Keycard

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Bompie

Keycard

Bericht door Bompie »

Iemand en idee hoe ik een keycard kan openen zonder brokken te maken?
Daar ik met deze keycard de wagen niet meer kan sluiten sinds kort,maar wel nog openen.
Ik voel dat de knop om te sluiten geen weerstand meer heeft (hij klikt niet meer als ik er op druk) en ik denk dat er gewoon iets verschoven zit.
Een nieuwe sleutel kost om en bij de 200€ volgens de dealer,daar ik een nieuwe kaart zou nodig hebben en men steeds dan bij beide kaarten (mn oude reserve keycard en de nieuwe keycard)een nieuwe code moet inlezen.
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
Gompie

Bericht door Gompie »

Dat is een probleem. Ik heb ook een defectie kaart liggen en daar moest ik ook een nieuwe voor halen (ja idd € 200,-)..... :cry:

Maar ik viel nog in de garantie.... :wink:

Open maken wordt afgeraden i.v.m. de relectronica wat er in zit.
Maar ja, nu heb je er ook niets aan, dus is het het proberen waard...Toch?
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Toevallig die van mij is ook kapot! Arme dealer hij moet gaan repareren onder garantie:

- 1 kapotte keycard
- ombouw koplamp links voor
- lampen gaan niet automatisch aan uit
- airco werkt alleen tm 110 km pu
- motortje spiegel links voor
- zwarte rook wolk bij kickdown

ik wil niet weten wat dit gaat kosten als ik het zelf zou moeten betalen. :shock:
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Gompie

Bericht door Gompie »

Ja ja! Die Bovag-garantie is nog zo gek niet.
Het kost wat maar dan heb je ook wat :twisted:

Ennuh alles goed laten nakijken hè, voordat de termijn om is....!
Huijbers

Bericht door Huijbers »

o'ja vergeten; de gps ontvanger van de navigatie moet ook worden gemaakt
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Roland

Bericht door Roland »

VS-vrienden,
Wat mij sinds de recente beurt opvalt is dat de keycard als ik hem na een rit uit de sleuf haal warm is. Volgens mij was dit niet nooit zo, of vergis ik mij? Hoe is dat bij jullie?
9/2003 Vel Satis 3.5 V6 24v Aut. Initiale Groen (Abysse Vert) 85-NH-HV
Gompie

Bericht door Gompie »

Dat klopt! De electronica in de keyholder geeft deze warmte af.
Die warmte voel ik ook aan de schakelaars links en rechts naast de alarmknop.....
Roland

Bericht door Roland »

Bedankt. Ik denk dat ik nu pas de warmte voel omdat een elastiekje van de klip waarmee de keykard vastzit verdwenen is en ik de card niet meer aan de sleutelbos uit de sleuf trek maar voorzichtiger met mijn vingers uit de sleuf haal.
9/2003 Vel Satis 3.5 V6 24v Aut. Initiale Groen (Abysse Vert) 85-NH-HV
Bompie

Bericht door Bompie »

Zo,problem solved:
zoals ik al zei,voelde ik geen weerstand als ik op de sluiten toets drukte.
Keycard voorzichtig met fijne schroevendraaier volledig aan de zijkanten losgemaakt .
Te starten vanaf waar de L staat van het woordje vel Satis en zo naar voor toe.
Dit is geen eenvoudig zaakje ,want deze is volledig rondom versmolten,maar met wat geluk en voorzichtigheid zoals bij mij is dit best te doen.
Ik heb met de lasnaad mee hem geopend,niet haaks op de kaart,anders heb je alleen een gaatje.
En zie : de boosdoener was de drukknop welke gewoon van de printplaat los was,waarschijnlijk door een paar maal te hebben laten vallen.
Ik dacht dat ik nu voor een hopeloze zaak stond,want de te solderen stukken zijn enoooorm klein,maar wilde toch even wat proberen,dus legde ik hem terug op zn plaats,gewoon met mn vinger hem vasthoudend en teste hem bij de wagen ....... :lol: 8) :lol: yeeeah die deed het dus nog.
Oplossing:hou hem al testend op zn plaats en druppel er wat secondenlijm rond,wacht even en test nogmaals.
Daarna met behulp van knijpklemmen en secondenlijm maak je hem terug dicht....en krijg je dat lekkere gevoel...van...zo dat heb ik even mooi gedaan en zal me een lekkere duit gespaard hebben.(200€ als mn andere kaart het ook zou begeven)
Foto's zal ik later posten ,zodat jullie ook eens een kijkje kunnen nemen in het voor sommige dure frustrerende sleuteltje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De boosdoener was dus het vierkant knopje tussen het cijfer 3 en 3002,welke ik hier reeds geplakt had.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bompie op 12 sep 2008, 20:07, 6 keer totaal gewijzigd.
Huijbers

