LPG inbouw in 3.5 V6
LPG inbouw in 3.5 V6
Dag allemaal,
Ik overweeg om mijn VS 3.5 om te bouwen tot LPG. Heeft hier op het forum iemand daar ervaringen mee?
Kosten zijn de belangrijkste drijfveer. Ik heb het reeds afgestemd met de renault monteur. Die zag er geen problemen in. Het is echter een grote operatie. Kosten zijn ongeveer 2500,-. Voordat ik de stap zet wil ik echter zeker zijn dat het probleemloos zal zijn en dat ik niet ineens kom stil te staan of dure reparaties krijg agv enge zaken als "backfire?".
groet,
Radjin
Ik overweeg om mijn VS 3.5 om te bouwen tot LPG. Heeft hier op het forum iemand daar ervaringen mee?
Kosten zijn de belangrijkste drijfveer. Ik heb het reeds afgestemd met de renault monteur. Die zag er geen problemen in. Het is echter een grote operatie. Kosten zijn ongeveer 2500,-. Voordat ik de stap zet wil ik echter zeker zijn dat het probleemloos zal zijn en dat ik niet ineens kom stil te staan of dure reparaties krijg agv enge zaken als "backfire?".
groet,
Radjin
Op de Duitse site staan hele (positieve) verhalen over de ombouw. Misschien heb je hier (http://www.autoextrem.de/showthread,t-114593.htm) iets aan.
9/2003 Vel Satis 3.5 V6 24v Aut. Initiale Groen (Abysse Vert) 85-NH-HV
Ik kan het je zeker aanraden. En ik zou voor een LPi installatie gaan. Dat is gas injectie. Geen vermogensverlies en beter voor de motor. Kost iets meer maar is zeker aan te raden. Informeer eens bij Léan Mesman in Son (bij Eindhoven) www.mesman.nl. Zeer net bedrijf en vakkundig.
hmm...slecht nieuws gehoord zojuist.
Gesproken met Mesam. Hij is inderdaad een vakman omdat hij de tijd nam mij uit te leggen waarom je geen lpg zou moeten inbouwen in een 3.5 v6. De cilinderkoppen zullen geheid kapot gaan. Zoals hij zelf zei, een bekend probleem bij de nissan motoren.
Nu kan deze vakman zich vergissen, maar ik betwijfel het. Hij was zeer overtuigend.
Een 2.0 motor is overigens geen probleem.
Zijn er nog andere meningen?
Gesproken met Mesam. Hij is inderdaad een vakman omdat hij de tijd nam mij uit te leggen waarom je geen lpg zou moeten inbouwen in een 3.5 v6. De cilinderkoppen zullen geheid kapot gaan. Zoals hij zelf zei, een bekend probleem bij de nissan motoren.
Nu kan deze vakman zich vergissen, maar ik betwijfel het. Hij was zeer overtuigend.
Een 2.0 motor is overigens geen probleem.
Zijn er nog andere meningen?
-
Rijd nu al enige tijd zelf op lpg met een 3.5 v6.
Wagen rijdt uitstekend geen enkel probleem.
Er rijden in Duitsland meerdere 3.5 v6 op lpg.
Bij het inbouw bedrijf waren al meer 3.5 v6 omgebouwd.
Hoor alleen maar positieve berichten ook met veel kilometers.
Inbouw is wel complex en kostbaar.
type installatie
Sequential injection system LPG Tartarini met Flash Lube
Wagen rijdt uitstekend geen enkel probleem.
Er rijden in Duitsland meerdere 3.5 v6 op lpg.
Bij het inbouw bedrijf waren al meer 3.5 v6 omgebouwd.
Hoor alleen maar positieve berichten ook met veel kilometers.
Inbouw is wel complex en kostbaar.
type installatie
Sequential injection system LPG Tartarini met Flash Lube
Vel Satis 3.5 initiale champagne LPG
LPG G3 in Vel Satis 3,5 V6
Zijn er inmiddels meer mensen met ervaring met VS op LPG G3?
Zo her en der op het internet vind ik steeds minder negatieve ervaringen met de nieuwe LPG installaties.
