Afslaan

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
albeba

Afslaan

Bericht door albeba »

Sinds enige tijd slaat mijn VS ( 2.2 dCi bj 12-2002 ) af tijdens korte ritjes.
Als je de motor start en je rijd continue is er geen enkel probleem, echter als je na het weg rijden enkel malen stopt ( winkel, kind naar school etc.) slaat hij om de haverklap af en is hij zo goed als niet meer aan de praat te krijgen. Als de motor weer volledig koud is slaat hij weer probleemloos aan alsof er niets aan de hand is. Weet iemand iets meer af van dit probleem? De computer geeft geen foutmelding, de brandstof pomp werkt prima, Hij heeft onllangs een beurt gehad waarbij ook het dieselfilter is vervangen. Groetjes Albert
Jarl

Bericht door Jarl »

Dag Albeba,

Hetzelfde probleem heb ik met mijn Scenic gehad.
Daar lag het aan roest op de boegies.
Dit was wel een benzinemotor maar ik kan mij voorstellen dat het ook bij de gloeiboegies een probleem zou kunnen zijn.
Even laten controleren. Werkplaatsen komen tegenwoordig niet veel verder dan computer uitlezen helaas :(
3.5 V6 Initiale
20-LK-PT
Vert Amande
albeba

Afslaan

Bericht door albeba »

Hallo Jarl,

Dankje voor je reactie.
Helaas is ook dit niet het probleem, daar de gloeibougies die er nu in gemonteerd zijn er nog geen 5.000km inzitten en dus nog praktisch nieuw zijn. Ik zit zelf te denken aan de temperatuur sensor, maar of dat de goede oplossing is??
Heino

Bericht door Heino »

Klinkt als een brandstofprobleem. Heb je bv. na vervanging van het brandstoffilter geen last van lucht in je dieselleidingen?
Dat is namelijk een bekend euvel. Het enige dat niet bij die oorzaak past, is dat de koude start altijd prima gaat.
Als het een temperatuur-issue is, moeten ze dat bij de dealer kunnen uitlezen (zeker tijdens het rijden).
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Johan

Bericht door Johan »

Heb een keer een soortgelijk probleem gehad met mijn mercedes; hij stond 5 weken bij de dealer: alles vernieuwd - bougies, filters, benzinepomp, etc. Het vervelende is het deed het niet altijd, wel vaker na korte ritjes. Na vele klachten en een brief naar MB NL bleek het probleem de brandstof relais te zijn geweest. In de woorden van de hoofd vd werkplaats bij MB: 'meneer het komt niet zelden voor; het komt nooit voor'. Succes!
Vel Satis 3.0 V6 24V dCi Privilege
albeba

afslaan

Bericht door albeba »

De temperatuursensor is vervangen, maar helaas ( zucht :cry: ) blijft het probleem voortduren. Ik ben op het idee gekomen dat de magneetklep bij de brandstofpomp ( beveiliging bij aanrijding ) het probleem zou kunnen zijn. Kan iemand mij hier antwoord op geven?

groetjes Albert
Helaas ga ik per direct het forum verlaten! Ik heb van mijn leven nog nooit zo'n slecht gefabriceerd voertuig gezien. Echt een absoluut franse brasbak!!!
Plaats reactie