Audio streaming via Bluetooth naar Carminat Phase 2

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
Heino

Audio streaming via Bluetooth naar Carminat Phase 2

Bericht door Heino » 20 apr 2012, 22:10

In dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=_YvnsWDFKVo laten ze zien dat je over Bluetooth audio kunt streamen vanaf een tablet/telefoon met Bluetooth naar de Carminat van de Phase II (meen ik te zien ...).

Ik heb een Phase Ii en een Nokia 6320i telefoon, die qua Bluetooth is aangemeld op de Carminat. Het bellen gaat prima, het telefoonboekje uit de telefoon is onbereikbaar en niet overzendbaar naar de Carminat.

In de telefoon kan ik een MP3 laten afspelen op de telefoon OF "via Bluetooth". Als ik in de auto met de Carminat in werkende staat deze optie in de tlefoon activeer, geeft de auto geen krimp: de audio wordt niet afgespeeld en bij de bronselectie kan je alleen kiezen tussen CD / FM / AM, maar géén "Bluetooth of zoiets. Het filmpje geeft daarover ook geen uitsluitsel.

Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb alle menu's in de Carminat nageplozen, maar ik kom er niet uit.
Volgens het filmpje zou het kunnen werken....

Iemand een idee?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

Heino

Bericht door Heino » 20 apr 2012, 22:23

Volgens dit verhaal http://www.edmunds.com/car-technology/c ... ooth-audio, zou ik het A2DP Bluetooth profiel daarvoor nodig hebben.

De vraag is dus:
1. Is de Carminat in de Vel Satis Phase 2 A2DP-compatible?
2. Zo ja, wat doe ik dan nog fout?

In deze link http://www.planeterenault.com/forum/gps ... 57-90.html staat de tekst:

"Petite question au sujet du Bluetooth du carminat CD Bluetooth:
De quel type est-il ? En clair, permet-il de diffuser aussi de la musique. Beaucoup de téléphone ont maintenant le bluetooth stéréo. Ce serait top si on pouvait écouter la musique de son tel sur l'autoradio Carminat via le Bluetooth....".

Het antwoord op die vraag:

"Bonjour, il n'est malheureusement pas compatible AD2P."
En:
"les nouveaux autoradios Renault inauguré sur la Mégane III et qui arrive sur la Lag sont compatibles AD2P. "

Aangezien de Megane III nog maar net uit is (een jaartje of zo?) zit het er volgens mij niet in dat ik de streaming audio aan de gang krijg..... :(

Ach ja, er zijn erger dingen in het leven.... :wink:
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - verkocht mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Nu Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat 145 pk.

gunther
Site Admin
Contacteer:

Bericht door gunther » 16 jan 2016, 23:13

Er zijn Android apps zoals Mono BLuetooth Router die je audio van je telefoon over het telefoon bluetooth kanaal sturen. Technisch gezien heb je dan iets voor elkaar maar de kwaliteit is echt te beroerd.

Wat wel handig is, kwam ik toevallig gisteren achter, is dat Sygic navigatie je audio ook over bluetooth naar de carminat stuurt. Dat is dan weer wel heel handig aangezien de kaarten van de carminat toch wel beginnen te verouderen. Up to date kaarten, geluid over je speakers en radio/cd wordt netjes gedempt. In het display ziet het er overigens uit alsof je een telefoongesprek hebt. :roll:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014

Plaats reactie