Bericht door Huijbers »

Idd een dure hobby een nieuwe sleutel kopen, 198 euro en een paar centen bij Autohaagzeeuw in Zoetermeer
Scenic 1.5 dCi Conquest

EX
Vel Satis 3.0 dCi
41-SX-PD
Vel Satis 3.0 V6d
04-LH-DT
Vel Satis 2.0 T
07-JK-TH
Robert-J.

Bericht door Robert-J. »

Apart, ik heb vorige maand bij Renault van Schaik te Oudewater slechts € 168,40 betaald voor een keycard van de VS (de hoofdsleutel met automatische vergrendeling erin)

En het is nog een kwaliteitsding ook, tijdens mijn vakantie heb ik gezwommen met de Keycard nog in mijn zak. Ik vreesde het ergste maar nee hoor. Druk op de knop en hop deurtjes gingen open. Prima toch :P
Bompie

Bericht door Bompie »

bij mn "dagelijks" rondje E-Bay kwam ik ook het volgende tegen :

Is one of the buttons not working on your KeyCard?

We repair KeyCards used on all Laguna II, Espace and Vel Satis cars . Unfortunately these cards are easily damaged. Usual symptoms are the card fails to either unlock or lock the car. This is usual due to poor soldering on the switches, faulty switches or broken PCB. Water Damaged keycards can also be repaired.

We dismantle the Key Card and replace the switches. We do not use the old switches. These Cards were not designed to be dismantled so some very minor damage may be visible on the edge but as I say it will be very minor and not effect the operation of the Card.

A Renault Dealer will charge you £150 for a new key!

The Charge for this repair is £25 plus postage.

This must be the KeyCard for your car and you must be able to start the car with your card, this proves it is a valid keycard for your car. Only a dealer can reprogram these keycards. Renault Dealers cannot reprogram second hand keycards please dont buy used keycards they cannot be programmed to work with your car.

After the repair your Keycard will not need reprogramming. If it is a Keycard for your car it will work.

Please contact us if you need more information.

Key@keyrepair.co.uk

Dit was de link naar de E-Bay service en de link eronder naar zn E-Bay account:

http://cgi.benl.ebay.be/Renault-Laguna- ... dZViewItem

http://myworld.benl.ebay.be/garydlb/

Om zeker te spelen als je deze optie zou overwegen,laat de sleutel naar een vriend of zo sturen die ook een E-Bay account heeft,en hem ook de betaling doen,zodat ze je adres niet te weten komen :wink: :wink:
Gompie

Bericht door Gompie »

Ik heb dus nu twee werkende en 1 kapotte Keycard. Deze kapotte heeft een niet functionerend sluitsysteem, m.a.w. alles doet het behalve m'n auto afsluiten.

Ik gebruik 'm als reservecard op vakantie.
Hij is dan waterdicht opgeborgen ergens onder m'n auto (alleen met vakantie hoor.... :wink: ) en dat geeft me en 'back-up' voor het geval ik ergens de card verlies (of door een zakkeroller beroofd wordt)

Ik heb al eerder iets dergelijks aan de hand gehad (vorige wagen) en dat scheelde me een berg aan ellende (op het verlies van e sleutel na dan)
Bompie

Bericht door Bompie »

Gompie schreef:Ik heb dus nu twee werkende en 1 kapotte Keycard. Deze kapotte heeft een niet functionerend sluitsysteem, m.a.w. alles doet het behalve m'n auto afsluiten.
Dan heb je hetzelfde voor als ik.
Normaal als je de sluit knop bediend zal je geen "klik" of weerstand voelen wat wil zeggen dat je switch ook is losgekomen van de printplaat.
Gompie

Bericht door Gompie »

Afbeelding
De kaart in geopende toestand

Afbeelding
de oude schakelaars worden verwijderd en nieuwe geplaatst

Afbeelding
De nieuwe schakelaars solderen
Plaats reactie