Het gaat om de temperatuur van de motor die iets hoger wordt bij het rijden op gas en dat zou problemen kunnen geven bij de klepschotels. Tenminste, dat is wat ik er van begrepen heb.
Maar in Duitsland lees ik op het net dat het wel meevalt, mits je niet als een dolle rond rijdt.
Kan iemand mij nog meer hierover vertellen?
Alvast bij voorbaat dank.
Zo her en der op het internet vind ik steeds minder negatieve ervaringen met de nieuwe LPG installaties.
Het gaat om de temperatuur van de motor die iets hoger wordt bij het rijden op gas en dat zou problemen kunnen geven bij de klepschotels. Tenminste, dat is wat ik er van begrepen heb.
Maar in Duitsland lees ik op het net dat het wel meevalt, mits je niet als een dolle rond rijdt.
Kan iemand mij nog meer hierover vertellen?
Alvast bij voorbaat dank.
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Mijn echtgenote een Scenic 2.0T op LPG-G3.
Mijn dochter een Scenic 1.6 op LPG-G3.
Nu een Lexus SC 430.
-
LPG VS 3.5 130.000 km zonder problemen
Rijd nu alweer 6 jaar met een LPG installatie zonder probleem alleen af en toe onderhoud.
Heb nu alweer ruim 130.000 met de auto op LPG gereden.
Ik woon in Duitsland en kan dus ook normaal rijden met deze auto.
Op de autobahn is dat dus zonder problemen urenlang tussen de 160 en 180 kmh. Acceleratie blijft uitstekend en verbruik is 1:9.
Heb nu alweer ruim 130.000 met de auto op LPG gereden.
Ik woon in Duitsland en kan dus ook normaal rijden met deze auto.
Op de autobahn is dat dus zonder problemen urenlang tussen de 160 en 180 kmh. Acceleratie blijft uitstekend en verbruik is 1:9.
Vel Satis 3.5 initiale champagne LPG
Dat klinkt goed Hans, 6 jaar op gas rijden zonder problemen.
Ik rijd inmiddels bijna 1,5 jaar op gas nu en eveneens zonder problemen en met hetzelfde gemiddelde gebruik.
Toch nog een vraag Hans. Heb jij ook zo'n extra busje olie die ingespoten wordt en voor extra smering zorgt bij de kleppen?
Ik rijd inmiddels bijna 1,5 jaar op gas nu en eveneens zonder problemen en met hetzelfde gemiddelde gebruik.
Toch nog een vraag Hans. Heb jij ook zo'n extra busje olie die ingespoten wordt en voor extra smering zorgt bij de kleppen?
5x R16, 1x R20, 2x R25, 4x Safrane, Vel Satis 3.5 V6 Initiale Paris op LPG, 3x Megane Cabrio.
Nu een Lexus SC 430.
Nu een Lexus SC 430.
Hhmm.. ik wil dus ook LPG inbouwen en hoor ook alleen maar dealers die zeggen dat ik het niet moet doen in zo'n "oud beessie". De auto heeft iets van 185.000 km op de teller staan. Het is een 3.5 V6 voor de goede orde. Maar jij hebt het toch gedaan en het gaat goed! Mag ik vragen waar? En welke installatie?
Ik heb er nu inmiddels ruim 2 jaar gas in liggen en het rijdt geweldig.
Bijna 60.000km op gas en de installatie van €3000 heb ik er al ruim uit.
Ik heb hem laten inbouwen bij Lex Viliers autobedrijf Elst.
Het is dacht ik een Prins VSI installatie.
Bijna 60.000km op gas en de installatie van €3000 heb ik er al ruim uit.
Ik heb hem laten inbouwen bij Lex Viliers autobedrijf Elst.
Het is dacht ik een Prins VSI installatie.
Nu een Lexus SC 430.
Nu een Lexus SC 430.
Nee niets speciaals, alleen goed op de temperatuur van de motor letten en die Flash Lube olie regelmatig aanvullen. Dat is alles.
Nu een Lexus SC 430.
Nu een Lexus SC 430.