ruithefmoter (bis)

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Ashvan

Bericht door Ashvan »

FastEddy schreef:Verder t.a.v. FastEddy: Is het steeds dezelfde ruit die hapert??

Beide deuren. RA nu voor de tweede keer.
Interessant, die stekker links voor in de deur. Moet je daarvoor ook de bekleding slopen? Of kom je er ook op een andere manier bij?

Thanks vast!
Je moet echt de bekleding eraf halen anders kom je er niet bij.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
FastEddy

Bericht door FastEddy »

Zo, het raam RA functioneert weer na inbouw van een ruithefmechanisme inclusief de inleermodule.
Ik heb ook naar de schakelaars in de deur LV gekeken. Geen enkel spoor van vocht, laat staan water kunnen ontdekken, alles keurig droog.
Ik herinner me nu pas dat -in zeker twee gevallen, het euvel van de zakkende ramen plaatsvond toen ik met de lock knop van de key card alle openstaande ramen en elektrisch dak probeerde te sluiten TERWIJL ER NOG EEN DEUR -en in een ander geval, DE KOFFERBAKKLEP open stond.
Ik ga dit niet nog eens testen want na 3X vervangen kan ik dat ruithefmechanisme niet meer ZIEN....
Ashvan

Bericht door Ashvan »

FastEddy schreef:Zo, het raam RA functioneert weer na inbouw van een ruithefmechanisme inclusief de inleermodule.
Ik heb ook naar de schakelaars in de deur LV gekeken. Geen enkel spoor van vocht, laat staan water kunnen ontdekken, alles keurig droog.
Ik herinner me nu pas dat -in zeker twee gevallen, het euvel van de zakkende ramen plaatsvond toen ik met de lock knop van de key card alle openstaande ramen en elektrisch dak probeerde te sluiten TERWIJL ER NOG EEN DEUR -en in een ander geval, DE KOFFERBAKKLEP open stond.
Ik ga dit niet nog eens testen want na 3X vervangen kan ik dat ruithefmechanisme niet meer ZIEN....

Toen ik alleen van de buitenzijde naar de stekker keek was er ook niks van vocht of water te zien. Pas toen ik de stekker eraf trok viel er allemaal water uit.

Goed dat het bij jou nu opgelost is.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
FastEddy

Bericht door FastEddy »

@ashvan
Ook dat heb ik gedaan. Ook de plakplaat even losgehaald (wat een geknoei zeg, dat vind ik nog het ergste!) en de draden zo ver mogelijk nagelopen op vocht/druppels. Maar alles mooi droog.
Als ik er zin in heb ga ik de truc met de keycard nog eens doen. Hopelijk zijn er dan op de sloop nog ruithefmechanismes te koop....
Plaats reactie