Hallo forum-collega's,
Ik hoor zinds enige tijd in toenemende mate een zingend/fluitend geluid uit de motorruimte komen, steeds wanneer ik de aandrijving belast. Dus steeds als ik de motor laat trekken hoor ik het en met gas los is het weer weg. Zelfs als ik op de cruise-control rijd, kan ik aan het geluid horen of de CC gas geeft of niet. Het eigenaardige is dat het een constant geluid is. Zowel qua toonhoogte als qua sterkte en het dus onafhankelijk is van toerental en snelheid. Daarmee lijkt het dus geen lager o.i.d. te zijn. Maar wat is het dan wel?
Ik rijd een 3,5 liter V6 benzine/LPG met automaat.
Wie o wie kan me hiermee helpen?
Frank.
transmissie zingt
transmissie zingt
VS 3.5 V6 Initiale, Prins VSI G3
Ik heb inderdaad ook al aan een (lucht)lek ergens gedacht, maar dan zou de toonhoogte en de geluidsterkte varieren wanneer ik meer of minder gas geef, ofwel wanneer het motor-toerental verandert. En dat is niet geval.
Overigens is de 3,5 V6 een atmosferische motor, dus geen Turbo. Ook best jammer trouwens. Denk je eens in wat dat voor een vermogen dat zou opleveren, om nog maar niet te spreken van het koppel ..... jammie!!
Groet,
Frank.
Overigens is de 3,5 V6 een atmosferische motor, dus geen Turbo. Ook best jammer trouwens. Denk je eens in wat dat voor een vermogen dat zou opleveren, om nog maar niet te spreken van het koppel ..... jammie!!
Groet,
Frank.
VS 3.5 V6 Initiale, Prins VSI G3
@Jan Coen:
Effe offtopic doorgaan:
Eergisteren Topgear gezien en Saab hield destijds vol dat het maximum vermogen dat voorwielen aankunnen, 220 PK is.
Maar als je genoegen neemt met ee nwat kortere levensduur van je voorbanden (een uur of zo) kan dat gemakkelijk wat meer zijn....
Effe offtopic doorgaan:
Eergisteren Topgear gezien en Saab hield destijds vol dat het maximum vermogen dat voorwielen aankunnen, 220 PK is.
Maar als je genoegen neemt met ee nwat kortere levensduur van je voorbanden (een uur of zo) kan dat gemakkelijk wat meer zijn....
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.