139700.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
Re: Automaatbak
Toch weer fijne tips. Ik ga gewoon verder.