Radio plotseling geen ontvangst meer!
Dan moet het wattenstaafje "vochtig" zijn en niet "nat"!
Het veiligst is schone perslucht.
Het veiligst is schone perslucht.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
En eigenlijk mag je het lensje helemaal niet aanraken: sommige lasers raken al ontregeld van een héle voorzichtige aanraking van een wattenstaafje ...
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Ondertussen heb ik de DVD navigatie-unit uit het dashboard verwijderd met behulp van vier saté-prikkers. Bij deze een aantal foto's van het openen van de unit, ter illustratie.
De DVD navigatie-unit:

Om de bovenkant te openen ga je als volgt te werk:
Aan de voorzijde bovenop zitten twee schroeven, eentje links

en eentje rechts

Dan aan de achterkant van de unit, naast de antenne aansluiting nog een schroefje:

Dan kan de bovenkant er af gehaald worden door met een kleine platte schroevendraaier op verschillende punten wat te wrikken:

Et voila, de bovenkant is er af.

Mijn doel was om de laser schoon te maken. De pijl op onderstaande foto toont de locatie waar je voorzichtig met een wattenstokje met een drupje alcohol naar binnen moet om de laser aan te raken. Heeeel voorzichtig!

Daarna het geheel weer in omgekeerde volgorde monteren. Succes!
De DVD navigatie-unit:

Om de bovenkant te openen ga je als volgt te werk:
Aan de voorzijde bovenop zitten twee schroeven, eentje links

en eentje rechts

Dan aan de achterkant van de unit, naast de antenne aansluiting nog een schroefje:

Dan kan de bovenkant er af gehaald worden door met een kleine platte schroevendraaier op verschillende punten wat te wrikken:

Et voila, de bovenkant is er af.

Mijn doel was om de laser schoon te maken. De pijl op onderstaande foto toont de locatie waar je voorzichtig met een wattenstokje met een drupje alcohol naar binnen moet om de laser aan te raken. Heeeel voorzichtig!

Daarna het geheel weer in omgekeerde volgorde monteren. Succes!
VS Phase II 2.0T Expression, 2006, TEB66 Gris Eclipse
Deed.. Hij deed het even weer.
Tijdens de eerste rit had ik het idee dat bijv. het invoeren/opzoeken van het adres een stuk sneller ging dan voorheen. Tijdens de eerste rit ging navigeren prima.
Echter tijdens de tweede rit, ging het weer met horten en stoten.
Ik heb gisteren maar eens een nieuwe copy naar DVD+DL geschreven. Ik heb nog niet gereden met deze DVD.
Ik kan niet ontdekken of er een bepaalde parameter is die hiervoor zorgt. Ik dacht eerst de warmte... echter tijdens de eerste rit was het ook goed warm in de auto. Er treedt ook nooit verbetering op tijdens een rit. De airco staat aan dus het wordt een stuk koeler in de auto. Het lijkt erop dat met het starten van de auto het systeem al besluit of ie wel of niet goed gaat werken. Behoorlijk random.
Ik probeer toch de vinger erachter te krijgen ivm de lange rit naar het zuiden zaterdag a.s.
Tijdens de eerste rit had ik het idee dat bijv. het invoeren/opzoeken van het adres een stuk sneller ging dan voorheen. Tijdens de eerste rit ging navigeren prima.
Echter tijdens de tweede rit, ging het weer met horten en stoten.
Ik heb gisteren maar eens een nieuwe copy naar DVD+DL geschreven. Ik heb nog niet gereden met deze DVD.
Ik kan niet ontdekken of er een bepaalde parameter is die hiervoor zorgt. Ik dacht eerst de warmte... echter tijdens de eerste rit was het ook goed warm in de auto. Er treedt ook nooit verbetering op tijdens een rit. De airco staat aan dus het wordt een stuk koeler in de auto. Het lijkt erop dat met het starten van de auto het systeem al besluit of ie wel of niet goed gaat werken. Behoorlijk random.
Ik probeer toch de vinger erachter te krijgen ivm de lange rit naar het zuiden zaterdag a.s.
VS Phase II 2.0T Expression, 2006, TEB66 Gris Eclipse
Ik heb ook een 2.0T uit 2006.
Zelfgebrande CD's afspelen gaat al 2 jaar beperkt (laser/loopwerk gesleten), gewone CD's spelen goed en de navigatie gaat al jaren feilloos op een gebrande DVD+RW DL.
Heb je al eens geprobeerd met een originele navigatieDVD?
Trouwens als mosterd na de maaltijd (schiet me nu pas te binnen
) nog een tip:
Veel mensen wijten een haperende CD- of DVDspeler (zowel voor thuis als voor in de auto) aan de "versleten laser" of een "vuil lensje" en gaan dan de lens schoonmaken.
In veruit de meeste gevallen is de oorzaak niet optisch, maar mechanisch: de laser beweegt niet lekker meer heen en weer op de twee geleiders (of een stuk plastic) waarover hij heen en weer gaat. Als je die geleiders (of het plastic) reinigt met een vochtige (dus niet "zeiknatte") wattenstaaf met spiritus, droogt met de andere kant van de wattenstaaf en daarna heel licht bevochtigt met een met siliconenspray bevochtigde wattenstaaf (dus de geleiding bevochtigen, niet op de lens!!), durf ik best een weddenschap aan dat hij het weer helemaal vlekkeloos doet!
Zelfgebrande CD's afspelen gaat al 2 jaar beperkt (laser/loopwerk gesleten), gewone CD's spelen goed en de navigatie gaat al jaren feilloos op een gebrande DVD+RW DL.
Heb je al eens geprobeerd met een originele navigatieDVD?
Trouwens als mosterd na de maaltijd (schiet me nu pas te binnen

Veel mensen wijten een haperende CD- of DVDspeler (zowel voor thuis als voor in de auto) aan de "versleten laser" of een "vuil lensje" en gaan dan de lens schoonmaken.
In veruit de meeste gevallen is de oorzaak niet optisch, maar mechanisch: de laser beweegt niet lekker meer heen en weer op de twee geleiders (of een stuk plastic) waarover hij heen en weer gaat. Als je die geleiders (of het plastic) reinigt met een vochtige (dus niet "zeiknatte") wattenstaaf met spiritus, droogt met de andere kant van de wattenstaaf en daarna heel licht bevochtigt met een met siliconenspray bevochtigde wattenstaaf (dus de geleiding bevochtigen, niet op de lens!!), durf ik best een weddenschap aan dat hij het weer helemaal vlekkeloos doet!
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.