Stationairloop 3.5 v6
Stationairloop 3.5 v6
Moet de stationairloop van de 3.5 v6 een compleet strakhangende naald in de toerenteller opleveren, of is het normaal dat deze enigzins fluctureert met zeg iets van 50 tpm?
Als hij strak hoort te hangen, en hij fluctueert iets zoals aangegeven, wat is dan doorgaans de oplosrichting hiervan?
Als hij strak hoort te hangen, en hij fluctueert iets zoals aangegeven, wat is dan doorgaans de oplosrichting hiervan?
Bij mijn 2.0T is sprake van een verhoogd koud stationair toerental en een warm stationair toerental.
Los daarvan staat de naald zo vast als een huis: hij heeft dus géén kleine, kortdurende variaties.
Los daarvan staat de naald zo vast als een huis: hij heeft dus géén kleine, kortdurende variaties.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Ook koud zo vast als een huis, totdat hij op weg naar warm geleidelijk zakt.
Dus geen snelle variaties.
Dus geen snelle variaties.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
- stripedkrijn
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:31
- Locatie: Blaricum
Mijn 3.5L varieert heel licht. Zal ook zo rond de 50 T/m zijn. Heeft hij altijd al gedaan.
Er wordt natuurlijk tijdens stationair draaien van alles aan electriciteit gebruikt. Allerlei brandstofpompen, een dynamo die steeds wordt bijgeregeld, en af en toe een fan die moet draaien. De kachelventilator die geregeld wordt, de automaat die zich aanpast, de stuurbekrachtigingspomp en er zal vast nog wel wat meer zijn wat ik vergeten heb.
Dat bijregelen heeft natuurlijk steeds wat invloed op het toerental omdat er altijd wat vertraging in het bijregelen zal optreden; al is het maar een tiende van een seconde. Zolang dat maar gering blijft is er voor mij niets aan de hand.
Hebben bijna al mijn vroegere motoren gedaan waaronder Alfa diesels, Volkswagen diesel en Laguna diesel. Bij die diesels zat bovendien nog de vreesde EGR klep mee te spelen....
Van mij mag dat toerental dus gerust een beetje varieren.
Er wordt natuurlijk tijdens stationair draaien van alles aan electriciteit gebruikt. Allerlei brandstofpompen, een dynamo die steeds wordt bijgeregeld, en af en toe een fan die moet draaien. De kachelventilator die geregeld wordt, de automaat die zich aanpast, de stuurbekrachtigingspomp en er zal vast nog wel wat meer zijn wat ik vergeten heb.
Dat bijregelen heeft natuurlijk steeds wat invloed op het toerental omdat er altijd wat vertraging in het bijregelen zal optreden; al is het maar een tiende van een seconde. Zolang dat maar gering blijft is er voor mij niets aan de hand.
Hebben bijna al mijn vroegere motoren gedaan waaronder Alfa diesels, Volkswagen diesel en Laguna diesel. Bij die diesels zat bovendien nog de vreesde EGR klep mee te spelen....
Van mij mag dat toerental dus gerust een beetje varieren.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.